nové auto do 350 000 CZK
nové auto do 350 000 CZK
Zdravím všechny uživatele fóra,
řeším problém s výběrem nového auta, které by mělo mít cenovku max okolo 350 000 CZK.
Jaké mám požadavky?
- Preferuji hatchback, který má ale zavazadlový prostor nějak okolo 350-400l. Méně raději ne.
- stačí mi benzín a co nejjednodušší motor - budu jezdit pouze mezi městy (dojíždění do Prahy), nechci žádnou turbo parádu. Naopak chci spíše auto, které vydrží delší dobu bez opravy.
- jelikož nemám garážové stání, potřebuji auto, které nepodléhá tolik korozi - naše stará ŠKODA Fabia je de facto už zrezavělý vrak a četl jsem, že ani nové Fabie na tom nejsou moc dobře - proto vynechávám i tu.
Z mých požadavků na jednoduché a nenáročné auto mi vyšli 3 favorité (Dacii prosím vynechávám, doma jí odmítají):
- Hyundai i30
- Renault Clio Grandtour
- ŠKODA Scala
Který z nich byste volili vy a proč? Případně, máte tip na nějaké další auto?
Zatím se mi nejvíce líbí Hyundai i30, ale jelikož jsem absolutní začátečník, absolutně netuším rozdíly mezi motory hatchbacků ve výbavě Start Plus: 1,5i CVVT; 1,0 T-GDI a 1,6 CRDi. Který z nich by podle vás měl být nejméně náročný a nejvíce spolehlivý?
Jelikož jsem nikdy nekupoval nové auto, taky bych se chtěl zeptat, na co si u prodejců dát pozor, aby mi nevěšeli bulíky na nos. Určitě během korony budou chtít dostat co nejvíc peněz, tak se bojím jejich praktik.
Moc díky!!!!
řeším problém s výběrem nového auta, které by mělo mít cenovku max okolo 350 000 CZK.
Jaké mám požadavky?
- Preferuji hatchback, který má ale zavazadlový prostor nějak okolo 350-400l. Méně raději ne.
- stačí mi benzín a co nejjednodušší motor - budu jezdit pouze mezi městy (dojíždění do Prahy), nechci žádnou turbo parádu. Naopak chci spíše auto, které vydrží delší dobu bez opravy.
- jelikož nemám garážové stání, potřebuji auto, které nepodléhá tolik korozi - naše stará ŠKODA Fabia je de facto už zrezavělý vrak a četl jsem, že ani nové Fabie na tom nejsou moc dobře - proto vynechávám i tu.
Z mých požadavků na jednoduché a nenáročné auto mi vyšli 3 favorité (Dacii prosím vynechávám, doma jí odmítají):
- Hyundai i30
- Renault Clio Grandtour
- ŠKODA Scala
Který z nich byste volili vy a proč? Případně, máte tip na nějaké další auto?
Zatím se mi nejvíce líbí Hyundai i30, ale jelikož jsem absolutní začátečník, absolutně netuším rozdíly mezi motory hatchbacků ve výbavě Start Plus: 1,5i CVVT; 1,0 T-GDI a 1,6 CRDi. Který z nich by podle vás měl být nejméně náročný a nejvíce spolehlivý?
Jelikož jsem nikdy nekupoval nové auto, taky bych se chtěl zeptat, na co si u prodejců dát pozor, aby mi nevěšeli bulíky na nos. Určitě během korony budou chtít dostat co nejvíc peněz, tak se bojím jejich praktik.
Moc díky!!!!
Re: nové auto do 350 000 CZK
Nechceš turbo, ale pošleš sem auta, které se bez turba nedělají. Chceš nenáročné auto za 350k a pošleš sem Scalu, která v sociálu začíná nad 400k? Hm hm...
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: nové auto do 350 000 CZK
Práveže nová generácia i30 HB má 1.5 bez turba 110 koní 6°manuál. Kufor 395l, iné požiadavky na výbavu nie sú uvedené, takže za 330k czk v základe (alebo 340k za "start plus") by mohol byť dokonalý kandidát.
Suzuki Swift Sport 1.6 5D ZC32S
Re: nové auto do 350 000 CZK
Omlouvám se, že uvedená auta jsou s turbem. To jsem nevěděl. Ano, budget cca 350 000 CZK, ale kdyby jo nebylo zbytí, klidně mám rezervu dalších 50K na 400 000 CZK. Scalu jsem uvedl, protože by mohla být jako dobrá alternativa za Fabii. Ale nevím no...petr_riha píše:Nechceš turbo, ale pošleš sem auta, které se bez turba nedělají. Chceš nenáročné auto za 350k a pošleš sem Scalu, která v sociálu začíná nad 400k? Hm hm...
