Třeba se to nakonec vyplatiloM.Z. píše: Taková trochu dražší kácečka.
SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27860
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
Vliv hmotnosti a velikosti automobilu (pri zrazce s jinym automobilem) mi je jasny. Podobne i vybavenost vozu (modernimi bezpecnostnimi systemy). Jen co si uplne presne nedokazu predstavit je to, jak mi pomaha to, ze sedim ve vyzsim aute. Ale po par odpovedech uz asi tusim.
Jak to chapu ja: Samotna vyska (kdyz mam 2 stejne tezka, priblizne i stejne velka a stejne vybavena auta) "pomaha" pri vzajemne zrazce "nizkeho" a "vysokeho" auta hlavne v tom, ze posadka vysokeho auta se pri zrazce nachazi jakoby "nad tim co se deje tam dolu" a je pravdepodobne mene ohrozena (deformaci kabiny). Kdybychom si predstavili extremne vysoke auto, do ktereho by vrazilo hodne nizke auto, tak defacto to nizke se tam dolu pode mnou rozmlati v mem podvozku, a ja nahore o tom pomaly ani nebudu vedet. Muze hlavne v tomto spocivat vyhoda te vysky?
Jinak, kdyz se podle mne porovnava SUV vs sedan/kombi, mela by se porovnavat plus minus dve stejne velka auta za plus minus stejny peniz. Je jasne ze vetsi, masivni, moderni plne vybavene auto bude mit navrch. Ale kdyz auto kupujeme (predpokladam ze vetsina z nas zvazuje kolik ho to bude stat) je cena hodne urcujici v tom co nakonec koupim. V takovem pripade uz zas to SUV az zas tak moc navrch podle mne nema.
Jinak i mne ta velka SUV desi, mimo to i vzrustajici pocet aut na silnicich, proto se zamyslim nad koupi vetsiho vozu nez co mame dnes.
K nevyhodam SUV vs kombi, mne napada jeste jedna nevyhoda a to ta, ze prostor za zadnimi sedadly, ktery chrani posadku na zadnich sedadlech pri narazu zezadu je v pripade kombi delsi, tj predpokaldam ze vzhledem k vetsi deformacni zone je chranena lepe.
Jak to chapu ja: Samotna vyska (kdyz mam 2 stejne tezka, priblizne i stejne velka a stejne vybavena auta) "pomaha" pri vzajemne zrazce "nizkeho" a "vysokeho" auta hlavne v tom, ze posadka vysokeho auta se pri zrazce nachazi jakoby "nad tim co se deje tam dolu" a je pravdepodobne mene ohrozena (deformaci kabiny). Kdybychom si predstavili extremne vysoke auto, do ktereho by vrazilo hodne nizke auto, tak defacto to nizke se tam dolu pode mnou rozmlati v mem podvozku, a ja nahore o tom pomaly ani nebudu vedet. Muze hlavne v tomto spocivat vyhoda te vysky?
Jinak, kdyz se podle mne porovnava SUV vs sedan/kombi, mela by se porovnavat plus minus dve stejne velka auta za plus minus stejny peniz. Je jasne ze vetsi, masivni, moderni plne vybavene auto bude mit navrch. Ale kdyz auto kupujeme (predpokladam ze vetsina z nas zvazuje kolik ho to bude stat) je cena hodne urcujici v tom co nakonec koupim. V takovem pripade uz zas to SUV az zas tak moc navrch podle mne nema.
Jinak i mne ta velka SUV desi, mimo to i vzrustajici pocet aut na silnicich, proto se zamyslim nad koupi vetsiho vozu nez co mame dnes.
K nevyhodam SUV vs kombi, mne napada jeste jedna nevyhoda a to ta, ze prostor za zadnimi sedadly, ktery chrani posadku na zadnich sedadlech pri narazu zezadu je v pripade kombi delsi, tj predpokaldam ze vzhledem k vetsi deformacni zone je chranena lepe.
