Sportovnější auto 150-200k
Sportovnější auto 150-200k
Zdravím,
plánuji nákup svého 1. auta (aktivně řídím již 6 let), a rád bych nějaké sportovnější. Nájezd je 5-10tkm ročně, především kratší trasy (+-20km) a 1x-2x za rok dovolená (ať už po republice, nebo k moři). Raději bych tedy benzín, ať už atmosféru, nebo s turbem. Většinou jezdím sám nebo ve 2, občasně ve více lidech. Na druhou stranu bych rád aby vydrželo alespoň dalších 5-10 let (ideálně bez větších oprav), a aby se tedy časem dalo využít i jako auto pro začínající rodinu. Cenou bych se rád vešel někam pod 200k, při nějaké dobré koupi bych možná překousl 250k.
Dlouhou dobu jsem se díval hlavně po Fordu Focus Mk II ST, ideálně v oranžové .
Focus jako auto se mi vždy líbil, jak vzhledově, tak jízdními vlastnostmi (dle recenzí i známých), a na ST verzi jsem slyšel taky spoustu chvály. Na druhou stranu jsem někde čet, že ač má dobrý motor od Volva, rád se zadírá, ale nevím co je na tom pravdy... .
Nedávno mě svezl kamarád v jeho BMW E46 330ix, tak sem se mrkul i na bavoráky, a docela mě zaujalo BMW E91. Dle recenzí a zkušeností ostatních bych šel asi do 325i(x) nebo 330i(x), pokud by se našlo nějaké s rozumným nájezdem a cenou.
Oproti STčku beru jako výhodu větší kufr, a o pár tříd hezčí interiér.
Budu rád za rady, ať už k autům výše zmíněným, či nějakým alternativám.
plánuji nákup svého 1. auta (aktivně řídím již 6 let), a rád bych nějaké sportovnější. Nájezd je 5-10tkm ročně, především kratší trasy (+-20km) a 1x-2x za rok dovolená (ať už po republice, nebo k moři). Raději bych tedy benzín, ať už atmosféru, nebo s turbem. Většinou jezdím sám nebo ve 2, občasně ve více lidech. Na druhou stranu bych rád aby vydrželo alespoň dalších 5-10 let (ideálně bez větších oprav), a aby se tedy časem dalo využít i jako auto pro začínající rodinu. Cenou bych se rád vešel někam pod 200k, při nějaké dobré koupi bych možná překousl 250k.
Dlouhou dobu jsem se díval hlavně po Fordu Focus Mk II ST, ideálně v oranžové .
Focus jako auto se mi vždy líbil, jak vzhledově, tak jízdními vlastnostmi (dle recenzí i známých), a na ST verzi jsem slyšel taky spoustu chvály. Na druhou stranu jsem někde čet, že ač má dobrý motor od Volva, rád se zadírá, ale nevím co je na tom pravdy... .
Nedávno mě svezl kamarád v jeho BMW E46 330ix, tak sem se mrkul i na bavoráky, a docela mě zaujalo BMW E91. Dle recenzí a zkušeností ostatních bych šel asi do 325i(x) nebo 330i(x), pokud by se našlo nějaké s rozumným nájezdem a cenou.
Oproti STčku beru jako výhodu větší kufr, a o pár tříd hezčí interiér.
Budu rád za rady, ať už k autům výše zmíněným, či nějakým alternativám.
Re: Sportovnější auto 150-200k
Já se mohu vyjádřit jen k tomu 2.5T. Ano, je to splácanina Forda a Volva z dob, kdy Ford vlastnil Volvo. Místo toho, aby to převzali jak to bylo na tom vymýšleli pičoviny a vznikl nespolehlivý paskvil. Pokud si chceš ten úžasný motor užít v jeho původní podobě sháněj Volvo. Toto bude taky dost čilé... Ale ST to jízdníma vlastnostma asi nebude ani náhodou https://auto.bazos.cz/inzerat/96853802/Volvo-C30-T5.php Ale mě osobně se od roku cca 2002 Volví interiéry nelíbí.
Nevím jak moc sportovní to má být, ale mě by se třeba líbil Accord Type S. Jako daily super : https://auto.bazos.cz/inzerat/98998837/ ... W-2007.php Zaservisoval bych a zbytek rozpočtu projezdil po Evropě po výletech.
Nevím jak moc sportovní to má být, ale mě by se třeba líbil Accord Type S. Jako daily super : https://auto.bazos.cz/inzerat/98998837/ ... W-2007.php Zaservisoval bych a zbytek rozpočtu projezdil po Evropě po výletech.
Re: Sportovnější auto 150-200k
Od ST nechci zrazovat, ale dej si majzla na stav motoru, docela rády umírají.
Lepší cestou pro sportovnější jízdu, bude BMW v dobrém stavu, ovšem bez x-drive.
