Nové vs ojeté auto do 300tis
Nové vs ojeté auto do 300tis
Dobrý den,
po 23 letech dochází dech mému Peugeotu 306 a poohlížím se po novějším/novém autě. Auto mám na cestu do práce a pro rodinu (2dospělý+2děti-autosedačka+podsedák). Ročně najezdím velmi málo, okolo 5.000km. Mám radši menší auta typu hatchback,ale aby jsme se tam všichni vešli(kočárek už nevozíme, jen golfky). Auto bych chtěl na co nejdelší dobu, aspoň 15 let .
Myslel jsem že bych koupil něco staršího, okolo 100tis, ale popravdě mám strach koupit něco staršího v této cenové kategorii. Postupně jsem se dostal až ke koupi nového auta, zatím jsem se díval na Dacii Sandero, Hyundai i20/30, Kia Rio(líbí se mi Comfort 2021,ale ten už stojí 312tis).
Autům moc nerozumím, nevím jaký motor je dobrý(vím že na můj nájezd by to chtělo benzín), taky abych nekoupil auto, které bude mít drahé díly, ty co jsem jmenoval je budou mít asi dražší, ale Kia má záruku 7let a co jsem četl recenzi, tak ty díly prý nebudu hned tak potřebovat
Uvítal bych nějakou radu, jestli se vyplatí kupovat nové auto s tím co najedu, nebo spíš něco ojetého(bohužel nemám známého auťáka, co by se mnou auto zkouknul a pak ze zdravotních důvodů nemohu cestovat XX kilometrů někam za autem). Nebo jestli se třeba podívat i na nějakou Felicii, VW Golf, Toyotu atd. předem děkuji za vaše názory. JI
po 23 letech dochází dech mému Peugeotu 306 a poohlížím se po novějším/novém autě. Auto mám na cestu do práce a pro rodinu (2dospělý+2děti-autosedačka+podsedák). Ročně najezdím velmi málo, okolo 5.000km. Mám radši menší auta typu hatchback,ale aby jsme se tam všichni vešli(kočárek už nevozíme, jen golfky). Auto bych chtěl na co nejdelší dobu, aspoň 15 let .
Myslel jsem že bych koupil něco staršího, okolo 100tis, ale popravdě mám strach koupit něco staršího v této cenové kategorii. Postupně jsem se dostal až ke koupi nového auta, zatím jsem se díval na Dacii Sandero, Hyundai i20/30, Kia Rio(líbí se mi Comfort 2021,ale ten už stojí 312tis).
Autům moc nerozumím, nevím jaký motor je dobrý(vím že na můj nájezd by to chtělo benzín), taky abych nekoupil auto, které bude mít drahé díly, ty co jsem jmenoval je budou mít asi dražší, ale Kia má záruku 7let a co jsem četl recenzi, tak ty díly prý nebudu hned tak potřebovat
Uvítal bych nějakou radu, jestli se vyplatí kupovat nové auto s tím co najedu, nebo spíš něco ojetého(bohužel nemám známého auťáka, co by se mnou auto zkouknul a pak ze zdravotních důvodů nemohu cestovat XX kilometrů někam za autem). Nebo jestli se třeba podívat i na nějakou Felicii, VW Golf, Toyotu atd. předem děkuji za vaše názory. JI
Re: Nové vs ojeté auto do 300tis
Při předpokladu 15 let vlastnictví nebude až tak velká úspora začínat s ojetinou, klidně se to může i prodražit.
Na druhou stranu se může stát, že ani současná nová auta už tou dobou nebudou smět na cestu
Bude vadit extrémně zdechlý motor? Protože konstrukčně nejjednodušší a zřejmě úplně nejlevnější na servis by byla Fabia 1.0 MPI s 60 koníky.
Za Pežot shrábnoust slevu na protiúčet, dále slevu za financování (kterou si pak chtějí vzít zpět srandovně vysokým úrokem) a vzápětí půjčku s drobným penále předčasně splatit. Postup ověřen v praxi v nedávném článku Světa Motorů i s podrobným návodem. Netýká se jen Škody ale i dalších prodejců, nabízejících "slevu" při financování.
Pak by ta Fabia mohla stát myslím kolem 230 tisíc v základní výbavě Active. Kde tedy není skoro nic, ale pořád elektrická okýnka vpředu a manuální klima, tj. horší než P306 to nebude
Konstrukčně vhodný motor na krátké trasy je pak ještě Renault/Dacia 1.0 TCe. Tedy s turbem a již solidní dynamikou. Tam je spíš otázka co zbytek auta, ale v zásadě bych se toho nebál.
Dacia teď bude modernizovat modelovou řadu, tak bych snad i počkal, jaké budou cenovky proti Renaultu Clio.
Naopak Toyota vyprodává před náběhem nového modelu nynější Yaris 1,5. To je horký tip za cca 310 tisíc s pěknou výbavou.
Větší etalon spolehlivosti asi není.
Už to ani neinzerují na Toyota stránkách, jen doprodávají dealeři:
https://www.sauto.cz/osobni/hledani#!ca ... &model=737
Pak mě ještě napadá Fiat Tipo 1,4 95 koní. Konstrukčně prověřený motor původem někdy z 80.let a celkově slušné auto.
