Dobrý den,
s manželem zvažujeme koupi nového auta. Pro své podnikání potřebuje něco jako menší dodávka, ale zároveň, aby sloužilo i pro rodinu. Najede cca 35 tis. km ročně, proto jsme se rozhodli pro diesel 1,5 (75 kw/100 HP). Výbavu moc neřešíme, hlavně, aby bylo auto spolehlivé a bez větších investic. Vybrali jsme tři adepty Citroen Berlingo, Opel Combo a Dacia Dokker. Vím, že Dacia je v jiné třídě, ale Dokkera jsme měli a byli jsme s ním docela spokojení. Neustále čteme recenze aut, ale nejlepší jsou praktické zkušenosti. Poradíte prosím? Děkuji.
Berlingo x Combo x Dokker
Re: Berlingo x Combo x Dokker
Pokud byla spokojenost s Dacii tak bych ji bral, dobrý auto za super cenu. Pokud radši komfortnější, tak Citroen.
Renault Clio V 1.0Tce - 2020
Honda PCX 125 - 2019
Honda PCX 125 - 2019
Re: Berlingo x Combo x Dokker
Já si nemůžu pomoct, ale mě : "Výbavu moc neřešíme, hlavně, aby bylo auto spolehlivé a bez větších investic" a 1.5Dci nebo 1.6Hdi nejde vůbec dohromady.
1.6Hdi je snad nejprůserovější naftový motor současnosti a 1.5Dci mu zdatně sekunduje. Pokud nemáte v blízkosti pumpu EuroOil, která jediná v ČR může prodávat naftu bez BIO - ovšem s tím, že toto budete úzkostlivě dodržovat, tak bych o tom ani neuvažoval a sáhnul po něčem, co se nabízí v LPG. Našel jsem ale jenom jedno auto...atmosféru s LPG teda..https://www.tipcars.com/nove/mpv/lpg-benzin/
Pak mě napadlo ještě Dobló od Fiatu, ale jak jsem viděl, tak mají celkem sebevědomou cenovou politiku.
Abychom si rozumněli, praktické zkušenosti mám s těmito motory nulové. Naštěstí.
1.6Hdi je snad nejprůserovější naftový motor současnosti a 1.5Dci mu zdatně sekunduje. Pokud nemáte v blízkosti pumpu EuroOil, která jediná v ČR může prodávat naftu bez BIO - ovšem s tím, že toto budete úzkostlivě dodržovat, tak bych o tom ani neuvažoval a sáhnul po něčem, co se nabízí v LPG. Našel jsem ale jenom jedno auto...atmosféru s LPG teda..https://www.tipcars.com/nove/mpv/lpg-benzin/
Pak mě napadlo ještě Dobló od Fiatu, ale jak jsem viděl, tak mají celkem sebevědomou cenovou politiku.
Abychom si rozumněli, praktické zkušenosti mám s těmito motory nulové. Naštěstí.
Re: Berlingo x Combo x Dokker
S aktualnim doblem, ale uzitkovou verzi jsem jezdil minuly tyden, byl to uplne novy kus, jen prejel z Prahy do Opavy a hned jsem ho zabavil. Najel jsem s nim tak 80 km, takze nic moc, ale bylo to pro me mile prekvapeni, jak se s tim jezdi, ocekavani bylo mnohem horsi. Byla to 1,6 nafta 77kw.. Akorat uz v rychlostech kolem stovky se zacnou ozyvat zrcatka.
Re: Berlingo x Combo x Dokker
Chápu, že dnes vybrat auto víceméně napříč všemi třídami v naftě je dost obtížné. Pokud od toho člověk očekává, že mu to vydrží alespoň 250 000Km, tak je to čistá loterie. Každý výrobce mává zárukou 3..5.7let, ale když dojde na mrtvé čerpadlo nebo vstřiky, tak najednou nikdo nic - to není naše chyba pane, to máte z toho, že jste tankoval špatnou naftu..Jo..určitě mi odešel 1 vstřik ze 4 v 16 000Km proto, že jsem tankoval špatnou naftu (případ kolegy z práce u 1.6Hdi v Citroen C4).
Přímovstřikovým benzínem si člověk taky moc nepomůže...
Za mě buď ta Dáčka, nebo najít něco jinýho, modelově staršího a mírně jetýho. (do 30 000Km apod).
NEBO vzít VW Caddy 1.6Tdi s co nejmenším možným nájezdem. Ten motor není úplně k zblití, pokud s tím nehodláte tahat tunu váhy ať už v autě, nebo vlek+něco na něm. V cca 220-250 000Km standardně počítat s výměnou EGR, DPF a vstřikovacího čerpadla. Já jsem zatím měnil jen EGR (7000Kč) ve 255 000Km, ale DPF mě čeká tak ve 280 000Km. Doposud jinak žádné problémy.
Tady je dokonce CNG : https://auto.bazos.cz/inzerat/100664061 ... N-2015.php (To by se mi líbilo tak asi nejvíc)
Přímovstřikovým benzínem si člověk taky moc nepomůže...
Za mě buď ta Dáčka, nebo najít něco jinýho, modelově staršího a mírně jetýho. (do 30 000Km apod).
NEBO vzít VW Caddy 1.6Tdi s co nejmenším možným nájezdem. Ten motor není úplně k zblití, pokud s tím nehodláte tahat tunu váhy ať už v autě, nebo vlek+něco na něm. V cca 220-250 000Km standardně počítat s výměnou EGR, DPF a vstřikovacího čerpadla. Já jsem zatím měnil jen EGR (7000Kč) ve 255 000Km, ale DPF mě čeká tak ve 280 000Km. Doposud jinak žádné problémy.
Tady je dokonce CNG : https://auto.bazos.cz/inzerat/100664061 ... N-2015.php (To by se mi líbilo tak asi nejvíc)