vyber auta do 60000
vyber auta do 60000
Ahoj,
Uz me nebavi jezdit autobusem a rad bych si poridil prvni auto do 60000 kc. Rad bych se tedy dozvedel, jaky auto a motorizaci by jste mi doporucili. Predpokladam cestu 2x tydne praha - budejovice + neco okokolo cca 400 km tydne. Asi bych nejradsi neco v hatchbacku (focus, golf, stilo, 147), ale neni to podminka. Rad bych jezdil levneji, ale bojim se ojeteho dieselu.
Jak jsou na tom motory JTD? nebo se stale vyplati jit do benzinu? pripadne zkouset najakej kousek s LPG?
Co by jste mi doporucili?
Dekuji za kazdou odpoved
Uz me nebavi jezdit autobusem a rad bych si poridil prvni auto do 60000 kc. Rad bych se tedy dozvedel, jaky auto a motorizaci by jste mi doporucili. Predpokladam cestu 2x tydne praha - budejovice + neco okokolo cca 400 km tydne. Asi bych nejradsi neco v hatchbacku (focus, golf, stilo, 147), ale neni to podminka. Rad bych jezdil levneji, ale bojim se ojeteho dieselu.
Jak jsou na tom motory JTD? nebo se stale vyplati jit do benzinu? pripadne zkouset najakej kousek s LPG?
Co by jste mi doporucili?
Dekuji za kazdou odpoved
Re: vyber auta do 60000
Diesel urcite ne (ja bych si ho tedy nekoupil v zadne cenove kategorii ), ale za tuto cenu je to nesmysl i objektivne.
147 neni spatne auto, ale ma urcita specifika (mluvim hlavne o verzich s benzinovymi motory), takze jak kupovat, tak pouzivat by ji mel asi spis nekdo, kdo ma o autech nejaky prehled a nebude zanedbavat udrzbu.
Golfy jsou vseobecne dost predrazene, celkem zajimavy benzinovy motor je 1,8T, ale pro prestavbu na LPG bych ho nedoporucoval. Popr. pokud nezalezi na vyssim vykonu 1,6, ale jestli se nepletu, novejsi verze maji el. skrtici klapku, ktera dost zhorsuje celkovy pocit z motoru.
Focusy 1. gen maji casto problemy s korozi (coz muze mit vetsina aut za 60k, ale u Focusu je to hodne caste). Motory moc dobre nesnasi LPG.
Stilo nevim, nikdy se mi moc nelibilo, takze jsem o nem nemel potrebu nic blizsiho zjistovat..
LPG je urcite dobra vec, ktera se vyplati uz pri relativne nizkem najezdu, ale urcite je lepsi volba koupit auto bez prestavby a nechat si ji udelat, nez kupovat uz prestavene auto. Auta prestavena na LPG, maji vetsinou mnohem vice najeto (coz je celkem logicke, samozrejme myslim realny najezd, ne cisla na tachometru), dost casto jsou dovezena ze zahranici (nejcasteji Italie, Belgie, Holandsko) a maji systemy LPG, ktere u nas nejsou rozsirene, takze i banalni zavada se muze dost prodrazit. Mezi kvalitou prestaveb jsou velke rozdily, takze se vyplati vybrat servis, ktery ma dobre reference a uz dany typ vozidla prestavoval. Take je potreba vybrat vhodny motor - idealne s hydrostely, musi mit kvalitni sedla ventilu. Napr. nektere motory od Fordu maji nenastavitelnou vuli ventilu, takze jsou pro prestavbu naprosto nevhodne (i tak se najde dost servisu, ktere takovy motor kvuli zisku predelaji a zakaznika o moznych problemech neinformuji).
147 neni spatne auto, ale ma urcita specifika (mluvim hlavne o verzich s benzinovymi motory), takze jak kupovat, tak pouzivat by ji mel asi spis nekdo, kdo ma o autech nejaky prehled a nebude zanedbavat udrzbu.
Golfy jsou vseobecne dost predrazene, celkem zajimavy benzinovy motor je 1,8T, ale pro prestavbu na LPG bych ho nedoporucoval. Popr. pokud nezalezi na vyssim vykonu 1,6, ale jestli se nepletu, novejsi verze maji el. skrtici klapku, ktera dost zhorsuje celkovy pocit z motoru.
Focusy 1. gen maji casto problemy s korozi (coz muze mit vetsina aut za 60k, ale u Focusu je to hodne caste). Motory moc dobre nesnasi LPG.
Stilo nevim, nikdy se mi moc nelibilo, takze jsem o nem nemel potrebu nic blizsiho zjistovat..
LPG je urcite dobra vec, ktera se vyplati uz pri relativne nizkem najezdu, ale urcite je lepsi volba koupit auto bez prestavby a nechat si ji udelat, nez kupovat uz prestavene auto. Auta prestavena na LPG, maji vetsinou mnohem vice najeto (coz je celkem logicke, samozrejme myslim realny najezd, ne cisla na tachometru), dost casto jsou dovezena ze zahranici (nejcasteji Italie, Belgie, Holandsko) a maji systemy LPG, ktere u nas nejsou rozsirene, takze i banalni zavada se muze dost prodrazit. Mezi kvalitou prestaveb jsou velke rozdily, takze se vyplati vybrat servis, ktery ma dobre reference a uz dany typ vozidla prestavoval. Take je potreba vybrat vhodny motor - idealne s hydrostely, musi mit kvalitni sedla ventilu. Napr. nektere motory od Fordu maji nenastavitelnou vuli ventilu, takze jsou pro prestavbu naprosto nevhodne (i tak se najde dost servisu, ktere takovy motor kvuli zisku predelaji a zakaznika o moznych problemech neinformuji).
Re: vyber auta do 60000
Stilo je nadherny, ale jen ve 3dverku.
Nad tou alfou jsem premyslel jen v JTD, tady se toho benzinu v TS snad bojim i vic, ze to bude zrout oleje
Jinak dodelavat LPG do auta znamena kolem 25000, coz jsem s cenou uplne nekde jinde a kupovat auto za 30000 urcite taky nebude nejlepsi volba.
Nad tou alfou jsem premyslel jen v JTD, tady se toho benzinu v TS snad bojim i vic, ze to bude zrout oleje
Jinak dodelavat LPG do auta znamena kolem 25000, coz jsem s cenou uplne nekde jinde a kupovat auto za 30000 urcite taky nebude nejlepsi volba.
Re: vyber auta do 60000
Na Diesel zapomeň, ikdyž motory JTD jsou hodně spolehlivé tak u auta této cenové kategorie bych diesel neriskoval a teď k samotným autům.
Focus - v pohodě auto, dobrý kousek se shání celkem těžko, ale je to celkem držák.
Golf - předražené auto, motory jsou víceméně v pohodě no ničím nezaujme.
Stilo - z všech co si napsal je to asi nejspolehlivější auto, navíc má celkem atraktivní designe a díly jsou v porovnání s Němcama celkem levnější. Za mně je to určitě Stilo.
147 - Pěkné auto s pěkným výkonem, ale je to auto spíš pro fanouška protože je poruchové jak blázen a udržet ho na silnici je celkem záhul jak pro nervy tak pro peněženku. Jestli to chceš jako dailydrive, tak bych se mu vyhnul obloukem.
Focus - v pohodě auto, dobrý kousek se shání celkem těžko, ale je to celkem držák.
Golf - předražené auto, motory jsou víceméně v pohodě no ničím nezaujme.
Stilo - z všech co si napsal je to asi nejspolehlivější auto, navíc má celkem atraktivní designe a díly jsou v porovnání s Němcama celkem levnější. Za mně je to určitě Stilo.
147 - Pěkné auto s pěkným výkonem, ale je to auto spíš pro fanouška protože je poruchové jak blázen a udržet ho na silnici je celkem záhul jak pro nervy tak pro peněženku. Jestli to chceš jako dailydrive, tak bych se mu vyhnul obloukem.
Re: vyber auta do 60000
A co jeste mazda 323f BJ? nevypada to zle a asi by to mel byt docela drzak ne?
Re: vyber auta do 60000
V této cenové kategorii jsme už v kategorii vykopávek a trosek, což je celkem výhoda, protože zde ještě existují staré spolehlivé diesly. Takže P406 nebo Xsara z přelomu tisíciletí s nesmrtelným 1,9 TD je taky možná volba.
Riziko jsou do budoucna akorát ekopomatenci s jejich ekonálepkama, pokud chceš jezdit po městě.
Riziko jsou do budoucna akorát ekopomatenci s jejich ekonálepkama, pokud chceš jezdit po městě.
Re: vyber auta do 60000
Honzo, nebuď tak euro-nekompatibilně netolerantní!...Honza42 píše:V této cenové kategorii jsme už v kategorii vykopávek a trosek, což je celkem výhoda, protože zde ještě existují staré spolehlivé diesly. Takže P406 nebo Xsara z přelomu tisíciletí s nesmrtelným 1,9 TD je taky možná volba.
Riziko jsou do budoucna akorát ekopomatenci s jejich ekonálepkama, pokud chceš jezdit po městě.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: vyber auta do 60000
Některé čadící auta jsou prostě k sežrání, ale musí se to k tomu hodit. Třeba takovou fóbii co z ní letí zase neocením jak too:
Re: vyber auta do 60000
Co si jeste myslite o mazde 323F BJ a opel astra?
Re: vyber auta do 60000
S Mazdama zkušenosti nemám, ale některé Opelovské motory hodně papají olej.