Lepší cestou pro sportovnější jízdu, bude BMW v dobrém stavu, ovšem bez x-drive.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Sportovnější auto 150-200k
Pokud by jsi zkousnul velikost Swifta Sport, tak můžu doporučit. Mám najeto už 20tis. km a těším se na každou jízdu. Je to takový juniorský sporťák s velkým srdcem. Odolné, levné na provoz. Stačí jen udělat správnou geo (za 500 jsem dokoupil šrouby na nastavení předních odklonů na ebay) a je to najednou super živý autíčko.
ST znám, má to kámoš a to auto mám rád - zvuk 5válce je boží, k ostatnímu mám v sérii ze svýho pohledu trochu výhrady (pocitově těžký předek, sedí se moc vysoko a v sérii to zas tak nejede). Kámoš na tom má sání z RS, decat (naprosto, ale naprosto luxusní zvuk ), Bilsteiny B6 a LSD od MFactory a v týhle konfiguraci už to ale funguje moc pěkně a přitom to je i použitelný na daily. Několikrát jsem to řídil u nás na okreskách a když jsem na těch samých místech pak jel v CTR10g, tak nemůžu říct že bych si to víc užil (bylo to rychlejší, ale nuda).
ST znám, má to kámoš a to auto mám rád - zvuk 5válce je boží, k ostatnímu mám v sérii ze svýho pohledu trochu výhrady (pocitově těžký předek, sedí se moc vysoko a v sérii to zas tak nejede). Kámoš na tom má sání z RS, decat (naprosto, ale naprosto luxusní zvuk ), Bilsteiny B6 a LSD od MFactory a v týhle konfiguraci už to ale funguje moc pěkně a přitom to je i použitelný na daily. Několikrát jsem to řídil u nás na okreskách a když jsem na těch samých místech pak jel v CTR10g, tak nemůžu říct že bych si to víc užil (bylo to rychlejší, ale nuda).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Sportovnější auto 150-200k
No hlavně jestli pán jezdí kratší trasy, 20km, tak mu při sportovní jízdě nějakej ojetej turbomotor nebo velkoobjemová atmosféra opravdu poděkuje. To aby prvních pár kiláků zahříval a poslední pár kiláků chladil, takže se vlastně moc nesveze. Dávat plnej hned mezi vratama, to můužou jenom lidi se zárukou
Šel bych cestou Jarky. Maličké, jednoduché, za ty prachy můžeš vybírat mezi nejlepšími kousky na trhu, tím jak je to malý a lehký, tak spotřebák stojí prd a tolik se neopotřebovává. A na nějaké hardcore závodění nebo rychlé přesuny stejně nemáš čas/prostor, viz výše.
Aha, ona je v tom ta familie. No tak se mrkni, za kolik se takové E91 330i, ještě aby to byl preFL, protože motor 200kw N53 co se tam dával je vopravdu porod (koukni na BMWklub nebo na místního člena pavproch) prodávají. 250k tak na nákup. A bezproblémé auto nikdo neprodává
https://auto.bazos.cz/inzerat/98649656/ ... atazne.php
Šel bych cestou Jarky. Maličké, jednoduché, za ty prachy můžeš vybírat mezi nejlepšími kousky na trhu, tím jak je to malý a lehký, tak spotřebák stojí prd a tolik se neopotřebovává. A na nějaké hardcore závodění nebo rychlé přesuny stejně nemáš čas/prostor, viz výše.
Aha, ona je v tom ta familie. No tak se mrkni, za kolik se takové E91 330i, ještě aby to byl preFL, protože motor 200kw N53 co se tam dával je vopravdu porod (koukni na BMWklub nebo na místního člena pavproch) prodávají. 250k tak na nákup. A bezproblémé auto nikdo neprodává
https://auto.bazos.cz/inzerat/98649656/ ... atazne.php
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Sportovnější auto 150-200k
Upřesním, jestli teda mohu (mám doma jak N52 tak i N53).
N53B30 z výroby OEM není vúbec porod motor, je to dobrá a klasická N/A z Mnichova (nalítáno 250tis km). Problémy nastaly, až poté, co ve 250tis umřel a já tam místo něj dal "nový" koupený v BMW (on toiž nebyl úplně nový ale repas blok + vše ostatní nové) .... a ten repas (Nikasil) se jim nepovedl - ty repasy mají téměř nulovou životnost (druhý motor = 9 tis km, třetí motor=7,5tis km, čtvrtý asi 8 tis km a kaput), fčíl čekám, až v BMW něco vymyslí a dají mi tam pátý N53B30.
Obecně (OEM stav): N53B30 je přímovstřik a proto vyžaduje výrazně dražší průběžný (preventivní) servis (vstřiky, cívky atd). Ale taky výrazně míň žere než N52 (odhadem 3 a více litrů na sto). Pokud máš dost peněz na provoz a servis, a nalítáš hodně km, tak moje volba do 3er je N53B30, i přes jeho hrubší zvuk a celkově horší projev než N52 - to je samet, ale žere jak prokopnutý (v m4Zlikovi za loňský rok průměr 15 až 17 na sto - u víkendovky to samozřejmě není na závadu).
Tož tak.
Jinak obecně k 3er - 325i má strašně dlouhé převody, je to taková "eko" verze, 330i je na tom líp, ale i tak sem tu svoji "zkracoval" o 15% - fčíl sice při 140 tacho točí skoro 4tis otáček, ale odspoda jede jak divý.
