Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
Ahoj,
s firmou jsem se domluvil, že nadále nebudu využívat služební auto.
Což pro mne momentálně znamená výběr prvního vlastního auta. Posledních devět let jsem měl samé služební. Z čehož pro mně plyne pár nejasností. Neznám reálné náklady na taková auta a spotřebu jsem řešil jen na bázi, zda-li se vejdu do průměru firmy..
Můj roční nájezd 40 000 - 60 000km. Denní porce je průměr 300K a z toho 250K dálnice.
Rozpočet ideálně 350K
Osobně koukám zatím po Golfu rok cca 2014 nájezd kolem 90k - tam se vejdu cenou do 280K v pohodě s nafťákem 1.6
Proti jednoznačně nájezd takového auta a s tím spojený servis.
Druhou zvažovanou variantou je novější Golf 1.0 benzín. Tam se bavíme o roce 2017, ale cenově kolem 430K s nájezdem do 40K
Pro mě je neznámou spotřeba takového auta a servis. Zda-li se vůbec vyplatí si připlatit.
Třetí variantou je CNG Golf, rok opět 2016, nájezd 80k a cenově také kolem 400K.
Pro mluví jednoznačně náklady na palivo. Ostatní je pro mne úplně neznámá.
S Golfem jsem měl dobrou zkušenost poslední dva roky, proto jsem automaticky koukal po něm. Jezdil jsem s manuálem, další věc je, že bych preferoval automat. Vyplatí se vůbec přechod k tomu pohodlí?
Tipy a postřehy někoho, kdo řešil obdobnou situaci rád uvítám.
Kolegove sáhli po Oktávkách, Superbech a Passatech (toho jsem taky zvažoval.)
To auto bude sice dělník, ale budu v něm nějaký ten čas trávit a rád bych si ho nechal ty tři / čtyři roky.
Největší zůstatkovou hodnotu bude mít zřejmě naftak.
Každopádně budu rád za jakýkoliv komentář, který mne může někam posunout a nasměrovat.
Děkuji
s firmou jsem se domluvil, že nadále nebudu využívat služební auto.
Což pro mne momentálně znamená výběr prvního vlastního auta. Posledních devět let jsem měl samé služební. Z čehož pro mně plyne pár nejasností. Neznám reálné náklady na taková auta a spotřebu jsem řešil jen na bázi, zda-li se vejdu do průměru firmy..
Můj roční nájezd 40 000 - 60 000km. Denní porce je průměr 300K a z toho 250K dálnice.
Rozpočet ideálně 350K
Osobně koukám zatím po Golfu rok cca 2014 nájezd kolem 90k - tam se vejdu cenou do 280K v pohodě s nafťákem 1.6
Proti jednoznačně nájezd takového auta a s tím spojený servis.
Druhou zvažovanou variantou je novější Golf 1.0 benzín. Tam se bavíme o roce 2017, ale cenově kolem 430K s nájezdem do 40K
Pro mě je neznámou spotřeba takového auta a servis. Zda-li se vůbec vyplatí si připlatit.
Třetí variantou je CNG Golf, rok opět 2016, nájezd 80k a cenově také kolem 400K.
Pro mluví jednoznačně náklady na palivo. Ostatní je pro mne úplně neznámá.
S Golfem jsem měl dobrou zkušenost poslední dva roky, proto jsem automaticky koukal po něm. Jezdil jsem s manuálem, další věc je, že bych preferoval automat. Vyplatí se vůbec přechod k tomu pohodlí?
Tipy a postřehy někoho, kdo řešil obdobnou situaci rád uvítám.
Kolegove sáhli po Oktávkách, Superbech a Passatech (toho jsem taky zvažoval.)
To auto bude sice dělník, ale budu v něm nějaký ten čas trávit a rád bych si ho nechal ty tři / čtyři roky.
Největší zůstatkovou hodnotu bude mít zřejmě naftak.
Každopádně budu rád za jakýkoliv komentář, který mne může někam posunout a nasměrovat.
Děkuji
Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
Na nájezd okolo 50 tisíc km ročně a dálniční přesuny bych si 1.0 TSI nekupoval. Pro tvé potřeby mi připadá naprosto ideální ta CNG verze (na zemní plyn). Zjisti si, jestli máš v okolí svých typických tras plničky (čerpací stanice CNG), a pokud ano, tak já bych na tvém místě neváhal. Konkrétní model auta si vyber sám, pokud by mi stačil rozpočet, bral bych raději Passat/Superb než Golfa, ale proti gustu...
Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
Moje trasy Praha - server Čech, Praha - Vysočina.
Plničky jsou poměrně porkytý. Koukal jsem na to.
Jen nevím absolutně nic o spolehlivosti takových aut s nějakým nájezdem. Jelikož to nezažilo moc letitou praxi.
Plničky jsou poměrně porkytý. Koukal jsem na to.
Jen nevím absolutně nic o spolehlivosti takových aut s nějakým nájezdem. Jelikož to nezažilo moc letitou praxi.
Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
Nejekonomičtější bude to CNG. Jen budeš muset přemýšlet trochu více o tankování. Já bych asi nevymýšlel a vzal naftu. I ta 1.6tdi bude průměrnému řidiči stačit. Na dálnici to pojede kolem 5/100. Servis co 30tkm, zásadní problémy to nemá...
