Našiel som si grafy a máš pravdu. 2l drží krútiaci moment po cca 5000ot. Pre porovnanie VW 1,6mpi 8v 75kw drží krútiaci moment do 4000, rovnako ako fordácka 1,6 16v.
Dajme zopár grafov:
Prekvapivo, ona na tom ani taká honda nie je o moc lepšie.
Rozdiel v otáčkach pri 130 môže byť iným rozmerom pneu, rozdielnou odchylkou tachometra a podobne, tam sa tých 200 ot. stratí. Htpčko točí pri 130tke 4200 tuším, to tiež nie je až taký rozdiel, len je to ľahšie auto.
FORD FOCUS 2 1.8 x 2.0
Re: FORD FOCUS 2 1.8 x 2.0
Ta Honda je na tom lepe brutalne. Podivej se na ubytek Nm pri otackach blizkych maximu vykonu. Pri necelych 6000 rpm ma pres 120 Nm, tj. ubytek pod 15 %.
Focus ma ubytek 25 %. Koncernova 1.4 ma cca 8 %.
Focus ma ubytek 25 %. Koncernova 1.4 ma cca 8 %.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/