Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27976
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ

Příspěvek od řidičBOB »

Nevím sice, kde se bere úvaha, že "do nafty narvu balík ve servisu", ale budiž.
Na nájezd tolika km je vyšší objem motoru lepší. Dělat takovou porci v 1.2ce - to bych asi nechtěl. Nehledě na životnost, když to budeš drtit ze hlavně po dálnici.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
k86
Mistr volantu
Příspěvky: 790
Registrován: úte 10 kvě 07:36

Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ

Příspěvek od k86 »

golf 2.0TDI, klidne seskovej, alespon budes mit lepsi podvozek
50000km neni malo a nafta se "vyplati" vzit radeji dvoulitr, oproti 1,6 to pojede daleko lepe se spotrebou o pul litru vice
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Michalsx
Spolujezdec
Příspěvky: 7
Registrován: sob 18 srp 19:30

Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ

Příspěvek od Michalsx »

Mně se ten Leon a jeho interiér vůbec nelíbí. Trávím v autě dost času a potřebuju se tam ,,nějak cítit". Zní to sice jak od ženský, ale je to tak.

,,Nevím sice, kde se bere úvaha, že "do nafty narvu balík ve servisu", ale budiž. " já upřímně o autech nic nevím. A posledních pár dní projíždím fora a čtu články - všude se tohle opakuje dokola. Nafta - drahé opravy.

I proto jsem založil to vlákno a jsem rád, že mi někdo pomohl a napsal k tomu své.

To samé s tím malým obsahem motoru. Sám bych si to neodvodil - asi mi to moc nemyslí. A nikde jsem se to nedočetl. I když to dává logicky smysl.



Takže jsem zadal poptávku přes známého, co by byl schopen sehnat v Německu za CNG s jakou cenou a v jakém stavu.
A pokud to bude příliš přes rozpočet, poohlédnu se po 2.0TDI.

Další variantou jak mít ,,lepší a méně jeté" auto je nekupovat automat. Ty rozdíly v ceně jsou vážně nezanedbatelný. Holt si to ani na ,,starý" kolena neulehčím. :)

Děkuji
Uživatelský avatar
delphin
Pan Řidič
Příspěvky: 237
Registrován: pon 04 črc 23:01

Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ

Příspěvek od delphin »

Těch 40 - 60 tis km ročně je soukromý nájezd nebo služební? Pro tyto km nerozumím dohodě se zaměstnavatelem o ukončení používání služebního auta. To mi vychází nejvýhodněji.
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27976
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ

Příspěvek od řidičBOB »

Když umíš psát cesťáky, tak ani ne ;-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4061
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ

Příspěvek od HondaMan »

k86 píše:50000km neni malo a nafta se "vyplati" vzit radeji dvoulitr, oproti 1,6 to pojede daleko lepe se spotrebou o pul litru vice
Minulý týden jsem strávil v Leonu 1.6TDI a motor mi kupodivu na celém autě vadil nejméně. Mít delší převodovku (já měl 5q manuál) tak vše ok. Jediný problém nastal, když jsem potřeboval uhnout z levého a zrychlit z cca 170. To se tamu moc nechtělo. Podobně by asi chyběly koně při plném obsazení. Já jezdil jen sám.

Když mi po trase z Beskyd do Brna s průměrem 99kmph svítilo na palubáku 4,3/100 a po dostankování byl dojezd čtyřmístný namísto 6,5 a cca 700km dojezdu s OIII 2.0TDI tak mi to auto začalo dávat vcelku smysl.
(auto bez ochrany, takže pokud to šlo tak jen 30 nad limit; asi 10 minut stání na D1, zdržování mezi FM a NJ...)

Osobně bych se na každodenní dálniční přesuny v 1 - 2 lidech 1.6TDI nebál. Pokud by byl s 6q nebo delší DSG, tak je to za mě zcela bez problému.
2.9T RWD
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27976
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ

Příspěvek od řidičBOB »

a za 350 000,- by šel sehnat i nový/roční, takže v záruce, často i v prodloužené.
Občas to chce vybírat pragmaticky, když je člověk něčím svázaný.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ

Příspěvek od jirka87 »

Já jen trošku přihodím :

1.6tdi 66kw - Fabka II. Spotřeba za posledních 60 000Km (190-250 000km) je 5,6 celoročně dle palubáku. Reál je o 0,3 nižší, než píše palubák.Takže 5,3. Většinou jezdím sám. Naftu aditivuju VIFEM. A to jezdím celkem dynamicky. Neznám váhový rozdíl Fabie oproti Leonu nebo Golfu, ale o nějaké kilčo bude jistě hubenější. Spolehlivost hodnotím 10z10 (zatím), spotřeba super,dynamika auta v pohodě. Do 150 na tempomat po dálnici bez obtíží = příjemné cestovní tempo bez nějakého velkého hluku. Jen ten podvozek je ve městě a na fakt rozbitých cestách hrůza (hádám, že nový Leon a Golf mají podstatně jinačí podvozek).

Závěrem - mě ten motor vůbec nevadí. A pokud člověk jezdí 60K/ročně, tak stejně nemůže jezdit jak prase, protože by o ty papíry a tím i o práci brzy přišel. Dovedu si představit mnohem lepší auto na tu porci km, ale raději zánovní s malým nájezdem, abych ty kilometry vůbec ujel, než ojeté "luxusnější" auto, které bude stát v servisu a pak dostanu fakturu na 30...Najezdím míň = vydělám míň a ještě prodrbu na servvise.

P.S : DPF mi nesvítil ani jednou..Tak nevím...Je ale fakt, že já jedu naschvál kolikrát třeba 20km v tahu rychlostí 130km/h na 4ku (tak jednou do měsíce), zvláště když jezdím třeba 3 týdny jen do práce a na dálnici se nepodívám.

P.S 2. : Ta "jedna-švestka" má rozvody až po 210 000Km !!! :-D Měnil bych asi dřív, ale už to samo o sobě je peklo a nějakou kačku to ušetří.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27976
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ

Příspěvek od řidičBOB »

Pokud jezdíš delší trasy, tak s DPF problém není. DPF nemá rádo stavy, kdy se pořádně nezahřeje.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ

Příspěvek od jirka87 »

Teď jsem se plácal 3 týdny : 12km do práce, 12km z práce (i proto považuju tu spotřebu za dobrou). Jenže pak jedu někam trochu dál a pokud mám olej už na +/- 85°C tak se fakt nebojím to poslat na otáčkoměru jednou za čas ke konci...Ať se vymetou pavučiny. Já to poslední rok provozuju spíše v rámci okresu. Jednou za čas s tím jedu na otočku cca 750km, ale ta četnost je naštěstí minimální...Trávit čas v autě už mě fakt sere. Leda, že by všichni řidiči na planetě přišli o papíry a já měl např. Jaguar E-type ve 4.2. Cestování autem by dostalo naprosto jinej rozměr :-D
Odpovědět