EDIT: adkoráth, že slušnou 330i za 150-200 asi nepořídíš....
N53B30 z výroby OEM není vúbec porod motor, je to dobrá a klasická N/A z Mnichova (nalítáno 250tis km). Problémy nastaly, až poté, co ve 250tis umřel a já tam místo něj dal "nový" koupený v BMW (on toiž nebyl úplně nový ale repas blok + vše ostatní nové) .... a ten repas (Nikasil) se jim nepovedl - ty repasy mají téměř nulovou životnost (druhý motor = 9 tis km, třetí motor=7,5tis km, čtvrtý asi 8 tis km a kaput), fčíl čekám, až v BMW něco vymyslí a dají mi tam pátý N53B30.
Obecně (OEM stav): N53B30 je přímovstřik a proto vyžaduje výrazně dražší průběžný (preventivní) servis (vstřiky, cívky atd). Ale taky výrazně míň žere než N52 (odhadem 3 a více litrů na sto). Pokud máš dost peněz na provoz a servis, a nalítáš hodně km, tak moje volba do 3er je N53B30, i přes jeho hrubší zvuk a celkově horší projev než N52 - to je samet, ale žere jak prokopnutý (v m4Zlikovi za loňský rok průměr 15 až 17 na sto - u víkendovky to samozřejmě není na závadu).
Tož tak.
Jinak obecně k 3er - 325i má strašně dlouhé převody, je to taková "eko" verze, 330i je na tom líp, ale i tak sem tu svoji "zkracoval" o 15% - fčíl sice při 140 tacho točí skoro 4tis otáček, ale odspoda jede jak divý.
EDIT: adkoráth, že slušnou 330i za 150-200 asi nepořídíš....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Sportovnější auto 150-200k
Tak bohužel to s tím ST tedy nebyly fámy, takže půjde raději z kola ven.
Swift mi přijde už docela malej.
Ten Accord Type-S vypadá docela zajímavě, mám teda raději hatchbacky než sedany, ale pokud jsem se dobře díval, dal se pořídit i v kombíku. Ten ale asi bude zase těžko k sehnání (na mobile.de jen 2 kousky do 200k, bohužel oba automaty).
Co se té 330i týče, o rozdílu v těch motorech před a po FL vím. Bohužel i tom že se moc neprodávají, a když už, tak sou většinou nad rozpočet.
Ale ta 325i by se teoreticky vejít mohla ne ? A brát raději před FL s 2,5L nebo po FL s 3L ?
Swift mi přijde už docela malej.
Ten Accord Type-S vypadá docela zajímavě, mám teda raději hatchbacky než sedany, ale pokud jsem se dobře díval, dal se pořídit i v kombíku. Ten ale asi bude zase těžko k sehnání (na mobile.de jen 2 kousky do 200k, bohužel oba automaty).
Co se té 330i týče, o rozdílu v těch motorech před a po FL vím. Bohužel i tom že se moc neprodávají, a když už, tak sou většinou nad rozpočet.
Ale ta 325i by se teoreticky vejít mohla ne ? A brát raději před FL s 2,5L nebo po FL s 3L ?
Re: Sportovnější auto 150-200k
325i FL s utlumenou N53B30 (160kW, jednodušší jednostupňové sání, jiný SW) lze přestavět na plnohodnotnou 330i (200kW) - viz BudVlad na bmwklubu
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Sportovnější auto 150-200k
Poslední BMW hodné toho jména je stejně E46.
A rozpočet tomu odpovídá.
Na druhou stranu, kdybych včera jel domů E46, zůstal bych 16km od baráku.
A rozpočet tomu odpovídá.
Na druhou stranu, kdybych včera jel domů E46, zůstal bych 16km od baráku.
Re: Sportovnější auto 150-200k
Ty zvěsti ohledně trvanlivosti ST mě trochu zaskočily, přeci jen 2.5 turbo s nějak extra velkým výkonem spíš naznačuje něco jinýho. Ptal jsem se na to kámoše co má ST a ten mi říkal, že částečně se na tom podílí to, že předface verze trochu žrala olej a lidi kašlali na dolévání. Druhý faktor je, že v ST je velmi jednoduchý úpravou ECU přifouknout podstatně vyšší stádečko, to spousta lidí dělala (bez nějakých dodatečných úprav na chlazení atd...) a v kombinaci s hovadským zacházením (provoz bez zahřívání a dochlazování) to často vedlo k potížím. Kámoš má najeto kolem 100kkm a s motorem žádný problémy neměl (ecu má ale standardní a má jen sání a decat). Když nechával dělat svor, tak mi pak mechanik říkal že třeba zrovna převodovka je dělaná možná až moc poctivě. Jak jsem nakoupil tak prodávám .
PS: jediný co říkal je, že prostě spotřeba - to auto prostě žere a eko-jízda tak za 9l.
PS: jediný co říkal je, že prostě spotřeba - to auto prostě žere a eko-jízda tak za 9l.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).