Re: SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
Vyšší bezpečnost SUV proti autům nezvýšené konstrukce (sedany, hatche...) stejné hmotnosti, stáří a úrovně bezpečnostní výbavy je ve skutečnosti velmi sporná. Jsou situace, kdy zvýšená stavba může být výhodou (již zmíněné situace s bočními nárazy do prahu nebo obecně menší pravděpodobnost podjetí pod jiné vozidlo), ale naopak jsou situace, kdy je na tom SUV významně hůře: studie poukazují zejména na to, že SUV má v případě nehody výrazně vyšší pravděpodobnost převrácení, což typicky zvyšuje riziko zranění posádky. Další negativní vlastnost je horší aktivní bezpečnost, kdy kvůli horším jízdním vlastnostem bývá obtížnější provést úspěšný vyhýbací manévr.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27860
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
jestli je delší nebo kratší, to až tak úplně s deformační zónou nesouvisí... Tam jde především o to, aby se to správně muchlalo.
U SUV se předpokládá, že i zadní část bude masivnější/pevnější, než u klasické koncepce kombi. Mnoho SUV má navíc tažné, což je další plus u toho, když se ti chce někdo podívat do kufru.
U SUV se předpokládá, že i zadní část bude masivnější/pevnější, než u klasické koncepce kombi. Mnoho SUV má navíc tažné, což je další plus u toho, když se ti chce někdo podívat do kufru.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
Tazne zarizeni muzes mit i na kombi, to bych jako vyhodu SUV nedaval.
BTW: myslite ze tady by melo SUV v necem navrch?
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/nehod ... fdbb37.jpg
BTW: myslite ze tady by melo SUV v necem navrch?
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/nehod ... fdbb37.jpg
Re: SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
Při čelní srážce dvou aut hraje hmotnost aut dost zásadní úlohu, protože při srážce podle 3. NZ na sebe obě auta působí stejnou silou. A každé z nich bude mít zpomalení podle hmotnosti odpovídající 2. NZ. Takže to s větší hmotností bude mít menší zpomalení a to s menší hmotností bude mít větší zpomalení. A zpomalení při srážce má neblahé účinky na lidský organizmus (poškodí se vnitřní orgány). Takže těžší auto má vždy výhodu.
Samozřejmě hrají roli i deformační zóny. Takže situace bude jednoznačná u moderních aut s podobnými deformačními zónami (ty se testují při bariérových zkouškách), prostě vyšší hmotnost je určitá výhoda.
Pevnější auto "využije" deformační zóny měkčího. Delší deformační zóna "požere" více kinetické energie a zpomalení se děje na delší dráze, takže maximální zpomalení až se "využije" deformační zóna bude menší.
Samozřejmě hrají roli i deformační zóny. Takže situace bude jednoznačná u moderních aut s podobnými deformačními zónami (ty se testují při bariérových zkouškách), prostě vyšší hmotnost je určitá výhoda.
Pevnější auto "využije" deformační zóny měkčího. Delší deformační zóna "požere" více kinetické energie a zpomalení se děje na delší dráze, takže maximální zpomalení až se "využije" deformační zóna bude menší.
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám . Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera .
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27860
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
To sice ano. Ale je to spíše výjimka. Naopak - u SUV je to spíše pravidlo.amater píše:Tazne zarizeni muzes mit i na kombi, to bych jako vyhodu SUV nedaval.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
Vlivu hmotnosti plne rozumim. Tema jsem zakladal proto, abych pochopil ten zbytekBeny9700 píše:Při čelní srážce dvou aut hraje hmotnost aut dost zásadní úlohu, protože při srážce podle 3. NZ na sebe obě auta působí stejnou silou. A každé z nich bude mít zpomalení podle hmotnosti odpovídající 2. NZ. Takže to s větší hmotností bude mít menší zpomalení a to s menší hmotností bude mít větší zpomalení. A zpomalení při srážce má neblahé účinky na lidský organizmus (poškodí se vnitřní orgány). Takže těžší auto má vždy výhodu.
Re: SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
BTW: https://www.youtube.com/watch?v=-OnGoFTZ2qk
taky nic moc - hlava leti mimo airbag...
taky nic moc - hlava leti mimo airbag...
Re: SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
tady by navrch presne nemelo, to je ten nejhorsi typ srazky a ta hmotnost by mu nepomohla.amater píše:Tazne zarizeni muzes mit i na kombi, to bych jako vyhodu SUV nedaval.
BTW: myslite ze tady by melo SUV v necem navrch?
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/nehod ... fdbb37.jpg
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw