Zdravím všechny ve spolek a prosím o radu zkušených a znalých motoristů
Jak naznačuje už název tématu, rozhoduji se při výběru nového vozidla mezi těmito modely koncernu. Rovnou předesílám, že nejsem žádný expert na auta a nikdy jsem se o to nezajímal. Kupuji své první auto a historicky jsem ve svých začátcích najezdil Peugeotem 308 z roku 2004 nebo Kiou Sportage, co měli rodiče. Hned při výběru jsem vyloučil všechny hyundaye, kie nebo francouzské formule. Upřímně jsem zvažoval, že si koupím novější "áčko" v hatchbacku s nájezdem do 50k, ale pak jsem narazil na Scalu a Kamiq, které vyjdou levněji i jako nové nebo převáděcí kousky a ta výbava je už dneska slušná. Osobně mi stačí handsfree, základní konektivita telefonu v autě a nějaké ty parkovací asistenty. S čím si ale nevím rady je motorizace.
Auto budu využívat především po městě s delší cestou dvakrát do měsíce (cca. 400 km). Asi i proto se spíš přikláním k TSI, přecijen městské pojezdy budou převažovat. Otázkou je ale, jaký zvolit objem a výkon? Procházel jsem různá fóra, shlédnul recenze na yt, ale stále nevím. Vypisuji tak zvažované varianty s přibližnou cenou:
- Scala DSG 1,6 TDI / 85 kW Style, v automatu za cca 550k czk
- KAMIQ 1,0 TSI 81 KW Monte Carlo, 6 stup. v manuálu za cca 540k czk
- SCALA 1,0 TSI 81 KW Style, 7 stup. v automatu za cca 530k czk
- KAMIQ 1,5 TSI 110 kW SCOUTLINE, 6 stup. v manualu za cca 600k v czk
- SCALA 1,5 TSI 110 kW Style, 7 stup. v automatu za cca 580k v czk
- SCALA 1,5 TSI 110 kW Style, 7 stup. v automatu za cca 580k v czk
Jestli to bude automat/manuál mi je celkem jedno, ale v jedné video recenzi bylo řečeno, že ten manuál u Kamiqu není nejlepší. Všechny možnosti jsou pro mě ok z hlediska výbavy. Otázkou je, zda se vyplatí připlatit za vyšší objem (tedy zda těch 40+ tisíc stojí za to). Auto budu používat na cestu do práce nebo na nákup, ale bylo by fajn čas od času převést zabalenou skříň z ikei (což hraje ve prospěch scaly).
Samozřejmě si oba vozy budu chtít projet, abych byl schopný posoudit jízdní komfort a celkový dojem. Ale zas nechci dát na doporučení prodejce ohledně motorizace.
Díky všem za jakýkoliv pohled na věc. Mějte hezký den.
Scala vs. Kamiq
Re: Scala vs. Kamiq
Kamos je s kamiqa hotovej, a4ka reklamaci. Asi sou lepsi auta za 600.
Ackoliv nemusim korejce tak hyundai tuscon/kia sportage napr. o tridu vyssi
Ackoliv nemusim korejce tak hyundai tuscon/kia sportage napr. o tridu vyssi
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Scala vs. Kamiq
Kamiq nebo Scala za 600 mi smysl moc nedávají. Budget auta od "premiové" značky. Podíval bych se k Francouzům nebo Opelu. Za 500 se dá koupit Mokka, C3 Aircross nebo třeba nové C4. Všechno IMHO hezčí auta s lepší value for money, na která nebudeš muset čekat přes rok a ještě dostaneš zajímavou slevu.
Auta z Tvého výběru budou všechna dobrá. Jak motorizace, tak výbavy (Style i MonteCarlo rozhodně nejsou základ).
U Kamiqu 1.0tsi bych si před koupí pečlivě vyzkoušel, zdali mi stačí 81kw.
Kombinaci 1.6TDI s DSG mám rád. Je to velmi efektivní kombinace, která se ale vůbec nehodí na poskakování po městě.
Auta z Tvého výběru budou všechna dobrá. Jak motorizace, tak výbavy (Style i MonteCarlo rozhodně nejsou základ).
U Kamiqu 1.0tsi bych si před koupí pečlivě vyzkoušel, zdali mi stačí 81kw.
Kombinaci 1.6TDI s DSG mám rád. Je to velmi efektivní kombinace, která se ale vůbec nehodí na poskakování po městě.
