BMW F10 - jakou zvolit motorizaci? Výhody/Nevýhody auta

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
carny
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: sob 28 črc 12:34

BMW F10 - jakou zvolit motorizaci? Výhody/Nevýhody auta

Příspěvek od carny »

Ahoj,

již pár týdnů, možná i měsíců uvažuji o koupi nového auta a tak mě napadlo, že byste mi mohli pomoci rozluštit pár otázek, přičemž některé z nich budou pro vás určitě dost hloupé, tak se za ně předem omlouvám :lol: . Hlavní favorit je BMW F10 r.v. 2010-2012. Dodnes vlastním Octavii 2 1.9 TDI r.v. 2007 a moje první auto byl Passat 1.9 TDI r.v. 1997. Je mi 24 let a nikdy jsem vlastně jiný motor, než 1.9 TDI neměl (typický Čech :shock: ). Nové auto nekupuji proto, abych si zvyšoval ego a ukazoval "že na to mám", ale v autě trávím hrozně moc času a tak jsem si řekl, že si takové auto jednoduše zasloužím. Budu se v něm cítit mnohem pohodlněji, bezpečněji, a hlavně to bude úplně jiný zážitek z jízdy samotné. V mém věku si rozhodně hypotéku brát ještě nebudu a tak nemám na co šetřit a řekl jsem si že když to auto tak hrozně chci, že do něj půjdu. Denně najedu cca. 50 - 80km s tím, že jednou týdně jezdím na obchodní cesty do Prahy, což je nějakých 280km tam i zpět. A teď k mým otázkám.

1) Vydělávám průměrně od 35 do 45 tisíc měsíčně, mohu si takové auto vzhledem k dražšímu servisu vůbec dovolit? Po zaplacení všeho (počítám i živobytí) mi zbyde přibližně 20 tisíc. Na druhou stranu si říkám, že takové auto si chci koupit i proto, že je to spolehlivý a prémiový vůz, co něco vydrží a né křáp, do kterého budu dávat pořád peníze.

2) Pokud by se měli poměřovat ceny oprav/dílů mé Octavie oproti BMW, jak moc dražší servis je? Ptám se pouze informativně, nikoliv kvůli tomu, abych objednával čínské díly a nechával to vyměňovat Pepu odvedle. Je mi naprosto jasné, že servis bude dražší a narovinu říkám, že auto nechci šidit, ale dopřávat mu servis kdykoliv si o něj řekne, jinak bych si ho nekupoval.

3) Vyplatí se jezdit přímo do autorizovaného servisu BMW? Mám totiž skvělého mechanika, kterému bych svoje nové bávko klidně svěřil. Strýc má F11 2013, dává ho k němu a je spokojený.

4) Jakou zvolit motorizaci? Raději bych asi naftu, než benzin, avšak benzinu se vyloženě nebráním, akorát jsem měl celých 6 let co mám řidíčák vždy naftu. Mým horkým kandidátem je 530 či 525d, je to rozumné? Proč? Proč ne?

5) Mám koukat na počet najetých km? Je problémem koupit takové auto s vyšším nájezdem (dejme tomu 180-220tkm.) ?

6) Kde auto koupit? Strýc kupuje bavoráky zásadně od soukromníků na mobile.de a musím říci, že si vždycky přivezl špičkový kousek ve skvělém stavu, který byl naprosto v pořádku.

7) Mám zvolit automat nebo manuál? Ani jednomu se vyloženě nebráním.

Co říkáte například na tyto inzeráty?
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vů ... 76233.html

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vů ... 55964.html


Omlouvám se za takto dlouhý dotaz, kdo bude mít chuť, budu velice rád, za všechny odpovědi.

Díky moc :arrow:
Spectral
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: BMW F10 - jakou zvolit motorizaci? Výhody/Nevýhody auta

Příspěvek od Spectral »

1) Se svými příjmem a tím, co ti po odečtu nákladů na živobytí zůstane, si to určitě dovolit můžeš.
2) Servis BMW je dražší, zejména jsou dražší některé díly. Velký rozdíl však udělá to, u koho budeš auto servisovat. Šikovný mechanik, který bavorákům rozumí, ušetří spoustu peněz tím, že nebude díly měnit způsobem pokus-omyl a že bude vědět, kde lze bez dopadu na funkci a životnost použít jiný než originální díl BMW (například použitím téhož dílu přímo od prvovýrobce).
3) Pokud máš skvělého mechanika, tak si ho važ a auto voz k němu. Není mnoho důvodů jezdit do českého autorizáku.
4) Ač sám jsem výhradně příznivcem benziňáků, tobě bude určitě lépe sedět diesel (s ohledem na nájezd i na to, na co jsi zvyklý). Vynechal bych však naftové čtyřválce, ty nejsou pro 5er důstojnou motorizací, navíc čtyřválce z těch let (tuším motory N47) se BMW docela dost nepovedly a měly hodně konstrukčních průserů. Takže bych vyřadil všechny 520d do roku 2014 a dále ty 525d, které mají tento čtyřválec (160 kW); 525d s přiškrceným šestiválcem (150 kW) myslím problematické nebyly. 530d OK všechny. Prostě bych vzal třílitrový diesel, ten na tom byl (nejen) spolehlivostí podstatně lépe.
5) 180-220 tkm NENÍ u 6-8 let staré dieslové 5er vyšší nájezd, naopak to reálně budou mít najeto nejméně ježděné kusy. Pokud mají některá auta inzerováno méně, bude to spíše ve většině případů znamenat stočené tacho. Pozor, ani tachometr s 220 tkm není zárukou reálných kilometrů, klidně to bude stočené ze 400+ tkm. Koupil bych auto s co nejlépe prověřenou historií a podle reálného stavu. 200 tkm v udržovaném autě mě nijak neděsí.
6) Těžko radit, chce to šťastnou ruku, obejít více aut a mít s sebou někoho schopného, kdo dokáže posoudit stav auta.
7) Pokud nemáš k automatu odpor nebo nejsi fanda manuálu, tak do naftové 5er se asi více hodí ten automat. Ale tohle je zejména věc osobní volby.

Na inzeráty jsem už nekoukal, sorry.
:ar!
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5697
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: BMW F10 - jakou zvolit motorizaci? Výhody/Nevýhody auta

Příspěvek od Stepan »

Mrkni na bmw klub, o F10 je tam toho napsáno spousty.
Zároveň bych zvážil i F30, o třídu menší auto, s tím se pojí všechno ostatní. Nižší náklady na servis, možnost koupit mladší/vybavenejsi kus.
25d jako naftové biturbo nebrat, problémový motor, když odejde turbo, mění se obě. Kamarád ze servisu říkal, že jednou na přání zákazníka udělali jen jedno a za 14 dní byl zpátky na to druhý :D 20d jako N47 taky nebrat.
Šťastnou ruku :ymhug:
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
maciak
Autoškolák
Příspěvky: 86
Registrován: pát 21 dub 05:52

Re: BMW F10 - jakou zvolit motorizaci? Výhody/Nevýhody auta

Příspěvek od maciak »

mame v praci 8x25d kumulativne najazdne skoro 1.5mil km a nic sa na tych autach nemenilo.
Je tam origo long life a meni sa kazdych 30tkm.
Zena ma najmenej len 80tkm, ale kolega pri 160tkm odkupil auto, a uz ma 320tkm a nic ale uplnic okrem bezneho servisu podla knizky a stieracov sa zatial nepokazilo.
Jedna sa o 325d v roznych vybavach.
viem ze to nieje estra velka relevantna vzorka ale hadam by sme nieco zistili.
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: BMW F10 - jakou zvolit motorizaci? Výhody/Nevýhody auta

Příspěvek od honziss »

Nebylo nahodou posledni biturbo 23d a 25d je twinscroll?
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5697
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: BMW F10 - jakou zvolit motorizaci? Výhody/Nevýhody auta

Příspěvek od Stepan »

Jak jsem koupil, tak jsem prodal
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Odpovědět