U Korejských aut bych se ani tak nebál spolehlivosti. Ale zatímco u japonských se může stát, že nějaký díl nebude dostupný hned skladem a u strašího modelu si na něj pár týdnů počkáš, u Korejců jaksi nevěřím, že seženu něco třeba 10 let po konci výroby.
Naopak u 20 let starého vozu koncernu VW jsem stále schopný si koupit v originále vpodstatě na co si vzpomenu a druhovýroba je taktéž rozsáhlá.
Na druhou stranu se může stát, že ani současná nová auta už tou dobou nebudou smět na cestu
Bude vadit extrémně zdechlý motor? Protože konstrukčně nejjednodušší a zřejmě úplně nejlevnější na servis by byla Fabia 1.0 MPI s 60 koníky.
Za Pežot shrábnoust slevu na protiúčet, dále slevu za financování (kterou si pak chtějí vzít zpět srandovně vysokým úrokem) a vzápětí půjčku s drobným penále předčasně splatit. Postup ověřen v praxi v nedávném článku Světa Motorů i s podrobným návodem. Netýká se jen Škody ale i dalších prodejců, nabízejících "slevu" při financování.
Pak by ta Fabia mohla stát myslím kolem 230 tisíc v základní výbavě Active. Kde tedy není skoro nic, ale pořád elektrická okýnka vpředu a manuální klima, tj. horší než P306 to nebude
Konstrukčně vhodný motor na krátké trasy je pak ještě Renault/Dacia 1.0 TCe. Tedy s turbem a již solidní dynamikou. Tam je spíš otázka co zbytek auta, ale v zásadě bych se toho nebál.
Dacia teď bude modernizovat modelovou řadu, tak bych snad i počkal, jaké budou cenovky proti Renaultu Clio.
Naopak Toyota vyprodává před náběhem nového modelu nynější Yaris 1,5. To je horký tip za cca 310 tisíc s pěknou výbavou.
Větší etalon spolehlivosti asi není.
Už to ani neinzerují na Toyota stránkách, jen doprodávají dealeři:
https://www.sauto.cz/osobni/hledani#!ca ... &model=737
Pak mě ještě napadá Fiat Tipo 1,4 95 koní. Konstrukčně prověřený motor původem někdy z 80.let a celkově slušné auto.
U Korejských aut bych se ani tak nebál spolehlivosti. Ale zatímco u japonských se může stát, že nějaký díl nebude dostupný hned skladem a u strašího modelu si na něj pár týdnů počkáš, u Korejců jaksi nevěřím, že seženu něco třeba 10 let po konci výroby.
Naopak u 20 let starého vozu koncernu VW jsem stále schopný si koupit v originále vpodstatě na co si vzpomenu a druhovýroba je taktéž rozsáhlá.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Nové vs ojeté auto do 300tis
Nové auto bude mít sice záruku (v některých případech i 7 let), ale taky "hromadu" IMHO zbytečností (start-stop, ecall, AT, asistenti ...)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Nové vs ojeté auto do 300tis
Což běžnému uživateli buď vyhovuje, nebo mu to je přinejmenším jedno...
Auto na 15 let bych při podobně malém nájezdu volil nové.
Auto na 15 let bych při podobně malém nájezdu volil nové.
2.9T RWD
Re: Nové vs ojeté auto do 300tis
Souhlasím, že normálnímu člověku (= ne takovému zpátečníkovi jako sem já ) je to fuckt, ale jsou to složité věci, co se tímpádem můžou posrat a navíc (zřejmě asi) snižují životnost komponent auta (byl tu kdesyk na AF.cz článek o tom)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Nové vs ojeté auto do 300tis
Vidím to naopak. Nyní je poslední okénko, kdy ještě jde koupit relativně normální auto. Od r. 2022 má patřit k povinné vybavě omezovač rychlosti, který neumožní překročit místní limit, dál asistent udržování v pruzích, detektor alkoholu a kdoví co ještě.
Nějaký stopstart, který buď ve jmenovaných autech není, nebo jde snadno odstavit, je proti tomu sranda.
Mimochodem jsem jmenoval jen auta s nepřímým vstřikováním, poslední svého druhu. Nemají filtr pevných částic a stačí jim normální levné oleje.
Není potřeba žádný zázračný žabincově zelený lektvar jak u TSI, aby se motor nerozletěl při samozápalech:-)
Nějaký stopstart, který buď ve jmenovaných autech není, nebo jde snadno odstavit, je proti tomu sranda.
Mimochodem jsem jmenoval jen auta s nepřímým vstřikováním, poslední svého druhu. Nemají filtr pevných částic a stačí jim normální levné oleje.
Není potřeba žádný zázračný žabincově zelený lektvar jak u TSI, aby se motor nerozletěl při samozápalech:-)
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Nové vs ojeté auto do 300tis
S takhle malým nájezdem a vidinou držení auta 15 let bych doporučil Fiat Tipo s atmosférickou 1.4 (70kW/127Nm).
Re: Nové vs ojeté auto do 300tis
Souhlas. Tedy v případě, že jízdní dynamika není prioritou. Máme ho v rodině už 11 let a ani v menším autě s Euro4 to není žádný drak.
2.9T RWD
Re: Nové vs ojeté auto do 300tis
s Fiatem ale už se dostávám daleko za 300tis
Re: Nové vs ojeté auto do 300tis
Tady je za 318
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.