Výběr nového auta ideálně do 400 tisíc

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
Majcak
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: sob 26 čer 13:29

Výběr nového auta ideálně do 400 tisíc

Příspěvek od Majcak »

Zdravím.
Vybírám první auto a chtěl bych se poradit ohledně správného výběru. Roční nájezd předpokládám kolem 8 tisíc km. Jezdit s ním budeme převážně o víkendech na delší trasy. Většinou budeme převážet 2 kola, takže auto musí mít buď střešní ližiny, případně kouli na nosič (a nebo podle místa v kufru by se daly převážet vevnitř).

Spíš než na vzhledu nebo výbavě mi záleží na spolehlivosti motoru/auta a ideálně levném provozu/servisu. Z výbavy požaduji snad jen manuální klimatizaci a maximálně zadní parkovací senzor.

Mám vybrány nějaké modely a chtěl bych vědět, jaký by byl co se tyče spolehlivosti nejlepší:

Dacia Duster, TCe 90 (Comfort, cca 370 tisíc),
Peugeot 2008, 1.2 PureTech 100 (Active, cca 417 tisíc),
Peugeot Rifter, 1.2 PureTech 110 (Active Pack, cca 435 tisíc),
Fiat Tipo Combi, 1.0 Firefly (cca 380 tisíc),
Hyundai i30 kombi, 1.5i CVVT (cca 380 tisíc),
Jeep Renegade 1.0 turbo (Sport, cca 430 tisíc).

Nejrozumnější (a zároveň i nejlevnější) se mi zdá ten Duster. Co jsem zjišťoval, tak motor by měl být jednoduchý, spolehlivý a měl by být i levný případný servis.
Vzhledově by se mi nejvíc asi líbil ten Jeep, ale tam bude asi drahý servis.

Jaký z modelů tedy vybrat? Nabízí ostatní modely něco víc, za co by se vyplatilo těch několik desítek tisíc připlatit (když nepočítám, že interiér bude samozřejmě kvalitnější a hezčí)?

Akorát by mě zajímala jedna věc. Všiml jsem si, že hodně modelů nemá v základní výbavě střešní ližiny. Dají se tam dodatečně přidat nebo když to s nima nekoupím, tak to tam už nedám? Takový ty příčníky, co se dávají do dveří, nechci.

Díky předem za odpovědi.
Majcak
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: sob 26 čer 13:29

Re: Výběr nového auta ideálně do 400 tisíc

Příspěvek od Majcak »

Zatím bez odezvy, tak zkusím popostrčit :) Po čtení recenzí mě zaujal Ford Focus 1.0 ecoboost. Máte s ním někdo zkušenosti?
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4061
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Výběr nového auta ideálně do 400 tisíc

Příspěvek od HondaMan »

Jezdil jsem fofi4 hdi a fofo3 1.0 ecoboost a na obojí vzpomínám v dobrém.
2.9T RWD
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Výběr nového auta ideálně do 400 tisíc

Příspěvek od beaumont »

Zkusím to vzít nějak nahrubo:
Dacia Duster, TCe 90 (Comfort, cca 370 tisíc): nejlevnější, ale je to na něm taky dost vidět. Na nové generaci pravda méně, než na té staré, ale je otázka, jestli ta nová už bude mít vychytané mouchy, které má prakticky každý nový model. Osobně bych ji z výběru škrtnul.
Peugeot 2008, 1.2 PureTech 100 (Active, cca 417 tisíc): auto trochu jiné kategorie, malý crossover s vyšším posazem. Oproti Dacii zásadně hodnotnější interiér, infotainment a tipoval bych, že i naladění podvozku (opakuji: jde o odhad, neřídil jsem)
Peugeot Rifter, 1.2 PureTech 110 (Active Pack, cca 435 tisíc): taky trochu jiná kategorie, malá dodávka. Určitě ze všech možností nejprostornější.
Oba Peugeoty i jejich motor je už na trhu delší dobu, měly by být vyzrálé, mouchy vychytané. Výhoda Peugeotů: nerezaví. Vůbec.
U Peugeota by taky mohla být k mání nějaká skladová 308 SW končící generace za dobrou cenu. A to je velmi povedené auto, zejména má naprosto skvělý podvozek.
Fiat Tipo Combi, 1.0 Firefly (cca 380 tisíc): to by byl můj favorit. Velmi příjemné auto (řídil jsem pravda verzi před FL s motorem 1.4 T-jet). Motor Firefly by měl být taky OK. Fiaty jsou obecně technicky bezproblémová, taky nerezaví. Díly a servis levné.
Hyundai i30 kombi, 1.5i CVVT (cca 380 tisíc): nejel jsem a nekoupil bych. Motor 1.5 atmosféra bude oproti malým turbům pravděpodobně méně příjemný - bude vyžadovat otáčky a tudíž časté řazení (i na dálnici), což zrovna v tomto případě nebude žádné velké potěšení.
Jeep Renegade 1.0 turbo (Sport, cca 430 tisíc): zase trochu jiný typ auta, mnohem stylovější a pocitově "dražší" než většina ostatních ve výběru. Motor Firefly od Fiatu, čili totéž jako Tipo výše. Ceny dílů a servisu bych se nebál, ostatně cenu práci si lze zjistit. Na okraj: připadá mi trochu bizarní vybírat mezi Jeepem a low-cost Dacií.
Ford Focus 1.0 ecoboost: určitě dobré auto, ale já bych obtížně překousl design. Ze všech zmíněných to bude asi nejvíc zábavné ("sportovní") svezení, nejlepší podvozek, převodovka a nejspíš i dynamika. Dobrá volba.

Co Opel Astra končící generace? Mohla by být za dobrou cenu a je to fajn auto.

Osobně bych se jel projet Fiatem, Jeepem, Peugeoty (vč. 308 SW), Opelem a případně Fordem a vybral, co mi nejlíp "sedne" a kde dostanu dobrou cenu.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Majcak
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: sob 26 čer 13:29

Re: Výběr nového auta ideálně do 400 tisíc

Příspěvek od Majcak »

Díky za popis!
Nakonec to vypadá na toho Focuse. V testu ve Světě motorů byl ten motor první v testu. Kia/Hyundai má proti Fordu o dost vyšší spotřebu.
Takže se ještě rozhoduju, ale Focus zatím vede.
copy
Spolujezdec
Příspěvky: 7
Registrován: sob 15 črc 08:39

Re: Výběr nového auta ideálně do 400 tisíc

Příspěvek od copy »

ja by som sa išiel pozrieť ešte na nový Citroen C4.
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Výběr nového auta ideálně do 400 tisíc

Příspěvek od jirka87 »

i30 s 1.5. Rozhodně. A je úplně jedno, že bude co do tahu možná v přímém srovnání s malým turbem mdlejší. Je to nepřímovstřikový motor BEZ filtru pevných částic. Chcete levný servis do budoucna, ale vybíráte hlavně objemově poddimenzované agregáty, které to dohánějí turbem a navíc jim upadl válec a mají jen 3. Tak nevím no...

To budete raději jezdit nadopovaným chrochtajícím a hnusně znějícím tříválcem ? Ikdyby jel rychleji, než ten čtyřválec ? Turbo, mezichladič, trubky, celý management...Ono to možná i těch 200tis Km vydrží (a ty delší trasy dělají těmto malým motorům paradoxně lépe, než městský provoz), ale těch věcí je tam zbytečně víc.

Jinak Vás mohu ujistit, že orientovat se/ucelovat své rozhodnutí pro konkrétní model na základě "nějakého" údaje o spotřebě paliva, nedejbože na základě těch čísel, co poskytuje výrobce je de facto strašná hovadina. Tím spíše při nájezdu 8000Km. Co to znamená, že má podle testu "o dost" vyšší spotřebu ? Jakože třeba o 3L ? Nebo o 5 ? To asi ne...

Počítal jste třeba s tím, že kdyby jste jezdil celý rok za 6,5L nebo za 7,5L na 100km, tak to je ročně přio projezdu 8000Km a ceně benzínu 33Kč/L rozdíl jen 2640Kč ? Takže auto koupím až nejvýše za 400 000Kč, ale model si vyberu podle spotřeby paliva, která činí rozdíl víceméně jedné (u mě) či dvou (u dnešních aut :-D ) plné nádrže ročně ?

Omlouvám se, ale to je mimořádně špatné uvažování.
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2084
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Výběr nového auta ideálně do 400 tisíc

Příspěvek od petr_riha »

jirka87 píše:iPočítal jste třeba s tím, že kdyby jste jezdil celý rok za 6,5L nebo za 7,5L na 100km, tak to je ročně přio projezdu 8000Km a ceně benzínu 33Kč/L rozdíl jen 2640Kč ? Takže auto koupím až nejvýše za 400 000Kč, ale model si vyberu podle spotřeby paliva, která činí rozdíl víceméně jedné (u mě) či dvou (u dnešních aut :-D ) plné nádrže ročně ?
K uvedeným modelům vozů se vyjadřovat nebude (až tak se v těchto vybraných vozech neorientuji), ale toto můžu jednoznačně podepsat.

Rozdíl ve spotřebě přepočtený do peněz bude při tom tvém nájezdu naprosto marginálním výdajem a vůbec bych ho neuvažoval, pokud se pohybuji ve třídě stejných aut (pokud neporovnávám fabii a velké SUV).
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Výběr nového auta ideálně do 400 tisíc

Příspěvek od beaumont »

jirka87 píše:i30 s 1.5. Rozhodně. A je úplně jedno, že bude co do tahu možná v přímém srovnání s malým turbem mdlejší. Je to nepřímovstřikový motor BEZ filtru pevných částic. Chcete levný servis do budoucna, ale vybíráte hlavně objemově poddimenzované agregáty, které to dohánějí turbem a navíc jim upadl válec a mají jen 3. Tak nevím no...

To budete raději jezdit nadopovaným chrochtajícím a hnusně znějícím tříválcem ? Ikdyby jel rychleji, než ten čtyřválec ? Turbo, mezichladič, trubky, celý management...Ono to možná i těch 200tis Km vydrží (a ty delší trasy dělají těmto malým motorům paradoxně lépe, než městský provoz), ale těch věcí je tam zbytečně víc.
U nového auta, kde se o něj člověk od začátku stará sám a při takto malém nájezdu, bych se těchto věcí vůbec nebál. Těch 200 tisíc km to při trochu slušném zacházení opravdu vydrží. A kvůli obavám z komplikovanosti motoru se při každém zrychlení / předjíždění otravovat s mizernou dynamikou? To bych tedy nechtěl zase já. Třeba ten tříválec 1.2 od Peugeotu má docela pěkný zvuk a až nečekanou dynamiku.
Navíc ta 1.5 u Hyundaie bude nejspíš fakt hodně utlumená, právě aby nemusela mít filtr a dosáhla nízkých normovaných emisí. Takže tipuji nejen relativně nízký točivý moment, ale navrch dloooouhé převody a velmi "eco" nastavení řídící jednotky. Uznávám ovšem, že tím autem jsem nejel, třeba mě někdo opraví.

Ohledně spotřeby souhlas, nepodstatný údaj.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1991
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Výběr nového auta ideálně do 400 tisíc

Příspěvek od Lachende Bestien »

Pokud byste na základě příspěvku Jirky87 začal vážně uvažovat nad tím hnůjdajem, rozhodně lze doporučit při testovací projížďce vyzkoušet pružné zrychlení v nějakých nejběžnějších cestovních rychlostech. S jejich aktuální benzínovou 1.5 zkušenosti nemám, ale z vlastní - byť velmi krátké - zkušenosti s nějakou jejich předchozí snad 1.4 jsem měl velký problém uvěřit papírovým parametrům (papír snese všechno ;) ), prostě fakt šlo o dosti "línou mrchu", neboli jak již bylo zmíněno - nízký obsah motoru bez turba a "eko" převody. :ymsick: Pro velmi klidné a defenzivní typy řítičů by ale třeba mohl stačit.
A přidávám další souhlas pro neřešení spotřeby jako důležitého aspektu při vašem plánovaném nájezdu.
Odpovědět