E60, E38, .. rada

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1927
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: E60, E38, .. rada

Příspěvek od Zajda »

Těžko se mi v tom hledá nějaký smysl. Co je fčipu ftopu proboha?
Co má společného motor 1.4 s vyjetím do zahraničí?
A v čem bude jistější vypravit se tam s podobně starým BMW?
Já bych s Renaultem strach neměl, přinejhorším ho tam necháš.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
filman98
Adept autoškoly
Příspěvky: 13
Registrován: ned 12 led 15:55

Re: E60, E38, .. rada

Příspěvek od filman98 »

Divej, optimální rychlost co už mám vyzkoušený je pro toho renaulta 120, což na dalnici pro mě nehrozí. Na dalnici jezdím 150+-, a mam strach, že jet tak při 4500 otackach tady 5 hodin .. prostě je to starý auto a už by to nemusel zvladnout. Přece jenom nějakej dvoulitr nebo třílitr je na to rozhodně víc stavěnej..
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1992
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: E60, E38, .. rada

Příspěvek od Lachende Bestien »

Každý svého štěstí strůjcem, a pokud je vaše touha jezdit komfortně 150+ km/h nejzásadnějším kritériem pro výběr dalšího auta, a ohrnujete nos nad v rodině darovaným spolehlivým autem, protože je v rychlostech nad 120 hlučné, pak jste celkem jasný kandidát na pořízení navoněného exkrementu, do kterého vrazíte majlant. Ovšem máte-li solidní banánovou rezervu, klidně jděte do koupě luxusní opice.

Hodně štěstí s výběrem starého a spolehlivého výkonného auta "prémiové" značky, budete ho jistě potřebovat.

A mimochodem, není to tak dávno, kdy se jezdilo na zahraniční dovolené embéčky nebo Š stopětkama/stodvacítkama, a nikdo z toho žádnou vědu nedělal. Ve srovnání s tím je ten váš rencek vesmírná loď ze Star Treku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16750
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: E60, E38, .. rada

Příspěvek od pavproch »

Na podobnou themu, ale smířlivěji / chápavěji: jj, byly doby, že sem prodrandil celou Evropu plně naloženým 25let starým žigulem (VAZ2013 - patnáctistoffka, heč) s bicyklama, surfem nebo skijoffkama na střeše. Neska ale už bych se do (až) takových dobrodružství nepouštěl, zestárnul sem. Sice neska jezdím taky skoro 14let starým 3er, ale přeci jen je to auto stavěné na (mj. i dálniční) delší přesuny. Ale taky se fest o něj (údržbou i preventivně) starám - což není zadarmo, ani omylem. A i tak se mi před každou dlouhou cestou (typicky na lyže do Francie) okrajově, trochu v hlavě honí ponuré myšléééénky..... jak píšu, stárnu, no.

Čili na dálniční přesuny starší prémie ano, ale nepočítat s tím, že to bude jen "plná a jezdit". Nebude. Ani náhodou.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Jenyk
Mistr volantu
Příspěvky: 583
Registrován: úte 22 úno 11:04

Re: E60, E38, .. rada

Příspěvek od Jenyk »

Ten rencek má dvě veliké výhody. Je jednoduchej = spolehlivej; opraví to kdekoliv kdokoliv. No a pak má pár nevýhod.

Tazateli dobře rozumím, mám na daily starší, spolehlivé, nezrezlé (byť drobně větší a výkonnější) auto a podobné měnící roupy mne občas berou. To si vždycky nafackuju, aby mne to rychle přešlo.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
filman98
Adept autoškoly
Příspěvky: 13
Registrován: ned 12 led 15:55

Re: E60, E38, .. rada

Příspěvek od filman98 »

Však já nad ničím neohrnuju nos, ale přece jenom už je tomu autu 20 let, stát se může cokoliv. Ano, jedním z kritérií je pro mě, aby to auto bylo stavěné na dálnice. Chci jezdit mimo ČR a prostě se s tím autem bojím vydat na takovou dlouhou cestu. Auto je spolehlivé, a pokud bude jezdit i za ty dva roky, já si ho dam do garáže a budu ho používat i nadále. Mě to nestojí za to prodávat auto za 50 tisíc o kterém vím vše, má najetých podstivých 180 tisíc km, není nikde rezavý, lak má, jak kdyby vyjelo z továrny. Prostě zachovaly auto, ale na delší a pohodlný cestování to prostě není :-)
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1496
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: E60, E38, .. rada