----------------
Takže se spíš zeptám - je dobře, že chci bez turba? Já totiž nevím, co chtít, nikdy jsem auto nevybíral, a proto se ptám tady. Z logiky věci se mi totiž zdá auto s turbem více náchylné na možné poruchy. Je to tak? A turbo mezi Prahou a vesnicí, kde bydlím, je asi zbytečné, ne?
Re: nové auto do 350 000 CZK
Tak jestli to má turbo nebo ne, na to stačí otevřít konfigurátor dané automobilky, případně použít Google.
Skladové Scaly začínají nad 400kKč (420-430k+), to bys taky zjistil, kdybys pogooglil. Jinak Scaly nastudované nemám, ale obávám se, že jsou plné elektroniky i v základu. To si dozjisti, trochu to bude popírat jednoduchý motor. K tomu POV/HAV/sada kol a jsi na 470k u Scaly v socialu.
V korejcích a francouech se neorientuji, tam neporadím vůbec.
Skladové Scaly začínají nad 400kKč (420-430k+), to bys taky zjistil, kdybys pogooglil. Jinak Scaly nastudované nemám, ale obávám se, že jsou plné elektroniky i v základu. To si dozjisti, trochu to bude popírat jednoduchý motor. K tomu POV/HAV/sada kol a jsi na 470k u Scaly v socialu.
V korejcích a francouech se neorientuji, tam neporadím vůbec.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: nové auto do 350 000 CZK
Turbo u noveho auta není žádný strašák. Pro běžnou jizdu přidává sílu tam kde je potřeba - v nízkých a středních otáčkách. Ne tedy v těch úplně nejnižších těsně nad volnoběhem, tam je příjemnější větší motor, protože turbo ještě netlakuje.
U Hyundaie z hlediska spolehlivosti by mohl být nejnadějnější 1,5 CVVT, který je bez turba ale hlavně bez přímého vstřikování paliva.
Akorát u starších 1,6 se stávalo, že jinak trvanlivému motoru se rozpadl katalyzátor a úlomky se nasály zpět do motoru -> KO
Z nějakého důvodu závada postihovala spíše Kie, i když jde o identický motor.
Tak nevím co si o jejich konstrukci myslet. Jinak v rodině máme ix20 1,6 cca s 80 tis. km a vpodstatě se stále chová jako nové auto.
Hyundai 1,5 CVVT - atmosféra, nepřímý vstřik, asi bez filtru
Škoda 1,0 TSI - turbo, přímý vstřik (cca po 100 tis km nutno řešit zakarbonování sacích ventilů.), filtr pevných částitc. Nejnižší spotřeba. Pocitově nejlíp pojede ať už v 70 kW nebo dokonce v 81-85 kW verzi.
Renault 0,9 TCe - turbo, nepřímý vstřik, bezúdržbový rozvod řetězem, bez filtru. Statisticky jeden z nejspolehlivějších masově vyráběných motorů poslední dekády, bez známých konstrukčních vad.
Scala 125LET 1.0 TSI 70kW šla sehnat i kolem 350 když jsem to řešil, bude to nejmoderněji působící auto.
Protikorozní ochrana Škodovek ať už Scala nebo Fabia určitě nijak nezaostává za konkurencí, spíše budou patřit k tomu lepšímu.
Osobně jsem zvolil Clio.
Skladovky vyloženě vymetali, podpory za protiúčet šly i bez auta na protiúčet atd.
Teď už budou všechny registrované na dealery jelikož letos by kvůli starší emisní normě nemusely jít přihlásit.
Tak nevím jestli ceny budou stejně dumpingové, ale mohly by být. Myslím že Renault Retail Group těch Grandtourů nabízel tak 20
Triky prodejců? Sleva za financování, kterou si leasingovka vezme zpět na úrocích. Může se však obrátit ve tvůj prospěch, jelikož spotřebitel má právo splatit úvěr předčasně a penále je omezeno zákonem, viz. článek Světa motorů potažmo auto.cz
U Hyundaie z hlediska spolehlivosti by mohl být nejnadějnější 1,5 CVVT, který je bez turba ale hlavně bez přímého vstřikování paliva.