2.9T RWD
Re: Scala vs. Kamiq
Známá má Scalu Style + pár extras 1.0 TSI 81 kw s manuálem a je spokojená. Auto za rok a půl a najetých nějakých 30+ tis. km bylo jen na garančce.
Obecně bych se vydal asi také cestou, kterou naznačil @HondaMan, zrovna u toho Oplu bude kolem té ceny hodně modelů a při srovnání se Scalou by nemusela být špatná, nyní už bývalá verze, Astry.
A hlavně ono celkově to bude o hledání skladovky ať už to bude Škoda nebo jiná značka. Protože, zrovna tyto 2 modely prý brzy dojedou na chybějící kabelové svazky a i u jiných značek se na jakýkoliv model čeká 6 měsíců, ale spíše déle, což nevím jestli úplně tazatel chce podstupovat.
Obecně bych se vydal asi také cestou, kterou naznačil @HondaMan, zrovna u toho Oplu bude kolem té ceny hodně modelů a při srovnání se Scalou by nemusela být špatná, nyní už bývalá verze, Astry.
A hlavně ono celkově to bude o hledání skladovky ať už to bude Škoda nebo jiná značka. Protože, zrovna tyto 2 modely prý brzy dojedou na chybějící kabelové svazky a i u jiných značek se na jakýkoliv model čeká 6 měsíců, ale spíše déle, což nevím jestli úplně tazatel chce podstupovat.
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Re: Scala vs. Kamiq
Ja jezdil půl roku / 10tis km s Kamiqem Monte Carlo, 1.0 TSI 81kw DSG7.
Špatné to není, vadil mi malý kufr a neotevíratelná panorama (pro MC standard).
Co se týče výkonu, musíš vyzkoušet, do města ok, dálnice byla utrpení. Navíc spolupráce slabého motoru s automatem nebyla vždycky ideální, když chtěl člověk jet trochu dynamicky. Ale s využitím pádel pod volantem se to dalo…
Nicméně těch skoro 660tis, které to auto před rokem stalo, bych za to asi dat nechtěl…
Špatné to není, vadil mi malý kufr a neotevíratelná panorama (pro MC standard).
Co se týče výkonu, musíš vyzkoušet, do města ok, dálnice byla utrpení. Navíc spolupráce slabého motoru s automatem nebyla vždycky ideální, když chtěl člověk jet trochu dynamicky. Ale s využitím pádel pod volantem se to dalo…
Nicméně těch skoro 660tis, které to auto před rokem stalo, bych za to asi dat nechtěl…
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27920
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scala vs. Kamiq
To měl být asi Kamiq...- Scala DSG 1,6 TDI / 85 kW Style, v automatu za cca 550k czk
- KAMIQ 1,0 TSI 81 KW Monte Carlo, 6 stup. v manuálu za cca 540k czk
- SCALA 1,0 TSI 81 KW Style, 7 stup. v automatu za cca 530k czk
- KAMIQ 1,5 TSI 110 kW SCOUTLINE, 6 stup. v manualu za cca 600k v czk
- SCALA 1,5 TSI 110 kW Style, 7 stup. v automatu za cca 580k v czk
- SCALA 1,5 TSI 110 kW Style, 7 stup. v automatu za cca 580k v czk
Určitě bych vzal 1.5tku. Tem litr je fajn do města, ale cokoliv na dálnici je peklíčko. Prostě to nejede A TSI motorům víc pasuje automat.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Scala vs. Kamiq
Jeste me napad ford puma, ale je to maly, nevim jak je to v porovnani s kamiqem
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Scala vs. Kamiq
Mám služební Scalu 1.0 81 kw Style manunál 6st. a po 58000 km jsem s ní celkem spokojen.
jezdím 70% dálnici, 140 kmh tempomat a spotřeba cca 6,5l pri 65kmh avg.
Když jedeme ve 2+2 tak už je to znát, že je potřeba na to víc šlapat.
záleží s čím si předtím jezdil. Já měl starý auta a vždy slabší takže mám jiný názor než kdo jezdi s auty s 150+kW-
jezdím 70% dálnici, 140 kmh tempomat a spotřeba cca 6,5l pri 65kmh avg.
Když jedeme ve 2+2 tak už je to znát, že je potřeba na to víc šlapat.
záleží s čím si předtím jezdil. Já měl starý auta a vždy slabší takže mám jiný názor než kdo jezdi s auty s 150+kW-