První auto
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon 26 bře 17:38
První auto
Zdravím, už nějakou dobu se rozhlížím po nějakém vozidle. Bude to moje první auto, a nemam požadavky typu "nízká spotřeba, bez servisu". Limit na auto takových 180 000. Zbytek si nechám na nějaké případné opravy ze začátku, cca nějakých 30 000. Nehledám přímo inzerát, spíše něco po čem bych se měl podívat. Ideálně bych chtěl Audi, ale nebráním se ničemu, kromě Hyundaie a Francouzů. Roční nájezd bude maximálně do 10-ti tisíc. Nevím jestli vzít benzín či naftu. Pravděpodobně na tom bude s mým nájezdem lépe benzín. Vím že jsem napsal, že nehledám inzerát, ale pokud najdete něco zajímavého, šup sem s tím. Jinak, co se ještě značek týče, mám rád Ameriky - Dodge. A poslední věc, chci buď sedan, coupé nebo SUV. Nechci combi ani nic malého.
Děkuji moc za rady, a těším se na nějaké tipy!
Filip
Děkuji moc za rady, a těším se na nějaké tipy!
Filip
Re: První auto
Ahoj,
to se těžko radí. V podstatě jsi napsal, že nechceš Octávku v naftě Nic proti tomu, to je v pořádku. Ale už nečtu jestli jsi student, nebo chlapík 40+ s 3 dětma. (věk nesouvisí s tím, že to je tvé první auto, teď jsem viděl v autoškole takového Tutanchámona, že jsem přemýšlel, proč to ještě dělá).
Za mě jednoznačně benzín s tímhle nájezdem. Já najedu ještě míň a mám naftu, protože to mám jen jako auto na léto a prostě mi vyhovuje ten projev motoru. Navíc mám velkou nádrž a dovolenou netrávím na benzínkách, ujedu cca 1200Km na nádrž. Ale to je n tak... Na první auto bych se asi vyhnul zadnímu náhonu. A pokud teda zadokolku tak ne v kombinaci s automatem. Ono někdy to může v zimě překvapit i hodně zkušeného řidiče.
1) Jak jsi napsal o té americe a sedanu, hned mi naskočil Chrysler 300C. Ale ne každý má na tyhle auta nervy a pro mě osobně by to za mé finanční situace stejně byla smrt a palubní počítač s ukazatelem spotřeby bych musel vydloubnout šroubovákem. Nebo sobě oči...
Divoká karta ESA - 2) Napadá mě Volvo S80 s motorem D5 120kw...To je naprosto skvělé auto. Jen trochu tvrdší, než bych já osobně chtěl a dost mě to překvapilo. Ale jinak skvělé. Takový pocit solidnosti, bezpečí a poctivé stavby jsem u žádného jiného auta nikdy neměl. Přitom to jede opravdu moc pěkně, dynamika tomu nechybí (tuším 420Nm ?) a žere to 6L. S benzínem nebo nedejbože i AWD či automatem Aisin bych to z praktických ekonomicko/psychických důvodů v rámci zachování vlastního duševního zdraví nechtěl.
Todle se dá kolem 200 koupit, ale už to bude 136kw s DPF filtrem : https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... eldorf.jpg
3) Ford Mondeo IV generace...Super podvozek...Je to i pěkné...Jen já už Forda nechci, ale to je spíš v hlavě zažraný mýtus/blok
4) Pokud jsi tvrďák, tak Alfu 159
5) vymyslí ostatní kluci
to se těžko radí. V podstatě jsi napsal, že nechceš Octávku v naftě Nic proti tomu, to je v pořádku. Ale už nečtu jestli jsi student, nebo chlapík 40+ s 3 dětma. (věk nesouvisí s tím, že to je tvé první auto, teď jsem viděl v autoškole takového Tutanchámona, že jsem přemýšlel, proč to ještě dělá).
Za mě jednoznačně benzín s tímhle nájezdem. Já najedu ještě míň a mám naftu, protože to mám jen jako auto na léto a prostě mi vyhovuje ten projev motoru. Navíc mám velkou nádrž a dovolenou netrávím na benzínkách, ujedu cca 1200Km na nádrž. Ale to je n tak... Na první auto bych se asi vyhnul zadnímu náhonu. A pokud teda zadokolku tak ne v kombinaci s automatem. Ono někdy to může v zimě překvapit i hodně zkušeného řidiče.
1) Jak jsi napsal o té americe a sedanu, hned mi naskočil Chrysler 300C. Ale ne každý má na tyhle auta nervy a pro mě osobně by to za mé finanční situace stejně byla smrt a palubní počítač s ukazatelem spotřeby bych musel vydloubnout šroubovákem. Nebo sobě oči...
Divoká karta ESA - 2) Napadá mě Volvo S80 s motorem D5 120kw...To je naprosto skvělé auto. Jen trochu tvrdší, než bych já osobně chtěl a dost mě to překvapilo. Ale jinak skvělé. Takový pocit solidnosti, bezpečí a poctivé stavby jsem u žádného jiného auta nikdy neměl. Přitom to jede opravdu moc pěkně, dynamika tomu nechybí (tuším 420Nm ?) a žere to 6L. S benzínem nebo nedejbože i AWD či automatem Aisin bych to z praktických ekonomicko/psychických důvodů v rámci zachování vlastního duševního zdraví nechtěl.
Todle se dá kolem 200 koupit, ale už to bude 136kw s DPF filtrem : https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... eldorf.jpg
3) Ford Mondeo IV generace...Super podvozek...Je to i pěkné...Jen já už Forda nechci, ale to je spíš v hlavě zažraný mýtus/blok
4) Pokud jsi tvrďák, tak Alfu 159
5) vymyslí ostatní kluci
Re: První auto
Pokud najedes tak malo a neresis spotrebu, tak bych urcite koukal po necem, co ma alespoň 5 valcu a jezdi na benzin. Ten zvuk a pozitek za to stoji. 300C V6 by ani nemuselo tolik zrat, takze stoji za zvazeni, ale je to neobvykle auto, tj. musíš si sehnat nekoho, kdo tomu rozumi a meri to pet metru. Volvo dělalo peti a sestivalcove benziny, takze nejaka S60, S80, XC60, XC90 by mohla byt taky zajimava volba, stejny motor se daval i do Mondea 2.5T, dále me napada třeba Subaru Legacy 3.0, Honda Legend V6, Lexus IS, no a nebo něco od nemcu (Passat, A4/A6, Insignia 2.8, BMW 3/5, MB C/E).
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon 26 bře 17:38
Re: První auto
300C. Nevím jak vypadá budík na palivo, ale to auto vypadá hodně dobře. Spíš jen najít perfektní kousek. Alfu 159, no, je hezká, ale nevím jak je na tom servis. Neřeším náklady, ale to kolik dní v týdnu bych v něm byl. Nic proti alfam, jen říkám to co jsem slyšel. To Volvo který jdi poslal, je hodně pěkné. To akorát nevím jestli seženu. Jinak ano, nenapsal jsem kolik mi je. 18 let, už nějaký ten měsíc. Zatím jezdím v Octavce 2. gen. která je firemní, takže ji nemůžu používat pořád. Ford nemusim, taky mám takový lehký "blok".
Kdyby vás ještě něco napadlo, uvítám.
Díky
Kdyby vás ještě něco napadlo, uvítám.
Díky
Re: První auto
Já jsem za Volvo obecně. Tak do roku 2008, pak už mě nezajímá. Takže bys měl sice poměrně staré auto, ale věř, že to není zásadní. Volvo pokud vím jako jediné 2x zinkuje, střecha je dokonce tvrzená bórem. Já osobně jsem ještě nikdy v životě neviděl Volvo od 1998 nahoru (mimo typu V40 což je bastard vzniklý spoluprácí s Renaultem) napadené korozí. Pokud nebylo bourané.
Já bych šel do té S80 v manuálu, první generace po faceliftu, D5 120Kw..Maximálně pak 2.4i 103kw. To je teda podle majitelů tragédie dynamiky, ale zas to vydrží...Jenže jestli jezdit pomalu za 11L benzínu, nebo svižně za 6 nafty, kor když vím, že ta vstřikovací soustava u Volva na nic moc netrpí a drží, tak radši ten chrocht.
A i přes své stáří je uvnitř dle mého názoru moc pěkná : http://autowpaper.com/images/volvo-s80- ... rior-1.jpg
Koupil bych pěknou za 100-120, servis za 20 tam bude určitě - uděláš rozvody, oleje, filtry, zkontroluješ nárpavy, případně uděláš novou STK a měl bys mít klid. Hlavně to kupovat dobře vybavené, protože při případném prodeji nikdo nestojí o holase bez vyhřívaných sedadel a navíc v textilu (typicky původ Itálie). ALE POZOR ! Volvo obecně je na špici co do % stáčených tachometrů a díky své kvalitě se tam nějaký 100-200 000Km ztratí, takže je třeba se mít na pozoru. Například V70 v naftě z Holandska s údajným stavem 200 000km bych si fakt nekoupil
A kdybych měl kupovat kupé, tak opět Volvo. Protože třeba C70 se správným motorem je už dnes dobrá investice, velmi si drží cenu a skvěle se prodávají.
Já bych šel do té S80 v manuálu, první generace po faceliftu, D5 120Kw..Maximálně pak 2.4i 103kw. To je teda podle majitelů tragédie dynamiky, ale zas to vydrží...Jenže jestli jezdit pomalu za 11L benzínu, nebo svižně za 6 nafty, kor když vím, že ta vstřikovací soustava u Volva na nic moc netrpí a drží, tak radši ten chrocht.
A i přes své stáří je uvnitř dle mého názoru moc pěkná : http://autowpaper.com/images/volvo-s80- ... rior-1.jpg
Koupil bych pěknou za 100-120, servis za 20 tam bude určitě - uděláš rozvody, oleje, filtry, zkontroluješ nárpavy, případně uděláš novou STK a měl bys mít klid. Hlavně to kupovat dobře vybavené, protože při případném prodeji nikdo nestojí o holase bez vyhřívaných sedadel a navíc v textilu (typicky původ Itálie). ALE POZOR ! Volvo obecně je na špici co do % stáčených tachometrů a díky své kvalitě se tam nějaký 100-200 000Km ztratí, takže je třeba se mít na pozoru. Například V70 v naftě z Holandska s údajným stavem 200 000km bych si fakt nekoupil
A kdybych měl kupovat kupé, tak opět Volvo. Protože třeba C70 se správným motorem je už dnes dobrá investice, velmi si drží cenu a skvěle se prodávají.
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon 26 bře 17:38
Re: První auto
Ono celkově jsou Volva hodně pěkná. Který rok by jsi tedy doporučil? Poohlédnu se po nějakém pěkném kousku.
Díky
Díky
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon 26 bře 17:38
Re: První auto
Jen tak po rychlém poohlédnutí, koukám že najít slušný manuál nebude tak lehké jak jsem si myslel
Re: První auto
Nedoporučím nic. Nejsem majitel Volva. DLOUHO jsem chtěl Volvo V70, ale protože jsem konzerva, trval jsem na jednoduchosti, takže jsem sháněl Volvo V70 II a to pouze s motorem 2.5Tdi 103kw (tedy Audi 5válec ze kterého v podstatě tak nějak vychází i ta moderní D5 s common railem). Ale jak jsi řekl, najít slušné auto za rozumné peníze nebylo možné. Nebo bylo červené. nebo to byl automat. nebo to naopak bylo v hadru...
Ale kamarád má S80 2002 a přeplatil ho teda jako prase, dal za něj asi 165tis,což je na první generaci fakt rachot, ale to je radost se na to dívat na to auto. Kam šáhneš, všude to vypadá jak nové.
Pročítej zde: http://forum.volvoklub.cz/
Dobrou inspirací ti může být místní magor Igor..Klobouk dolů před ním, to je srdcař jak kráva : http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=61044 Po takovém člověku kdybys kupoval auto, tak si snad i necháš vytetovat jeho jméno na pravou půlku, protože lépe už to nejde...On má teda ale první generaci s klasickou rotačkou, ale na to se teď nehledí, je to spíš odkaz pro zajímavost.
Jinak obecná rada - 180 000kč (ať si myslí kdo chce co chce je mi u prdele) je na první auto dost a tedy by bylo super se projet v autech co máš v merku a sám si je porovnat. Jsou to tvoje peníze, budeš v tom jezdit ty a musí sedět tobě. ne mě, ani jiným.
Přeju šťastnou ruku a hodně pohodových kilometrů.
Ale kamarád má S80 2002 a přeplatil ho teda jako prase, dal za něj asi 165tis,což je na první generaci fakt rachot, ale to je radost se na to dívat na to auto. Kam šáhneš, všude to vypadá jak nové.
Pročítej zde: http://forum.volvoklub.cz/
Dobrou inspirací ti může být místní magor Igor..Klobouk dolů před ním, to je srdcař jak kráva : http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=61044 Po takovém člověku kdybys kupoval auto, tak si snad i necháš vytetovat jeho jméno na pravou půlku, protože lépe už to nejde...On má teda ale první generaci s klasickou rotačkou, ale na to se teď nehledí, je to spíš odkaz pro zajímavost.
Jinak obecná rada - 180 000kč (ať si myslí kdo chce co chce je mi u prdele) je na první auto dost a tedy by bylo super se projet v autech co máš v merku a sám si je porovnat. Jsou to tvoje peníze, budeš v tom jezdit ty a musí sedět tobě. ne mě, ani jiným.
Přeju šťastnou ruku a hodně pohodových kilometrů.
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon 26 bře 17:38
Re: První auto
Díky moc Jirko, samozřejmě nepůjdu a hned nekoupím to co uvidím. Mám v plánu si najít alespoň tak 4/5 aut, které si vyzkouším, projdu s mechanikem a uvidím. Nicméně děkuji za cenné rady! Kouknu na ten Volvo klub.
Díky
Díky