2.0 nebo 3.0 v německém dieselu?

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
minsky
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 24 lis 14:32

2.0 nebo 3.0 v německém dieselu?

Příspěvek od minsky »

Zdravím, zvažuji koupi auta vyšší střední třídy, konkrétně Audi A6 (verze C6) nebo BMW 5 (verze E60), r.v. 2003-2006.
Jsem víceméně přesvědčen o tom že to bude diesel s automatem, ale nemám jasno s obsahem.

Protože mi nejde o maximální rychlosti na dálnici ale o pohodlnou jízdu s bezpečným=rychlým předjížděním, zajímá mě jak jsou na tom asi zmíněná auta s akcelerací, jízdními vlastnostmi a třebas i životností motoru při 2 nebo 3 litrovém obsahu.
Utáhne 2l diesel dvoutunové auto? Jestli ano, nebude jeho životnost nižší? Přeci jen třílitr jen tak neutahám..
Rozdíl v provozních nákladech je značný, proto bych chtěl vědět za co vlastně budu platit.
Má na zmíněné vlastnosti také vliv jestli je to předokolka / zadokolka?
Díky předem za vaše názory a komentáře. M.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28208
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 nebo 3.0 v německém dieselu?

Příspěvek od řidičBOB »

To máš tak...dvoulitr to sice udáhne, ale... S A6 2.0TDI jsem tu čest měl a žádná hitparáda to tam není. Na nějaké hbité předjíždění to není a v disciplíně zrychlování to také není žádné Bingo. 3.0TDI je v tomto případě jasná volba...zde ale pozor - u tohoto motoru jsou známé nějaké problémy, tuším se vstřiky. Ve třílitru se tuším dělalo jenom quattro.
s 520d jsem nejel...jenom s 525d a 530d. Tady je pro mne opět jasná volba - 530d. Zadohrab je prostě zadohrab a jestli bydlíš ve špindlu, tak to asi nebude to pravé ořechové. Ale na normální ježdění, i v zimě, je to OK. Každopádně volba mezi zado a předohrabem je jasná - zadohrab.
Co se týče spotřeby, tak pokud budeš honit dvoulitry, tak spotřeba bude i nepatrně vyšší než u třílitrů. řekl bych, že 530d je malinko úspornější než 3.0TDI u Audi, ale i tak se oba pohybují někde kolem 9l v kombinaci.

BTW: spíš jsi měl tohle téma zařadit mezi výběr aut ;)
Naposledy upravil(a) řidičBOB dne čtv 24 lis 16:23, celkem upraveno 1 x.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
minsky
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 24 lis 14:32

Re: 2.0 nebo 3.0 v německém dieselu?

Příspěvek od minsky »

díky za odpověď, nevšiml jsem si té sekce, prosím moderátora aby ten thread přesunul.. dík
Uživatelský avatar
quasimoto
Pan Řidič
Příspěvky: 433
Registrován: pát 18 bře 14:35

Re: 2.0 nebo 3.0 v německém dieselu?

Příspěvek od quasimoto »

Hlavne je velky rozdiel sestvalec+automat vs stvorvalec+manual v kultivovanosti (najcastejsie su tieto kombinacie).

Ten rozdiel je fakt priepastny v prospech V6.
Uživatelský avatar
k86
Mistr volantu
Příspěvky: 790
Registrován: úte 10 kvě 07:36

Re: 2.0 nebo 3.0 v německém dieselu?

Příspěvek od k86 »

tady asi urcite trilitr, jednak kvuli zvuku, kdyz V6 v nafte se da trochu poslouchat a pak taky kvuli dynamickym vlastnostem.
pokud zatopis dvoupitru, spotreba preleze trilitr. znamy ma 530xdT a kombinaci ma nekde kolem 8,5l
mel jsem moznost vyzkouset A6 kombi 2,7TDI vs muj fikus (2,0TDCi) na dalnici a audi me sice ujizdelo, ale jen velmi pozvolna! bylo to pri zrychlovani za kamionem 140 - 190km/h. rozhodne ne velkym rozdilem. takze dvoulitr pojede spatne.
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4091
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: 2.0 nebo 3.0 v německém dieselu?

Příspěvek od HondaMan »

Myslím že člověku co neví jestli 2.0 nebo 3.0 bude stačit i dvoulitr.
Třeba ta 520dA má necelých 1600kg i s řidičem a 160Hp, takže špatně nepojede. Stovku má pod 9, Vmax přes 220... Pro automobilového fajnšmekra příšerná představa, pro řidiče co se především přepravuje jasná volba.
Šestiválec bude trochu servisně náročnější, bude brát o litr až dva více a bude trochu těžší na předek.

520d je docela racionální volba. Nebál bych se jí. Myslím že nebude moc případů, kdy by běžnému řidiči chyběl výkon.
2.9T RWD
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: 2.0 nebo 3.0 v německém dieselu?

Příspěvek od beaumont »

Řekl bych, že jediný přijatelný dvoulitr je právě ten v 520d. Audi 2.0 TDI nebo jakýkoliv čtyřválcový diesel v Mercedesu E bych nebral. Nicméně i 520d je oproti 530d nebo 3.0 TDI slabá a hlučná.

Mimochodem, nezapomínejme na 525d, to by mohla být rozumná volba, ne?
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
vasco
Letec
Příspěvky: 1691
Registrován: čtv 17 úno 11:38

Re: 2.0 nebo 3.0 v německém dieselu?

Příspěvek od vasco »

Co se týče spolehlivosti, tak zatím moje oba kusy 20d byly super, nikdy žádný problém a to už toho za sebou mají dost, takže já mohu jen doporučit, s 30d zkušenosti nemám...
minsky
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 24 lis 14:32

Re: 2.0 nebo 3.0 v německém dieselu?

Příspěvek od minsky »

a kdybych uvažoval o benzínu tak 2.0l nebrat že? to bych s výkonem vozu asi narazil že?
asi jsem to nezmínil ale určitě verzi sedan / hatchback pouze.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28208
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 nebo 3.0 v německém dieselu?

Příspěvek od řidičBOB »

v benzínu určitě 530i! ;-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět