Nová Insignia (benzín nebo diesel)

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Rtep2007
Spolujezdec
Příspěvky: 8
Registrován: sob 23 zář 16:18

Nová Insignia (benzín nebo diesel)

Příspěvek od Rtep2007 »

Dobrý den,

rád bych vás poprosil o pomoc s výběrem motorizace nové insignie. To, že si ji budu pořizovat, to je jasné, ale nedokážu se rozhodnout, jakou motorizaci zvolit.

Volím mezi:
1.5 DIT (naturálek) max. hodnoty: 121kW 250Nm-1
2.0 CDTI (diesel) max. hodnoty: 125kW 400Nm-1

A já teď řeším, jaký vybrat. U dieselového dvoulitru je možnost pohonu i 4x4 (ale nevidím moc důvod proč ho použít, protože bydlím na jižní moravě a zimy tu nebývají hrozné a nevím kdy jindy bych ho využil). No a moje dilema je v tom, že bych bral benzín, ovšem má cca o 1,5-2l vyšší spotřebu (to beru, je to prostě benál), ale bojím se především, že to je malý motor na tak velké auto a nechtěl bych ho "udřít". Auto bych využíval na dojíždění do práce cca 100km za den (s tím, že bych nejezdil každý den, ale s kolegy se střídal co třetí den). Dvoulitr diesel je klasika, nezklame, nenadchne, ale jezdí dobře a už mi přijde, že s takovým autem si v klidu poradí. Co si o tom myslíte vy? Příspěvky ve stylu ať si nepořizuji opela si prosím nechte, s tím radit nepotřebuji, auto jsem si vybral a řeším pouze motorizaci.

Jo a ještě dodatek, jakou máte zkušenost s dieselovými start-stopy v zimě? Nemíváte s tím nějaké problémy? Netrápí to příliš motor?
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)

Příspěvek od pavproch »

Rtep2007 píše: bojím se především, že to je malý motor na tak velké auto
pavproch píše:"1.4 TSI je příliš malý motůrek na takový kus auta"
Najdi rozdíl.... :D

Já tuhle rovnici vyřešil (při koupi auta pro ni) pomocí 2.0TSI, jak to řešit u pažouta, pardoň opla, nechám na Tobě... :ymhug:
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
wbarman
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: sob 23 zář 19:08

Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)

Příspěvek od wbarman »

1.5T benzin nebrat. Je to primovstrik a nese si stejne problemy jako 1.4T primovstrik, t.j. silene karbonovani, LSPI, ...
Staci se podivat na http://forum.cars.cz/opel/viewtopic.php ... 542#p44542 .
Opel si s tim nevi rady a lidi nadavaji (i v Nemecku nebo UK).
Sam mam Zafiru MY 2017 a bral jsem naftu, protoze benzinove motory jsou tragedie (1.4T neprimy vstrik je slaba a auto po nalozeni zere temer jak moje stara V6; 1.6T primovstrik, jede to lepe, ale zere to taky + problemy).
Uživatelský avatar
k86
Mistr volantu
Příspěvky: 790
Registrován: úte 10 kvě 07:36

Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)

Příspěvek od k86 »

mam mondeo 4 kombi, motor 1,6 EB 118kw, auto ma presne 1500kg a motor je na to dostatecny.
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)

Příspěvek od Dallen »

To jako, že nafta karbonovat?

Chybí dost informací o nájezdu, stylu jízdy apod. Té spotřebě moc never, nové naftaky zerounojem více než je papírové dáno. Samozřejmě to platí i u benzínu, ale ten rozdíl ve spotřebě se poslední dobou docela stíra

Jaký je cenový rozdíl mezi motory?
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27879
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)

Příspěvek od řidičBOB »

S/S systém je jedna z největších zhovadilostí. Takže sednu, nastartuju a S/S OFF. Už to mám naučené.
V zimě samozřejmě to auto (ne jenom motor, ale i další součásti) trpí víc. Sice výrobci říkají, že pod tolik a tolik stupňůch se to nevypíná nebo po vyšší zátěži, atd. ale jsou to jenom kecy na papíře, podobné spotřebě = vycucané z prstu v laboratoři.
Jak psal Dallen - chybí detail o nájezdu a skladbě tras. Obecně se diesel nehodí na krátké jízdy. Pokud bys s benzínem za rok najezdil 30t km +, tak je také jeho rentabilita a výdrž diskutabilní, protože objem je pidi na tak velké, těžké auto a logicky by to byl pro něj záhul. Pokud bys ho ale za 2-3 roky stejně prodával, tak tohle tě trápit nemusí.
Osobně bych si zajel projet obě motorizace a co by mi sedlo víc....
No pain, no gain.
Vespa time \m/
lampa
Pan Řidič
Příspěvky: 280
Registrován: pát 31 led 21:40

Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)

Příspěvek od lampa »

Vypinate S/S a potom se divite, ze jsou ty vase primovstrikove zazraky zakarbonovane. Dobre vam tak.
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)

Příspěvek od ctrl_j »

A vzdyt to nahore pise ze projede 100 km/ den dvakrat tydne, tj. 200 km/ tyden × 52 = 10400 km. Na ruzny pojezdy a dovolene by se mel do 15 tis./ rok vejit.
Nova Insignia dost zhubla proti predchudci. Netusim nakolik je tech 1370 kg uvadenych u 1.5 benzinu realnych, ale papirove je to o metrak min nez predtim. A o 150 kg min nez soucasna dvoulitrova nafta…

Vykon to ma na objem vcelku normalni (a podle me primereny k velikosti auta), v primerenem spektru, fakt nemyslim ze by to byl nejaky zahul. To by musel tech 120 kW dolovat z 1.0 v 8500 rpm.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27879
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)

Příspěvek od řidičBOB »

lampa: pouč mne prosím...diesely v naší firmě mají nájezdy přes 200 i 300t km. Nikdy jsem neřešil zakarbonované vstřiky. Dokonce, krom jednoho auta, jsem je za 15 let neměnil na žádném autě, protože nebylo potřeba.
O čem to tedy mluvíš?
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
k86
Mistr volantu
Příspěvky: 790
Registrován: úte 10 kvě 07:36

Re: Nová Insignia (benzín nebo diesel)

Příspěvek od k86 »

lampa píše:Vypinate S/S a potom se divite, ze jsou ty vase primovstrikove zazraky zakarbonovane. Dobre vam tak.
to by me zajimalo vysvetleni tohoto blabolu
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Odpovědět