Jen bych teda hledal něco s menším nájezdem. Plánuješ najet za 4 roky 200tkm a je sakra rozdíl zdali začneš s autem se 30tkm nebo s autem se 130tkm
Jen bych teda hledal něco s menším nájezdem. Plánuješ najet za 4 roky 200tkm a je sakra rozdíl zdali začneš s autem se 30tkm nebo s autem se 130tkm
2.9T RWD
Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
Pominu-li, že si CNG Golfa nedávno pořídil kamarád a je (zatím) velmi spokojený, tak jiný bývalý spolužák už nejméně 7 let provozuje flotilu CNG aut jako služební auta a nemůže si to vynachválit. Žádné průsery s poruchovostí nikdy nezmiňoval, jediné, na co je potřeba dávat pozor, jsou velikosti nádrží (na plyn a na benzín), aby dostačoval požadovaný dojezd.
Tady nějaký porovnávací test: https://www.youtube.com/watch?v=5kPZdegx-E0
Tady nějaký porovnávací test: https://www.youtube.com/watch?v=5kPZdegx-E0
Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
u kolegů vedle proběhla velká diskuze na téma CNG Octavie a nevycházely z toho žádné (velké) problémy, kromě toho, že ta oktávka má těžký zadek, lehký předek a občas hrabe
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a
Tady je třeba i rozhovor s taxikáři v Hranicích, kteří provozují flotilu CNG aut, některé mají nájezdy přes 300k..
http://www.cngplus.cz/cng-se-jako-taxi- ... chybi.html
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a
Tady je třeba i rozhovor s taxikáři v Hranicích, kteří provozují flotilu CNG aut, některé mají nájezdy přes 300k..
http://www.cngplus.cz/cng-se-jako-taxi- ... chybi.html
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27977
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
Největší problém CNG aut je nelogicky rozdělená nádrž - malá na CNG a velká na benzín. Moc to nechápu...a prej je to voser furt plnit.
Ale jinak je to vychytané a problémy s tím nejsou.
Ale jinak je to vychytané a problémy s tím nejsou.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
Přesně tak, nádrž byla rozdělena pitomě, ale to se má právě změnit u teď přicházející nové generace - 1.5 CNG. Nicméně na nová auta se tazatel neptal.
Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
Díky za Vašeho postřehy a rady.
Dnes jsem se byl projet a poohlížel se po konkrétních kusech na CNG. Dobrá zpráva pro mne byla, že to auto je svižný a bezproblémový, což jste mi potvrdili i Vy. Jel jsem v Golfu 1.4 rok 2014, najeto 40K - super.
Horší zprávou pro mne je fakt, že cenově začínám někde kolem 450K. Což se těžko přiznává, ale je to mimo můj rozpočet, aby mi to finančně dávalo smysl.
A trochu mne zarazil dojezd. Papírově by to šlo, realita dle prodejce se pohybuje kolem 300K KM. Což je tankování každý den a s tím spojené obstrukce při hledání - kde a kdy - zajížďky i desítky km.
Auto na naftu mne vyjde o cca 100K levněji. Dle kalkulačky má roční úspora bude činit cca 17K s jízdou na CNG oproti naftě. Takže se mi to nezaplatí. Pokud nepočítám s tím, že do nafty narvu balík v servisu.
Pokud bych tedy od CNG upustil (ještě poptávám známe po dovozu z DE. Ta auta jsou tam poměrně rozšířená a nabídka široká.) zvažuji tu naftu.
Bude velký rozdíl 1.6 vs 2.0TDI?
V odkazu na video od tarka padla kalkulace u motorizace benzínu výhodněji s provozními náklady oproti naftě. Což mne taky překvapilo.
Dalo by se tedy koukat po 1.2TSI? Nebo uvažuji úplně špatně.. (Nižší nájezdy při pořízení a cenově také trochu výhodnější.)
Díky za Váš čas, chlapi.
Dnes jsem se byl projet a poohlížel se po konkrétních kusech na CNG. Dobrá zpráva pro mne byla, že to auto je svižný a bezproblémový, což jste mi potvrdili i Vy. Jel jsem v Golfu 1.4 rok 2014, najeto 40K - super.
Horší zprávou pro mne je fakt, že cenově začínám někde kolem 450K. Což se těžko přiznává, ale je to mimo můj rozpočet, aby mi to finančně dávalo smysl.
A trochu mne zarazil dojezd. Papírově by to šlo, realita dle prodejce se pohybuje kolem 300K KM. Což je tankování každý den a s tím spojené obstrukce při hledání - kde a kdy - zajížďky i desítky km.
Auto na naftu mne vyjde o cca 100K levněji. Dle kalkulačky má roční úspora bude činit cca 17K s jízdou na CNG oproti naftě. Takže se mi to nezaplatí. Pokud nepočítám s tím, že do nafty narvu balík v servisu.
Pokud bych tedy od CNG upustil (ještě poptávám známe po dovozu z DE. Ta auta jsou tam poměrně rozšířená a nabídka široká.) zvažuji tu naftu.
Bude velký rozdíl 1.6 vs 2.0TDI?
V odkazu na video od tarka padla kalkulace u motorizace benzínu výhodněji s provozními náklady oproti naftě. Což mne taky překvapilo.
Dalo by se tedy koukat po 1.2TSI? Nebo uvažuji úplně špatně.. (Nižší nájezdy při pořízení a cenově také trochu výhodnější.)
Díky za Váš čas, chlapi.
Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
Co Leon na CNG? Bude levnější než golf
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw