Ojetina kolem 200000?

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
peper
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: pát 23 bře 18:37

Ojetina kolem 200000?

Příspěvek od peper »

Ahoj,

vybira se jezdenka s rozpoctem kolem 200 000 Kc. (jenom za auto, prvotni servis a ostatni veci se teto sumy netykaji)
Predpoklada se, ze by jezdila denne par km, kazde 2 tydny 1200km, se vsim vsudy mi to vychazi na najezd kolem 40 000km rocne.

Vzhledem k planovanemu najezdu se pozaduje alespon nizsi stredni trida a rovnez rozumna ekonomika provozu.
Jezdil jsem s Peugeotem 308 1,6 HDI 66kW a pri vcelku rychlejsi jizde jsem mival spotrebu kolem 6,8l/100 km. Teda kdyby to auto dokazalo jezdit do 6l nafty na 100, bylo by to dobre. Nebo je lepsi zvazovat neco s LPG?

Podminky by teda splnovali: zmineny 308 1,6 HDI (nebo 307 1,6 HDI) ; Ford Focus 1,6 TDCI, Fiat Bravo 1,9 JTD, Fiat Croma 1,9 JTD a nevim, tak trochu tapam, takze si rad necham poradit.

Z vybavy by to melo mit tempomat, klimatizaci (klidne mechanickou).. nic specialniho

Jenomze mne napada jak to bude s kvalitou tychto aut, kdyz budu mit na kruku vice nez 100 000km. S jakymi prevadzkovymi naklady mam ratat? Co vsechno bude treba menit a kolik to stoji? Oplati se potom uskromnit, trochu prihodit a koupit nove male auto - swift, fabia?

Dekuji za vase nazory :)
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Ojetina kolem 200000?

Příspěvek od beaumont »

Pár poznámek:
a) Na pár km denně bych nebral naftu, raději bych těch 1200 km á dva týdny odjel za vyšší spotřebu s benzínem
b) Všechna jmenovaná auta jsou fajn, ale ber v úvahu že Croma je o třídu výš (a o pořádný kus větší) než ta ostatní
c) Peugeot, Ford i Fiat Bravo jsou k mání s dobrými (Focus) až výbornými benzíny (Fiat, Peugeot) benzíny kolem 120 koní, naopak Croma má benzíny mizerné, zato skvělou naftu (1.9 Multijet)
d) 40.000 km ročně bych ve Fabii nebo Swiftu jezdil nerad, hlasuju pro větší a pohodlnější ojetinu
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
peper
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: pát 23 bře 18:37

Re: Ojetina kolem 200000?

Příspěvek od peper »

a) ok budu nad tim premyslet
b)jsem si vedom ze croma je vetsi (a neprekazi mi to), kazdopadne je k mani za zajimave penize, tak proto jsem ji zahrnul
c)Jake benzinove motory by si doporucoval? Bude na dalnici uspornejsi treba focus 1,6 nebo 1,8..nebo na jaky motor ve focusu/307-8/Bravo se nejvic mam zamerit?
d) njn, je to neco za neco
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Ojetina kolem 200000?

Příspěvek od beaumont »

ad b) Cromu máme v rodině, občas s ní jezdím. Skvělý prostorný pohodlný kočár na dlouhé cesty, tichý, ale naprosto bez sportovních ambicí. Jo, bývá za super ceny. Nejlepší volba je 1.9 Multijet 150 koní popř. silný pětiválec 2.4 Multijet, ale ten je jen s automatem.
Ale jako auto na poskakování po městě bych si Cromu nevybral...

ad c) Bravo jednoznačně s 1.4 T-Jet benzín, ať už 120 nebo 150 koní, super motor.
U Focusu je to trochu slabší, většina je beztak s některou 1.6, lepší je ta silnější s variabilním časováním ventilů Ti-VCT. Na 1.6 atmo jede slušně, ale na dálnici relativně hlučně a celkově o dost hůř než T-jet.
Peugeot 307 / 308: asi taky 1.6 atmo, slušný motor, tišší než Ford, ale žádná raketa.
Ono je to tak, že u Focusu i 307/308 jsou i jiné motory, ale slabší benzíny vůbec nejedou a ty silnější skoro nejsou k mání.
Pokud přece jen naftu, tak u Fiatu Bravo cokoliv, u Focusu 1.6 TDCi silnější verzi, u Peugeotu buď to samé (označené 1.6 HDi), nebo i 2.0 HDi.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Odpovědět