Výběr auta + požadavky...
Re: Výběr auta + požadavky...
Super, děkuji za stručné vysvětlení.
Re: Výběr auta + požadavky...
enthusiastic.driver píše:Felicia má pravděpodobně nějaký závažný problém, když jezdí za 12l na 100 km.
Jinak důvody proč nechtít diesel:
- diesely jsou obecně mnohem více ojeté (nikdo si nekoupí diesel, aby s ním jezdil pár kilometrů)
- diesel má turbo, které se může porouchat a jeho oprava je drahá
- diesel má vysokotlaké vstřiky, které se můžou porouchat a jejich oprava je drahá
- diesel má často dvouhmotový setrvačník, který se může porouchat a jeho oprava je drahá
- diesel má většinou hroší jízdní vlastnosti a kvůli vyšší hmotnosti budeš i častěji měnit pneu a brzdy
- diesel má průměrně 2x větší cenu obyčejných spotřebních dílů motoru než benzín.
To ti za ty 2 ušetřené litry na 100 km asi nestojí, ne?
Re: Výběr auta + požadavky...
Jelikoz dnesni benzin motory jsou na podobnem principu jako naftove (napr TFSI je common rail jako nafta), tak vetsina z toho co jsi vyjmenoval uz neplati (nemluvim o atmo benzinech). Navic resi opotrebeni pneu, kdyz ujede 12k rocne nema smysl, driv nez je ojedes,tak je vyhodis kvuli stari. Rozdil v rozlozeni vahy a 60kg navic u dieslu bych jsou pro bezne jezdeni takove hezke argumenty na foru, ale v realu te v 95% pripadech nezajimaji.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5693
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr auta + požadavky...
Myslim, ze do cca 100 000 CZK sa ziadne take TFSI neobjavuje a radili sme tu atmo benzin...tym netvrdim ze to casom nebude pravda...Ty Fordy 1.6 v hatchbacku se mi líbí, ale pořád nechápu proč mám brát benzín a ne naftu?
Ad nepostrehnutelnu vahu od dieselu...krasnym prikladom bola Fabia RS I.gen...na nasich cestach bola predna naprava zrela na GO po 40tis. km a to nepocitam, ze kazdu zimu sa vymenili 2-3 plechace spolu s gumami (vzdy z prednej napravy)
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
- Integrale
- Autoškolák
- Příspěvky: 38
- Registrován: pát 22 bře 12:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr auta + požadavky...
Z hlediska servisních nákladů je nejlacinější řadový benzinový MPI motor bez přeplňování.
Turbodiesely jsou servisně náročné, ale jsou účinnější, tzn. vykazují nižší spotřebu paliva. Je potřeba hodit na papír, kolik ušetřím na naftě proti benzinu (řádově desetikoruny, max, stokoruny) versus dvojnásobně časté výměny předních ramen (v ceně 5-30 000 Kč), stabilizátorů (2-12 000 Kč), možné problémy s turbodmychadlem (repase 5-20 000 Kč, nové 14-65 000 Kč), vysokotlakým čerpadlem (repase 5-25 000 Kč, některá se musí kupovat výhradně nová za 15-60 000 Kč), vstřikovači (čištění 500-6000 Kč, nové 8-40 000 Kč) vyšší opotřebení předních pneumatik, brzdových komponent, atd. Obvykle vychází, že turbodiesel se zaplatí (tedy cena jeho provozu se vynuluje ve srovnání s atmosférickým MPI) kolem 35 000 km ročně a výše.
Turbobenzin je vlastně nejhorší variantou z hlediska servisních nákladů, protože k nevýhodám turbodieselu přidává problémy s odvodem obrovského tepla. Z hlediska užitných poskytuje ale velmi vysoký měrný výkon při relativně rozumné spotřebě paliva a jízda s přeplňovanými benziňáky je prudce nakažlivá (já už třeba nic jiného nekupuji). Do 100 000 Kč lze zakoupit několik modelů automobilů s přeplňovaným zážehovým motorem, ale většinou nepřímým vstřikem (naštěstí).
Při výběru bych si měl ujasnit:
1. kolik lidí obvykle bude autem jezdit a kolik lidí musí uvézt (jezdím sám nebo nás jezdí 7?)
2. kolik nákladu budu v něm vozit a jak velké (hodně drobností nebo málo velkých věcí?)
3. jaké mám nároky na variabilitu interiéru (sklápění sedadel, velikost nakládacího otvoru zavazadelníku...)
4. jaké mám nároky na komfort (klimatizace, luxusní sedadla, servo...)
5. jaké mám nároky ostatní - co musí nebo nesmí mít
6. kolik s ním najezdím kilometrů za rok (předpoklad)
7. kdo a kde mi jej bude servisovat (kde bydlím, zda jej budu servisovat sám nebo u někoho - u koho? Jaká je dostupnost dílů v mém okolí...)
8. jsem administrativně zdatný na dovoz, nebo trvám na českém TP?
atd.
Turbodiesely jsou servisně náročné, ale jsou účinnější, tzn. vykazují nižší spotřebu paliva. Je potřeba hodit na papír, kolik ušetřím na naftě proti benzinu (řádově desetikoruny, max, stokoruny) versus dvojnásobně časté výměny předních ramen (v ceně 5-30 000 Kč), stabilizátorů (2-12 000 Kč), možné problémy s turbodmychadlem (repase 5-20 000 Kč, nové 14-65 000 Kč), vysokotlakým čerpadlem (repase 5-25 000 Kč, některá se musí kupovat výhradně nová za 15-60 000 Kč), vstřikovači (čištění 500-6000 Kč, nové 8-40 000 Kč) vyšší opotřebení předních pneumatik, brzdových komponent, atd. Obvykle vychází, že turbodiesel se zaplatí (tedy cena jeho provozu se vynuluje ve srovnání s atmosférickým MPI) kolem 35 000 km ročně a výše.
Turbobenzin je vlastně nejhorší variantou z hlediska servisních nákladů, protože k nevýhodám turbodieselu přidává problémy s odvodem obrovského tepla. Z hlediska užitných poskytuje ale velmi vysoký měrný výkon při relativně rozumné spotřebě paliva a jízda s přeplňovanými benziňáky je prudce nakažlivá (já už třeba nic jiného nekupuji). Do 100 000 Kč lze zakoupit několik modelů automobilů s přeplňovaným zážehovým motorem, ale většinou nepřímým vstřikem (naštěstí).
Při výběru bych si měl ujasnit:
1. kolik lidí obvykle bude autem jezdit a kolik lidí musí uvézt (jezdím sám nebo nás jezdí 7?)
2. kolik nákladu budu v něm vozit a jak velké (hodně drobností nebo málo velkých věcí?)
3. jaké mám nároky na variabilitu interiéru (sklápění sedadel, velikost nakládacího otvoru zavazadelníku...)
4. jaké mám nároky na komfort (klimatizace, luxusní sedadla, servo...)
5. jaké mám nároky ostatní - co musí nebo nesmí mít
6. kolik s ním najezdím kilometrů za rok (předpoklad)
7. kdo a kde mi jej bude servisovat (kde bydlím, zda jej budu servisovat sám nebo u někoho - u koho? Jaká je dostupnost dílů v mém okolí...)
8. jsem administrativně zdatný na dovoz, nebo trvám na českém TP?
atd.
www.integrale.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
Re: Výběr auta + požadavky...
Podle zadani se bude auto pohybovat skoro jen po meste, tam bych fakt radsi nechal atmo benzin. Uz jen proto ze tech motoru co vypsal integrale je do mesta zbytecne skoda a ani ta spotreba tam nebude zadnej zazrak (na 800km ceste to bude jina, ale ta bude jednou za cas..)
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 241
- Registrován: sob 12 led 13:37
Re: Výběr auta + požadavky...
Do města Fiat Punto 1,2 8V .
Re: Výběr auta + požadavky...
No asi bych to měl upřesnit. Najezdím denně průměrně 50km po městě pondělí až pátek. O víkendy pojedu 2x v měsíci po dálnici trasu Brno - Ustí nad Labem což je nějákých 700km tam i zpět a 2x v měsíci pojedu trasu Brno - Hodonín což je cca 120km tam i zpět. Přes týden budu jezdit většinou sám v autě o víkendu 2-4 lidi.
Co tak počítám najezdím něco kolem 23.000km ročně. Auto chci mít cca na dva roky pak prodat a koupit nové auto. Můj prvotní odhad nebyl vůbec přesný, protože jsem nevěděl že hraje takovou roli. Teď jsem si sedl a propočítal jak to asi vyjde.
Bude teď Váš názor jiný?
Co tak počítám najezdím něco kolem 23.000km ročně. Auto chci mít cca na dva roky pak prodat a koupit nové auto. Můj prvotní odhad nebyl vůbec přesný, protože jsem nevěděl že hraje takovou roli. Teď jsem si sedl a propočítal jak to asi vyjde.
Bude teď Váš názor jiný?
Re: Výběr auta + požadavky...
benzín atmosféra 1.6 např. fíkus, octávka, golf
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Výběr auta + požadavky...
Mazda 323f 1,6 (98 koní) nebo 2,0 (136 koní) hatchback model BJ r.v 2000 a výš, báječný spolehlivý autíčko, sportovnější podvozek.
Jedno v rodině máme.
Jedno v rodině máme.
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám . Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera .