Ahoj, už delší dobu vybírám firemní auto a rád bych znal i názor ostatních, jestli mi nějaký model neutíká
Požadavky:
- automat
- prostorný kufr (pro referenci - aktuálně mám 519L, liftback, nechci menší)
- strop cca 950k s DPH (800 bez DPH)
- pohodlná sedadla
- raději dobře vybavený horší model, než holátko prémie
- jezdím každý den 10 minut do práce, 10 minut z práce po městě, 1-2x měsíčně 200+200km po dálnici, ročně +-10k km (hrozí, že výhledově těch 200+200km po dílnici budu muset dělat každý týden). Kdybych si kupoval auto sám, jdu určitě do benzinu (kvůli těm krátkým denním popojížďkám), u firemního to příliš neřeším..navíc pro naftu hovoří nižší spotřeba
- preferuji 4x4
Nad čím jsem přemýšlel:
Superb - mimo budget, pokud bych nechtěl s nejhorším motorem a slabou výbavou
Insignia combi - hlavní plus sedačky, ale připadá mi, že model už je trochu "morálně zastaralý"
Golf combi - otřesný infotainment, ošizený interiér, 4x4 mimo budget
Mazda 6 combi - taky už poměrně fousatý model, není 4x4, pouze benzín..ale mazda je srdcovka, takže úplně nezavrhuji
Mazda CX-5 - do budgetu, s 4x4, bych musel se slabším motorem, benzinem, kufr je na hraně
Karoq - marně hledám důvody, proč Karoq místo Octavie, je dražší, menší kufr (ano, sedí se výše..)
Aktuální favorité:
Kia Sportage - moderní, ale funkční interiér, do budgetu se vejdu skoro se vším, co bych si přál. Nicméně podle prvních recenzí jsem četl, že žere o dost víc, než by papírově mělo. To by hovořilo spíše pro nafťák, jen se bojím, jestli se 100kw pojede, a zároveň, i když to nejsou mé peníze, mi připadá uhozené za takový motor dávat o 85k víc, než za 132kw benzin . Všechny motory se pojí s MHEV, který pro změnu ubírá místo v kufru, takže u benzinu se dostáváme na 562l, u nafty jen 526l, přičemž v tom je započítané i místo "pod kufrem".
Octavia - po zveřejnění prvních ceníků při představení jsem si říkal, že takové auto bych si nikdy nekoupil, skoro milion za dobře vybavenou Octavii přece dá jen blázen 2 roky poté a už ta cena bohužel tak šíleně nevypadá.. 2.0 TDI, 110kw, 4x4, style je za 840k. K tomu ergo sedačky 63k (nemáte s nimi někdo zkušenosti?), nějaký ten paket a jsem na limitu.
Velké plus - prostorný kufr, tzn. stačil by i kompaktnější liftback (600l), zatímco u většiny ostatních aut bych musel volit combi.
Velké mínus - infotainment a software obecně. Známý ji má přes rok a pořád je se softwarem nějaký problém, v servisu potvrzují, že se zdaleka nejedná o ojedinělý případ. Nevím, jak to je s kusy, které se staví dneska. Infotainment taky není žádná sláva.
Co tedy říkáte sportage X octavia? Měl bych zvážit ještě nějaký jiný model?
Firemní rodinné auto do 950k
-
- Dítě v autě
- Příspěvky: 1
- Registrován: čtv 31 bře 11:58
Re: Firemní rodinné auto do 950k
jako první mě napadla insignia a tu tam i máš. karoq je nesmysl, oktávka mi přijde proti insignii taky blbost.
pokud ale nebereme že 950 za obyč oktávku je teda docela dost, tak to určitě nebude špatný auto. počítám že 2.0tsi 4x4
pokud ale nebereme že 950 za obyč oktávku je teda docela dost, tak to určitě nebude špatný auto. počítám že 2.0tsi 4x4
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Firemní rodinné auto do 950k
Za mě bych u Octavie na takový nájezd volil místo TDI 110 kW raději TSI 140 kW za stejnou pořizovací cenu.
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5688
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Firemní rodinné auto do 950k
Co toto?
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Firemní rodinné auto do 950k
PredFL Insignii jsem měl CountryTourer 4x4 a teď mám objednaný liftback GS line. Obojí v 2.0 naftě.
Oldchchool je dnes spíše výhoda. Pro mě 4x4, světla a podvozek na vrcholu střední třídy. Trochu vyšší spotřeba a u všech kusů v mém okolí diskutabilní spolehlivost.
S nájezdem do 20Tkm/rok bych vzal 2.0T 200Hp benzin a přikoupil max záruku.
Před 4 lety jsem z ní byl nadšený. Dnes je to spíše volba ze zoufalství. Liftback v manuálu za 1.1 ceník a 21% sleva. Čekačka 3 měsíce. Nic lepšího jsem nesehnal.
Oldchchool je dnes spíše výhoda. Pro mě 4x4, světla a podvozek na vrcholu střední třídy. Trochu vyšší spotřeba a u všech kusů v mém okolí diskutabilní spolehlivost.
S nájezdem do 20Tkm/rok bych vzal 2.0T 200Hp benzin a přikoupil max záruku.
Před 4 lety jsem z ní byl nadšený. Dnes je to spíše volba ze zoufalství. Liftback v manuálu za 1.1 ceník a 21% sleva. Čekačka 3 měsíce. Nic lepšího jsem nesehnal.
2.9T RWD
Re: Firemní rodinné auto do 950k
Ateca je karoq, takze maly. I kdyz hezky
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw