Ahoj, rád bych zkušené motoristy poprosil o radu ohledně výběru druhého auta do města.
Požadavky jsou jednoduché:
- motor základ 1.2 (1.0) benzín
- malý hatchback
- na výbavě vůbec nezáleží, důležitá je spolehlivost
- nájezd max. do 200tis., rok tak 2003-2006 podle dostupných možností
- cena cca 25-35tis.+ 10-15tis. za následný servis?
- důležitá je pro mě ta spolehlivost, vzhledem k budgetu s opravami každý rok počítám, ale aby to nebyly desítky tisíc, ale pokud možno jen tisíce
Našel jsem si pár vzorových kandidátů, co si o nic myslíte? Nebo máte nějaké jiné tipy, na co se zaměřit? Díky moc za všechny rady. Bohužel v autech se moc nevyznám
Opel Corsa 1.2, 2005, 35 tis. https://auto.bazos.cz/inzerat/128373218 ... rsa-12.php
Seat Ibiza 1.2, 2006, 35 tis.
https://auto.bazos.cz/inzerat/129449361 ... ymenim.php
Fiat Punto 1.2, 2004, 33 tis.
https://auto.bazos.cz/inzerat/128197059/fiat-punto.php
Renault Clio 1.2, 2005, 30 tis.
https://auto.bazos.cz/inzerat/130199745 ... eme-12.php
VW Polo 1.2, 2002, 25 tis.
https://auto.bazos.cz/inzerat/128063938 ... 900-km.php
Druhé auto do města
Re: Druhé auto do města
Já bych napsal Felda 1.3, protože prostě posledních 10 let ji na firmě hrotime 25kkm / rok v režimu absolutní multikary, cukani v rámci nižších stovek metrů, dojíždění 20 kilaku do města pod plným už od vrat, tahání tak půl tuny dřeva z nedaleké pily pravidelně, já to měl jako první auto, střídají se na tom řidiči (...) no a udělala se jednou spojka, jednou hlava, 3x kulisa řazení a jednou kompletní vyvareni a STK do druhe poloviny 2022 opět přítomna
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Druhé auto do města
Souhlasím se Stepanem a proto říkám :
Fabia I.generace 1.4i ještě s řetězem místo řemenu na rozvodu. Což znamená výkon 44 nebo 50Kw a ne 55Kw. HTP a jiné 3 válec nebrat...ani u jiných značek a modelů...
Co to znamená v praxi - koupím auto, kde neřeším jestli udělat, nebo neudělat rozvody, nemusím to nechat ani nikým kontrolovat. Prostě koupím, vyměním olej, filtry, když budu chtít, tak svíčky a jezdím.
Tento motor jsem na vlastní oči viděl plný pilin nad vačkama + jsem z něj vypustil stříbrnej olej. říkám dotyčnému - hele, to je smrt. To dá tak možná ještě 20Km a je po něm, to si sháněj taxík, nebo druhé auto.
Ještě dva měsíce s tím jezdil, za 12 to prodal a nějaká paní s tím vozí na cvičák 2 psy už asi půl roku.
A nájezd NEŘEŠ. Já osobně jsem dojezdil 3 Fabie do 320Tkm a NIC jim nebylo. Dále se těšily dobrému zdraví a jedna jezdila do 420Tkm pravidelně Itálii prakticky naprosto bez údržby. Pak shnila natolik, že nebylo možné projít STK bez nákladné opravy, nicméně motor fungoval skvěle.
Fabia I.generace 1.4i ještě s řetězem místo řemenu na rozvodu. Což znamená výkon 44 nebo 50Kw a ne 55Kw. HTP a jiné 3 válec nebrat...ani u jiných značek a modelů...
Co to znamená v praxi - koupím auto, kde neřeším jestli udělat, nebo neudělat rozvody, nemusím to nechat ani nikým kontrolovat. Prostě koupím, vyměním olej, filtry, když budu chtít, tak svíčky a jezdím.
Tento motor jsem na vlastní oči viděl plný pilin nad vačkama + jsem z něj vypustil stříbrnej olej. říkám dotyčnému - hele, to je smrt. To dá tak možná ještě 20Km a je po něm, to si sháněj taxík, nebo druhé auto.
Ještě dva měsíce s tím jezdil, za 12 to prodal a nějaká paní s tím vozí na cvičák 2 psy už asi půl roku.
A nájezd NEŘEŠ. Já osobně jsem dojezdil 3 Fabie do 320Tkm a NIC jim nebylo. Dále se těšily dobrému zdraví a jedna jezdila do 420Tkm pravidelně Itálii prakticky naprosto bez údržby. Pak shnila natolik, že nebylo možné projít STK bez nákladné opravy, nicméně motor fungoval skvěle.
Re: Druhé auto do města
Chlapi, díky moc za rady!!
Tedy hledat konkrétně Fabii 1.4 MPI (ne 16V)? Fabie mi sice pro časté parkování už přišla "větší", ale stále to bude rozdíl oproti stávajícímu kombíku. Těch aut je mraky, to nevím, jak si vyberu nejlepší kousek výhoda i nevýhoda v jednom. Každopádně to je výhoda pro následný servis. Předpokládám, že náhradní díly nebudou problém.
Edit: čili pro mě jako laika, zaměřit se na:
1) servisní knížku?
2) korozi?
3) nebourané?
4) ještě něco dalšího?
A po osobní prohlídce ještě zavést pro jistotu do servisu pro to zbylé, co bych sám neobjevil..
Tedy hledat konkrétně Fabii 1.4 MPI (ne 16V)? Fabie mi sice pro časté parkování už přišla "větší", ale stále to bude rozdíl oproti stávajícímu kombíku. Těch aut je mraky, to nevím, jak si vyberu nejlepší kousek výhoda i nevýhoda v jednom. Každopádně to je výhoda pro následný servis. Předpokládám, že náhradní díly nebudou problém.
Edit: čili pro mě jako laika, zaměřit se na:
1) servisní knížku?
2) korozi?
3) nebourané?
4) ještě něco dalšího?
A po osobní prohlídce ještě zavést pro jistotu do servisu pro to zbylé, co bych sám neobjevil..