Benzínový kombík převážně do města 100 - 350k

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3387
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Benzínový kombík převážně do města 100 - 350k

Příspěvek od mattonecz »

Jo ja myslel ze nejaka varianta ma full. Muldix ma recenzi toho seata
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
volfi
Autoškolák
Příspěvky: 27
Registrován: stř 20 zář 06:09

Re: Benzínový kombík převážně do města 100 - 350k

Příspěvek od volfi »

Což tohle mi je úplně jedno, bohatě mi dostačuje výkon 1.4 TSI 103kw, takže ta 1.8TSI i se škrceným krouťákem bude pro moje potřeby ideální. Co vidím jako zásadní rozdíly oproti 1.4 je rozvod řetězem, vyvažovací hřídele a docela mě zaráží, že 1.8 má plastovou vanu :D
Daily 1: Škoda Octavia III, 1.4TSI, CZDA
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU
spooon
Pan Řidič
Příspěvky: 267
Registrován: ned 05 led 23:14

Re: Benzínový kombík převážně do města 100 - 350k

Příspěvek od spooon »

volfi píše: stř 20 zář 07:57 ...Volvo
Nejsem si jistej jak je to u nich s opravama, nemám ani jedno volvo v okolí a budou se dost blbě shánět.
Volvo V50 2.4i 125kw
Volva se mi vždycky strašně líbila, 2.4i by měl být opravdu skoro dokonalý motor. Zase má jen 5Q převodovku, ale opět jsem nezjistil kolik točí třeba při 130kmh. Často se píše, že je malý, ale je to opravdu tak strašné v porovnání s mojí O1? Prý skoro nereznou. Je na tomhle autě nějaký problém co stojí za zmínku?
Volvo V70 II 2.4i 125kw
Krásná krabice z venku, ale uvnitř je to jak z roku 95. Asi ho rovnou zavrhuji.
...
Volvo V50 je spíš Focus, než Volvo. Takže koroze se oproti ostatním Volvům vyskytuje. Mám S40(jako V50, jen sedan) a sem tam se začíná něco objevovat. Pětiválec 2.4 je Volví, a vydrží nesmysl. Kolik točí při 130 nevím, já mám T5(stejný pětiválec ale s turbem) a ta má 6Q - při 130 cca 2700ot.
A malý to vevnitř docela je, ale určitě lepší jak v O1. Dozadu narvu 2 detský sedačky a podsedák, do O1 ani náhodou.

O žádném větším problému u V50 nevím.
volfi
Autoškolák
Příspěvky: 27
Registrován: stř 20 zář 06:09

Re: Benzínový kombík převážně do města 100 - 350k

Příspěvek od volfi »

Ta T5 je ok? Co to tak žere?
Ta 2.4t se dávala do V50? Tam jsem našel jen 2.5t
Daily 1: Škoda Octavia III, 1.4TSI, CZDA
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU
spooon
Pan Řidič
Příspěvky: 267
Registrován: ned 05 led 23:14

Re: Benzínový kombík převážně do města 100 - 350k

Příspěvek od spooon »

mám za to, že 2.4i a 2.5t jsou až na turbo +- stejné motory, ale zas tak kovaný znalec nejsem. Takže se 2.5t do V50 dávala (označení auta T5)

Moje 2.5T má najeto přes 300t km (z toho asi 150 sem najel já). Žádný problémy nebyly, spotřebou se pohybuju kolem 9l. Je tam mix krátkých tras (do 5km) a dálnice (cca 100km jedna cesta). Ale čistě dálnice to při 130 umí kolem 8l.
volfi
Autoškolák
Příspěvky: 27
Registrován: stř 20 zář 06:09

Re: Benzínový kombík převážně do města 100 - 350k

Příspěvek od volfi »

Tak po poměrně dlouhé době vyřešeno. Nakonec jsem koupil O3 1.4TSI 103kw s Webastem a nechal jsem dodělat OCT i s novým PCV ventilem, po prvních 1000km jsem z něj vypouštěl docela bordel. Mám trochu štěstí, že to auto jezdilo 60 000km pouze dálky, takže se zdá že moc karbonu neposbíralo. Žádný proplach jsem zatím nedělal, pouze 2 x za sebou nový olej 5w-40 ravenol VST. Intervaly vidím do budoucna na nějakých 8 000km. Jinak proběhla výměna úplně všech provozních kapalin a například olej v převodovce nevypadal moc vábně. Rozvody, svíčky a čerpadlový blok samozřejmostí. 1.8 TSI jsem nakonec zavrhl kvůli zadní nápravě a složitějšímu motoru.
Daily 1: Škoda Octavia III, 1.4TSI, CZDA
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU
Miga
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: stř 24 črc 19:06

Re: Benzínový kombík převážně do města 100 - 350k

Příspěvek od Miga »

volfi píše: úte 21 lis 08:33 Tak po poměrně dlouhé době vyřešeno. Nakonec jsem koupil O3 1.4TSI 103kw s Webastem a nechal jsem dodělat OCT i s novým PCV ventilem, po prvních 1000km jsem z něj vypouštěl docela bordel. Mám trochu štěstí, že to auto jezdilo 60 000km pouze dálky, takže se zdá že moc karbonu neposbíralo. Žádný proplach jsem zatím nedělal, pouze 2 x za sebou nový olej 5w-40 ravenol VST. Intervaly vidím do budoucna na nějakých 8 000km. Jinak proběhla výměna úplně všech provozních kapalin a například olej v převodovce nevypadal moc vábně. Rozvody, svíčky a čerpadlový blok samozřejmostí. 1.8 TSI jsem nakonec zavrhl kvůli zadní nápravě a složitějšímu motoru.
Momentálně řeším výběr kombíku pro krátké trasy 2 - 5 km + občas delší a zajímaly by mne zkušenosti s tou O3 1.4TSI 103kw.
Odpovědět