AT by u ojetiny bylo to poslední, čeho bych se bál. Spíš naopak. Víc bych se bál ojetiny s MT.x2005 píše:Ojetina s automatem je dvojnásobná loterie. S DSG o ještě jednu úroveň výš. Hlavně v takovýhle cenový kategorii. My jsme prodávali Seat 2.0 TDI DSG někdo okolo 170tKč a převodovka byla úplně v pohodě s najetýma 150tkm (asi?). Ovšem otázka je, jak dlouho jí to vydrží. Oktávky/Golfy/Passaty budou z pricipu jako ojetiny předražený. Takže asi fakt zkusit něco obskurního jako je Seat, Fiat, Ford (tam bude asi převážně ještě "osvědčený" 4AT HDM v dané cenové kategorii).
1) AT si málokdo koupí na prasení
2) u MT nemáš ani tušení, jak se kdo choval ke spojce, počítal zuby, dvojhmoťáky u dieselů
3) AT se chová pořád stejně, nedovolí přetáčet motor, ani ho podtáčet mimo limit určený výrobcem. Z hlediska chování s k motoru, bude auto s AT na tom motoricky líp než auto s MT.
DSG ano, tam je potřeba být hodně ve střehu, ale obavy z HDM??