Akorát u starších 1,6 se stávalo, že jinak trvanlivému motoru se rozpadl katalyzátor a úlomky se nasály zpět do motoru -> KO
Z nějakého důvodu závada postihovala spíše Kie, i když jde o identický motor.
Tak nevím co si o jejich konstrukci myslet. Jinak v rodině máme ix20 1,6 cca s 80 tis. km a vpodstatě se stále chová jako nové auto.
Hyundai 1,5 CVVT - atmosféra, nepřímý vstřik, asi bez filtru
Škoda 1,0 TSI - turbo, přímý vstřik (cca po 100 tis km nutno řešit zakarbonování sacích ventilů.), filtr pevných částitc. Nejnižší spotřeba. Pocitově nejlíp pojede ať už v 70 kW nebo dokonce v 81-85 kW verzi.
Renault 0,9 TCe - turbo, nepřímý vstřik, bezúdržbový rozvod řetězem, bez filtru. Statisticky jeden z nejspolehlivějších masově vyráběných motorů poslední dekády, bez známých konstrukčních vad.
Scala 125LET 1.0 TSI 70kW šla sehnat i kolem 350 když jsem to řešil, bude to nejmoderněji působící auto.
Protikorozní ochrana Škodovek ať už Scala nebo Fabia určitě nijak nezaostává za konkurencí, spíše budou patřit k tomu lepšímu.
Osobně jsem zvolil Clio.
Skladovky vyloženě vymetali, podpory za protiúčet šly i bez auta na protiúčet atd.
Teď už budou všechny registrované na dealery jelikož letos by kvůli starší emisní normě nemusely jít přihlásit.
Tak nevím jestli ceny budou stejně dumpingové, ale mohly by být. Myslím že Renault Retail Group těch Grandtourů nabízel tak 20
Triky prodejců? Sleva za financování, kterou si leasingovka vezme zpět na úrocích. Může se však obrátit ve tvůj prospěch, jelikož spotřebitel má právo splatit úvěr předčasně a penále je omezeno zákonem, viz. článek Světa motorů potažmo auto.cz
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: nové auto do 350 000 CZK
Najlepšie by bolo vyskúšať si spomínané autá a zvoliť to, čo Ti viac sadne (s turbom alebo bez). I30 1.5 bez turba bude na tom s pocitovou (aj reálnou) dynamikou slabšie ako litrové turbomotory s podobným výkonom. Na krátkych trasách sa motor nestihne zohriať na prevádzkovú teplotu, takže využívať výhody turba motoru dlhodobo určite neprospeje. Ďalšou nevýhodou turbomotorov s priamym vstrekovaním, hlavne na krátkych trasách, je zanášanie karbónom. To u motorov s nepriamym vstrekovaním (väčšinou tie bez turba, napr i30 1.5 110k) nehrozí.
Takže za mňa určite naj kandidát na uvedené použitie.
Edit: vidím, že Zajda sa rozpísal viac, pod to sa podpisujem.
Takže za mňa určite naj kandidát na uvedené použitie.
Edit: vidím, že Zajda sa rozpísal viac, pod to sa podpisujem.
Suzuki Swift Sport 1.6 5D ZC32S
Re: nové auto do 350 000 CZK
Zajda píše:Turbo u noveho auta není žádný strašák. Pro běžnou jizdu přidává sílu tam kde je potřeba - v nízkých a středních otáčkách. Ne tedy v těch úplně nejnižších těsně nad volnoběhem, tam je příjemnější větší motor, protože turbo ještě netlakuje.
U Hyundaie z hlediska spolehlivosti by mohl být nejnadějnější 1,5 CVVT, který je bez turba ale hlavně bez přímého vstřikování paliva.
Akorát u starších 1,6 se stávalo, že jinak trvanlivému motoru se rozpadl katalyzátor a úlomky se nasály zpět do motoru -> KO
Z nějakého důvodu závada postihovala spíše Kie, i když jde o identický motor.
Tak nevím co si o jejich konstrukci myslet. Jinak v rodině máme ix20 1,6 cca s 80 tis. km a vpodstatě se stále chová jako nové auto.
Hyundai 1,5 CVVT - atmosféra, nepřímý vstřik, asi bez filtru
Škoda 1,0 TSI - turbo, přímý vstřik (cca po 100 tis km nutno řešit zakarbonování sacích ventilů.), filtr pevných částitc. Nejnižší spotřeba. Pocitově nejlíp pojede ať už v 70 kW nebo dokonce v 81-85 kW verzi.
