1,9 tdi vs 1,8t
1,9 tdi vs 1,8t
Zdravím. Potřeboval bych poradit s výběrem auta, konkrétně to vidím na Golf IV 1,9 tdi 81kw nebo Octavia RS 1,8t 132kw . Ročník od 2002, cena kolem 150k. Auto hodlám používat zhruba 2 roky, hlavně na kratší trasy. Denně 10km tam 10 km zpět 1-3x +nějáke popojíždění po centru a párkrát týdně nějaké 2km cesty no a občasné jízdy delší než 20km podle potřeby. Naprostá většina jízd ve městě konkrétně Ostrava.
Otázka je, vyplatí se ten diesel na takovéhle používání? Co jsem se díval tak pořizovací cena je nižší a papírová spotřeba o dost lepší, jak to ale vypadá s jízdou po městě za studena? Dorovná ta spotřeba 1,8t případně bude se to sypat? A jak by na tom byl ten 1,8t za takových podmínek?
Předem díky za pomoc:)
Otázka je, vyplatí se ten diesel na takovéhle používání? Co jsem se díval tak pořizovací cena je nižší a papírová spotřeba o dost lepší, jak to ale vypadá s jízdou po městě za studena? Dorovná ta spotřeba 1,8t případně bude se to sypat? A jak by na tom byl ten 1,8t za takových podmínek?
Předem díky za pomoc:)
Re: 1,9 tdi vs 1,8t
dizl do mesta na kratke trate neni zadna hitparada, na druhou stranu to neni ani nic dobreho pro ten 1,8T. U 1,8T se ti nema co sypat, ono stejne jako u toho 81 kW TDI, oba jsou to jednoduche motory s turbem, ktere vyjde v repasu v pripade problemu do 10k a nove o pulku navic. Neni duvod, aby se ti TDI sypalo, takze nic nemusis dorovnavat.
To TDI ti bude jezdit vzdy o dost usporneji, realne nema problem jezdit v ramci limitu v kombinaci do 5l to u te 1,8T budes nekde u 9-10l. Konkretne toto TDI jezdi ciste po ostrave u znameho okolo 5,5-6l dle toho jak moc stojiva v kolonach, to bys mel u toho 1,8T tak tech 10+- autobus.
Neni duvod si nekoupit ten dizl, riziko problemu jsou u obou motoru naprosto stejna, takze pokud ti jde o naklady provozu, pak ber TDI, pokud to neni tak zhave tak kup tu 1,8T. Ono jde zase o to, ze to TDI te ted stoji vice, ale taky je pravda, ze ho pak za vice prodas, tudiz neni treba resit dorovnani ceny nizsi spotrebou, to se dorovna pri prodeji.
Jinak ja u 1,8T na jare delal polo GO motoru, bo se vymlatily ventily, tesneni podolilo apod. tudiz i tyto motory se serou.
To TDI ti bude jezdit vzdy o dost usporneji, realne nema problem jezdit v ramci limitu v kombinaci do 5l to u te 1,8T budes nekde u 9-10l. Konkretne toto TDI jezdi ciste po ostrave u znameho okolo 5,5-6l dle toho jak moc stojiva v kolonach, to bys mel u toho 1,8T tak tech 10+- autobus.
Neni duvod si nekoupit ten dizl, riziko problemu jsou u obou motoru naprosto stejna, takze pokud ti jde o naklady provozu, pak ber TDI, pokud to neni tak zhave tak kup tu 1,8T. Ono jde zase o to, ze to TDI te ted stoji vice, ale taky je pravda, ze ho pak za vice prodas, tudiz neni treba resit dorovnani ceny nizsi spotrebou, to se dorovna pri prodeji.
Jinak ja u 1,8T na jare delal polo GO motoru, bo se vymlatily ventily, tesneni podolilo apod. tudiz i tyto motory se serou.
Re: 1,9 tdi vs 1,8t
ty goesu... pokud 1.9 TDI 81 za 5,5 tak 1.8T za 8...
nemůžeš to srovnávat s A4, která má na spotřebu blbě uložený motor k tomu je to 4x4 a o nějaké to deko těžší.
imho je to šumák... co bych sehnal první v lepším stavu bych vzal, pokud bych vyloženě neprahl po koních, což na 10km crndačky stejně nemá smysl.
nemůžeš to srovnávat s A4, která má na spotřebu blbě uložený motor k tomu je to 4x4 a o nějaké to deko těžší.
imho je to šumák... co bych sehnal první v lepším stavu bych vzal, pokud bych vyloženě neprahl po koních, což na 10km crndačky stejně nemá smysl.
Slow and serious
Re: 1,9 tdi vs 1,8t
já bych na takový poprdávání po městě vzal něco menšího s atmo cca dvanáctistovkou benzínem (napadá mě samozřejmě pandice 1.2i)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: 1,9 tdi vs 1,8t
dovolim si podotknout, ze jsem nikde u spotreby nepsal o srovnavani s mou A4. Tudiz res to co je, ne to co neni. Dik.KoPP píše:ty goesu... pokud 1.9 TDI 81 za 5,5 tak 1.8T za 8...
nemůžeš to srovnávat s A4, která má na spotřebu blbě uložený motor k tomu je to 4x4 a o nějaké to deko těžší.
imho je to šumák... co bych sehnal první v lepším stavu bych vzal, pokud bych vyloženě neprahl po koních, což na 10km crndačky stejně nemá smysl.
Re: 1,9 tdi vs 1,8t
to řeším a má hojně zastoupená zkušenost s O1 všech možných i nemožných motorizací hovoří tak, že pokud jedu stylem, že mám na 81 TDI 5,5 tak to odpovídá 8 u 1,8T...
Slow and serious
Re: 1,9 tdi vs 1,8t
to mas super, ono to ani na tempomatu takto nevyjde u O1, kde chybi ta prokleta sestka u 1,8T a diky tomu uz pri 130 to pod 8,5-9 nejde, kdezto u toho TDI jedes hrave pod 5,5. TO jest realita. Ale ok, chapu, ze je treba byti v opozici, tak to dale pitvat nebudu.
Re: 1,9 tdi vs 1,8t
Za mě benzín.. strejda ten motor má v Passatu a po Ostravě jezdí za cca 8 na sto.
2.016V 99kW
Re: 1,9 tdi vs 1,8t
na jezdeni po centru a 10km do prace je presne delany RS,to ma smysl:)
Re: 1,9 tdi vs 1,8t
na taketo kratke trasy vodit 180koni alebo TDI hlavne v zime bude zaujimave
klasicka 1.6ka tam sa nema co pokazit a za dane peniaze bude aj lepsi rocnik
klasicka 1.6ka tam sa nema co pokazit a za dane peniaze bude aj lepsi rocnik