Mame v sirsi rodine od nova Octavii 2 1.9 TDI PD myslim 2007, najeto 200k, jezdila do 150k do znackoveho servisu. Bohuzel na longlife intervaly oleje. Ted se musela menit vacka, jelikoz byla totalne vydrena. Nahradni originalni dil mel vyrobni vadu tak se to potkalo, ale to uz je jiny pribeh. Posledni dobou neustale kolabuji blbosti jako loziska, homokineticke klouby, tlumice, zatuhle brzdove trmeny, dvojhmota uz se hlasi, zere to 2 litry oleje na 15000 km. Vcetne vymeny rozvodu tech poslednich 50 000 km za 2 roky stalo asi 50 000 Kc v servise. Pravda, jde s tim jezdit i pod 5 pri splynuti s provozem a nad 7 jedine stlyem, za ktery by te chtelo lyncovat 9 z 10 ctenaru Novinek.
Proti tomu mame Swift predchozi generace jeste s 1,3 motorem, 2009, najeto 80k, ve 25k menen katalyzator na zaruku, pak napraskly housing radici paky (majitelka totiz radi stylem vhodnym snad pro bezsynchronni Hewland), dal az doted jen ulozeni prednich tlumicu a spotrebak jako kotouce a desticky. Spotreba oleje nemeritelna v jakemkoliv rezimu, co se naleje, to se vyleje. Spotreba pri klidne jizde mimo mesto do 6, dlouhodobe prevazne popojizdeni ve meste se studenym motorem 7.
Poslednich 8 let a 60 000 km stalo na servise do 30 000 vcetne 3 garancnich prohlidek.
Pokud jezdis spis kratsi trasy, nevadi ti vnitrni rozmery, maly kufr a motor ktery se musi tocit aby trochu jel, koupil bych Swift jako auto na dalsich bezproblemovych 10 let.
Jestli ale jsou na obzoru zalezitosti jako vozeni kocarku, tak bude treba vetsi auto