Příspěvek od Předseda »

Bych se na to vysral.. jako pocit je to super že jedeš 1000km v 7er, ale jak často to jedeš? S tvým nájezdem tě pak na tom autě tak jako tak bude mrdat že to sežere 15l/100km.. i kdyby to nechtělo nic na servis. A zase skončíš u toho, že ten rencek nebo co to maš je vlastně super. Imo nejlepší jezdit vlakem a v cílové destinaci si vzít tágo. A ještě jsi za pána. A zbyde ti na maty za litr točka.. A tam se to může otočit k lepšímu.. na rozdíl od auta
Uživatelský avatar
m.deejay
Řidič začátečník
Příspěvky: 131
Registrován: úte 14 led 21:03

Re: E60, E38, .. rada

Příspěvek od m.deejay »

No...někomu prostě stačí,který ho jen odveze od bodu A,do bodu B.Nic víc a je mu jedno, jestli jede v Renaultu, VW apod. Pak jsou tady lidi, kterým toto nestačí a chtějí mít nějaký řidičský zážitek, nějakou zpětnou vazbu od auta. Mít víc výkonu, radost z jízdy...
Mě všeobecně auta baví a radost z jízdy chci mít. To mě prostě Octavia s TDi nedá. Všeobecně VW group je prostě nuda a šeď a je přesně pro lidi co jim to stačí...
Prémiovky mají prostě něco navíc,ikdyž v poslední době se ty rozdíly bohužel už stírají...
Samozřejmě servis a údržba stojí nějaké peníze,ale to třeba u VW group taky...
Ford Mustang GT 5.0, 2018, 421 koní
Bmw X3 3.0i, 2006, 231 koní
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2084
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: E60, E38, .. rada

Příspěvek od petr_riha »

filman98
Já ti nevím...

Najezdíš prd (do 15k/rok to považuju za prd, ty píšeš ani ne polovinu toho), kor, jestli najedeš 500 měsíčně a jednou, dvakrát do roka přejedeš čáru a uděláš litr navíc.

Máš sice 20letý vrak (20letý rencek se fakt za 50k neprodá ani omylem :-D ), o kterým víš všechno, píšeš, že je spolehlivej a všechno a máš s ním strach jet za čáru. Místo toho chceš koupit (stejných!) 20 a možná i víc let starou prémii, o které nevíš nic, je tam bambilion věcí, které se můžou zesrat a s tím najednou strach nemáš? WTF?

Ad 150kmh na dálnici: to je kritérium jak stehno... S tím, že jedeš po dálnici co týden asi 50km (počítám tu 70km cestu na Vysočinu, většinu předpokládám po dálnici), tam je úplně jedno, jestli pojedeš 120 nebo 180...

Dám ti ještě jeden protitip k té zvrakované prémii... nebylo by 2x ročně si na cestu do Rakouska, Itálii půjčit nějaký auto? Týden půjčení nového velkého pohodlného auta tě vyjde dvakrát ročně asi na tolik, kolik tě na té staré prémii bude stát roční výměna oleje...
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2084
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: E60, E38, .. rada

Příspěvek od petr_riha »

m.deejay píše:No...někomu prostě stačí,který ho jen odveze od bodu A,do bodu B.Nic víc a je mu jedno, jestli jede v Renaultu, VW apod. Pak jsou tady lidi, kterým toto nestačí a chtějí mít nějaký řidičský zážitek, nějakou zpětnou vazbu od auta. Mít víc výkonu, radost z jízdy...
Mě všeobecně auta baví a radost z jízdy chci mít. To mě prostě Octavia s TDi nedá. Všeobecně VW group je prostě nuda a šeď a je přesně pro lidi co jim to stačí...
Prémiovky mají prostě něco navíc,ikdyž v poslední době se ty rozdíly bohužel už stírají...
Samozřejmě servis a údržba stojí nějaké peníze,ale to třeba u VW group taky...
Radost z jízdy z 500km měsíčně? Při denním ježdění? To jako fakt? :-D

To je tak akorát přemýšlet o tom, jestli se vyplatí zapínat si pás a ne o nějakém požitku z jízdy...
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Odpovědět