Renault 0,9 TCe - turbo, nepřímý vstřik, bezúdržbový rozvod řetězem, bez filtru. Statisticky jeden z nejspolehlivějších masově vyráběných motorů poslední dekády, bez známých konstrukčních vad.
Scala 125LET 1.0 TSI 70kW šla sehnat i kolem 350 když jsem to řešil, bude to nejmoderněji působící auto.
Protikorozní ochrana Škodovek ať už Scala nebo Fabia určitě nijak nezaostává za konkurencí, spíše budou patřit k tomu lepšímu.
Osobně jsem zvolil Clio.
Skladovky vyloženě vymetali, podpory za protiúčet šly i bez auta na protiúčet atd.
Teď už budou všechny registrované na dealery jelikož letos by kvůli starší emisní normě nemusely jít přihlásit.
Tak nevím jestli ceny budou stejně dumpingové, ale mohly by být. Myslím že Renault Retail Group těch Grandtourů nabízel tak 20
Triky prodejců? Sleva za financování, kterou si leasingovka vezme zpět na úrocích. Může se však obrátit ve tvůj prospěch, jelikož spotřebitel má právo splatit úvěr předčasně a penále je omezeno zákonem, viz. článek Světa motorů potažmo auto.cz
Supeer, díky moc za tak podrobný popis!!! Scalu dávám tedy pryč, protože jsem zjistil, že má až moc elektronicky zbytečných věciček - např. motorek na zavírání zadních zavazadlových dveří. Co se koroze týče, jednou jsem si půjčil Fabii z roku 2019 a už jí koroze začínala, proto se toho tak bojím.
Takže abych si to utvrdil - nejlepší motor pro mě (tedy ten nejjednodušší) = nepřímý vstřik + žádné turbo. Je to tak?
Jinak o těch Renaultech jsem právě taky slyšel, že mají super motory, které šlapou jak hodinky dost dlouho.
Co se praktik prodejců týče - ještě se chci zeptat, zda nevíte, jak je to s prodlouženou zárukou. Jak to funguje - budu jezdit do autorizovaných servisů, platit ze svých výměny filtrů/oleje apod. ale když třeba odejde něco v motoru nebo spojka a tak... to se bude moct uplatnit přes tu záruku? Jaké jsou průměrné výdaje za rok na nové auto (bez pohonných hmot)?
Na naší staré Fabii necháváme čtvrtletně cca 30K za opravy, což je fakt moc.
Re: nové auto do 350 000 CZK
denis píše:Najlepšie by bolo vyskúšať si spomínané autá a zvoliť to, čo Ti viac sadne (s turbom alebo bez). I30 1.5 bez turba bude na tom s pocitovou (aj reálnou) dynamikou slabšie ako litrové turbomotory s podobným výkonom. Na krátkych trasách sa motor nestihne zohriať na prevádzkovú teplotu, takže využívať výhody turba motoru dlhodobo určite neprospeje. Ďalšou nevýhodou turbomotorov s priamym vstrekovaním, hlavne na krátkych trasách, je zanášanie karbónom. To u motorov s nepriamym vstrekovaním (väčšinou tie bez turba, napr i30 1.5 110k) nehrozí.
Takže za mňa určite naj kandidát na uvedené použitie.
Edit: vidím, že Zajda sa rozpísal viac, pod to sa podpisujem.
A doporučil bys spíš půjčovny aut nebo přímo testovací jízdy? Já jsem domluvený s nějakým ofiko prodejcem Hyundaie na testovací jízdě, ale bojím se, že mi ukážou tu nejvyšší konfiguraci, budou mě tlačit do zbytečného luxusu a v testovací jízdě nebudeme mít klid od prodejcových "keců"
Re: nové auto do 350 000 CZK
Proboha, proč v půjčovně? Najdi si dealera, který má auto v motorizaci, o které přemýšlíš a projeď si tu konkrétní motorizaci. Výbavu neřeš, tu stejně nechceš. Pokud bude prodejce povídat, tak mu snad řekneš, ať mlčí, ne?
btw. reznoucí fabia 2019... to se mi moc nezdá, buď jsi neviděl rez, nebo byla bouraná. Jinak roční auto nemůže reznout.
btw. reznoucí fabia 2019... to se mi moc nezdá, buď jsi neviděl rez, nebo byla bouraná. Jinak roční auto nemůže reznout.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW