Nové vs ojeté auto do 300tis
Re: Nové vs ojeté auto do 300tis
Kolik budou stát díly na hyundai za 10 let to je věštírna.
Jezdíš strašně málo, takže bych se nebál mladší ojetiny s větším nájezdem. Když najedeš ročně 6.000km x 15 let = 90.000km. To je nic, auto vlastně ani neojedeš a bude stejně na odpis stářím. Když koupíš něco kolem 100.000km, budeš končit s nájezdem kolem 200.000km a to je úplně v pohodě.
Rapid Spaceback, když jsi zvyklý na hatchbacky. Je tam proti konkurenci mraky místa a na rozdíl od korejců z toho není výhled jako z tanku. A taky hodně dobrá sedadla.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/skod ... oFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/skod ... oFrom=list
S motory pokud vím problémy nejsou a jezdí to za málo.
Jezdíš strašně málo, takže bych se nebál mladší ojetiny s větším nájezdem. Když najedeš ročně 6.000km x 15 let = 90.000km. To je nic, auto vlastně ani neojedeš a bude stejně na odpis stářím. Když koupíš něco kolem 100.000km, budeš končit s nájezdem kolem 200.000km a to je úplně v pohodě.
Rapid Spaceback, když jsi zvyklý na hatchbacky. Je tam proti konkurenci mraky místa a na rozdíl od korejců z toho není výhled jako z tanku. A taky hodně dobrá sedadla.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/skod ... oFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/skod ... oFrom=list
S motory pokud vím problémy nejsou a jezdí to za málo.
Re: Nové vs ojeté auto do 300tis
TSI karbonují i když se s nima jezdí po dálnici, natož cuká po městě. Viz např. rozborka Světa motorů 1.0 TSI po 100 000 km, ztrácelo to už 10 koní kvůli totálně zaneseným sacím ventilům.
Takže rovnou hodit takové auto na menší rozborku motoru k vyčištění. Na auta, která jsou navíc už po záruce (kousek s 80 000 km by teoreticky ještě být mohl) mi sleva proti novému nepřijde výhodná ani za mák.
U nové Škody je pro soukromníka za symbolický příplatek 5 let nebo 100 000 km.
To už raději něco z tohohle:
https://www.skodaplus.cz/list?userContr ... =PRICE_ASC
Takže rovnou hodit takové auto na menší rozborku motoru k vyčištění. Na auta, která jsou navíc už po záruce (kousek s 80 000 km by teoreticky ještě být mohl) mi sleva proti novému nepřijde výhodná ani za mák.
U nové Škody je pro soukromníka za symbolický příplatek 5 let nebo 100 000 km.
To už raději něco z tohohle:
https://www.skodaplus.cz/list?userContr ... =PRICE_ASC
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Nové vs ojeté auto do 300tis
děkuji za rady, už mam asi vybráno, měla by to být Škoda rapid ambition 1.0, 81kw(pravděpodobně z programu Škoda plus s co nejmenšim nájezdem). trošku se teda bojím toho TSI s tou mojí jízdou, do práce cca 2km a odpoledne popojížďky po městě a občas 20-30km mimo město. bude stačit když nechám chvíli dýl auto nastartovaný, aspoň v zimě aby se zahřál motor, nebo to nemá cenu řešit při mym nájezdu a spíš třeba častěji měnit olej, nebo přidávat aditiva apod? zase tak tomu nerozumím, spíš co kde pochytím na forech
Re: Nové vs ojeté auto do 300tis
Vcházejme z toho, že chceš auto na 15 let, čímž se všechno komplikuje a proto jsem taky výše vypisoval jen blbuvzdorné motory, ne TSI
Mechanický základ 1.0 TSI je naddimenzovaný, odstřelit ho z konstrukčních nedostatků může jen karbonizace.
Aditivovaný benzin částečně pomůže.
Dál bych měnil bych olej s filtrem jednou za rok i když najedeš jen těch 5000 a interval je dle výrobce 30 000 km nebo 2 roky.
Krátké jízdy bez zahřátí spadají do extrémně ztížených podmínek a olej bude neustále kontaminován kondenzovanou vodou a palivem. Je to spíš o tom, kolik provedeš studených startů, než že bys to pak úplně zvrátil tím že motor poběží dýl.
Pokud nechávat motor běžet dýl, tak spíše po jízdě než před ní. Ale zas tak bych to nehrotil pokud si pohlídáš výměny oleje.
Karbonové úsady klapání na volnběh ani u zahřátého motoru stejně nespálí, to se může povést jen ve vysoké zázěži
Hlavně třeba v minusových mrazech je lepší po pár desítkách sekund vyjet, než prodlužovat agónii motoru na volnoběh, na který se bude jen pomalu zahřívat.
Pokud máš po ruce důvěryhodného mechanika, tu roční výměnu oleje můžeš provést mimo autorizovaný servis.
Jelikož poslední cca dva roky už všechny TSI mají filtr pevných částic, autorizovaný servis použije nejspíš olej 0W20 normy VW 508.00. Bude dobré se té specifikace držet i při mezivýměnách. Tyto oleje jsou relativně drahé.
Např. toto je tak jedna z nejlevnějších voleb dostupná z oficiální distribuce nějakého výrobce oleje:
https://eshop.ravenol.cz/olejlevne/esho ... 20-USVO-5L
No a řekněme třeba po 40 000 km (čistý odhad) svého provozu se obrátíš na autorizovaný servis s požadavkem na dekarbonizaci motoru
Mechanický základ 1.0 TSI je naddimenzovaný, odstřelit ho z konstrukčních nedostatků může jen karbonizace.
Aditivovaný benzin částečně pomůže.
Dál bych měnil bych olej s filtrem jednou za rok i když najedeš jen těch 5000 a interval je dle výrobce 30 000 km nebo 2 roky.
Krátké jízdy bez zahřátí spadají do extrémně ztížených podmínek a olej bude neustále kontaminován kondenzovanou vodou a palivem. Je to spíš o tom, kolik provedeš studených startů, než že bys to pak úplně zvrátil tím že motor poběží dýl.
Pokud nechávat motor běžet dýl, tak spíše po jízdě než před ní. Ale zas tak bych to nehrotil pokud si pohlídáš výměny oleje.
Karbonové úsady klapání na volnběh ani u zahřátého motoru stejně nespálí, to se může povést jen ve vysoké zázěži
Hlavně třeba v minusových mrazech je lepší po pár desítkách sekund vyjet, než prodlužovat agónii motoru na volnoběh, na který se bude jen pomalu zahřívat.
Pokud máš po ruce důvěryhodného mechanika, tu roční výměnu oleje můžeš provést mimo autorizovaný servis.
Jelikož poslední cca dva roky už všechny TSI mají filtr pevných částic, autorizovaný servis použije nejspíš olej 0W20 normy VW 508.00. Bude dobré se té specifikace držet i při mezivýměnách. Tyto oleje jsou relativně drahé.
Např. toto je tak jedna z nejlevnějších voleb dostupná z oficiální distribuce nějakého výrobce oleje:
https://eshop.ravenol.cz/olejlevne/esho ... 20-USVO-5L
No a řekněme třeba po 40 000 km (čistý odhad) svého provozu se obrátíš na autorizovaný servis s požadavkem na dekarbonizaci motoru
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Nové vs ojeté auto do 300tis
Imho to moc hrotíte. 100tkm to najede bez zvláštní péče s výměnou oleje 1x za 2 roky. Po 2 letech to bude mít najeto 10tkm. Žádný stres.
2.9T RWD
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 2009
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Nové vs ojeté auto do 300tis
Na tento způsob využití by bylo ideální e-auto, pokud by ho někdo nabízel za křesťanskou cenu. Kdyby byl tentýž Rapid vybaven e-motorem za podobnou cenu, nebylo by nad čím uvažovat. Jízda dlouhá 2 km by asi hlavně v nižších teplotách nesvědčila žádnému spalovacímu motoru, natož smradometům.
Re: Nové vs ojeté auto do 300tis
Vzhledem k požadavkům bych zvolil nový Fiat Tipo, i když bude třeba trochu přidat.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Nové vs ojeté auto do 300tis
To má řešení ( a i motor se pořádně prohřeje):Honza I. píše: do práce cca 2km
pavproch píše:... sem fčíl musel do bankomatu pro prašule (přímou cestou 4 km) a najel sem kilometrů asi sedumdesát....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Nové vs ojeté auto do 300tis
na 2km do práce bych volil pěškobus nebo e-koloběžku.. určitě ne auto.
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 2009
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Nové vs ojeté auto do 300tis
To mě napadlo jako první, ale nakonec jsem provedl autocenzuru, abych zase nesklidil kritiku za to, že si dovoluju na AUTOfóru nepodporovat konstantní ježdění autem pomalu i na hajzl.Předseda píše:na 2km do práce bych volil pěškobus nebo e-koloběžku.. určitě ne auto.
A jak zmiňuje Jerry, pokud to má tedy být spalovák kvůli astronomických cen ééé-aut, nejlepší bude zvolit asi co nejstarší neboli časem nejprověřenější typ atmosférického (bez turba) benzíňáku, což by třeba to Tipo 1,4 splňovalo.