Ahoj všichni,
zvažuju pro radost koupi přibližovátka Z4 E85 s motorem M54B25 nebo Miaty NC 2.0 (možná 1.8).
Záměr je jezdit denně 30km do práce jakmile to počasí dovolí, a pak samozřejmě sem tam nějaké cesty po té naší krásné zemi.
Žádný divočiny, lážo plážo, ale zas aby mě nešikanovali piloti nějakých HTP.
Otázky do pléna jsou:
Které je vhodnější, jestli se to dá posoudit na "daily".
Na co si dát pozor a co je ze sracího hlediska největší průser.
Bávo má na výběr víc motorů, ale R6 bych asi bral nejvíc tak jestli tenhle není nějakej míň povedenej.
Má smysl zvažovat jakou to má převodovku 5 vs 6 kvaltů u Miaty.
Co udělá s Bávem ZF.
Díky a každé rady si cením
tiboon
Miata NC nebo e85 ? (skoro každodenní použití)
Re: Miata NC nebo e85 ? (skoro každodenní použití)
Tady jsem taky zvědav na názory majitelů
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Miata NC nebo e85 ? (skoro každodenní použití)
Minulý rok jsem řešil podobný problém. Zadání bylo:
Možnost (skoro)každodenního použití, zábava i v malých rychlostech, manuální převodovka, rozumné provozní náklady, cena kolem 250 tisíc.
Konečný výběr probíhal mezi
BMW Z4 e85
Mazda MX-5 NC
Mini Cooper S
Mini vypadlo jako první protože to je předokolka (chtěl jsem změnu, racionální důvod pro vyřazení nebyl). Nakonec zvítězila Mazda MX-5 NC 2.0 s pevnou střechou. Hlavní důvody výběru: Strmější převod řízení, přesnější řazení, pro mě vhodnější rozmístění pedálů (lépe se mi dávkovaly meziplyny) a užší sedačka, která mě lépe obepínala. Celkově se mi zdálo, že Mazda reagovala na povely daleko rychleji a ochotněji.
Kdybych měl obě auta porovanat, tak:
Mazda
+ vypsal jsem výše
- Sehnat nerezavý kus je stejně těžké jako najít dvacetiletou pannu (přes zimu půjde moje nejspíše na vyvaření a jestli s ní chceš jezdit po celý rok bude to hlavní problém, který budeš řešit)
- v zimě jde hodně ztuha řazení (6q; na fórech se píše, že to vyřeší použití čistě GL4 oleje, ale stejně trvá kolem 15 km než jde řazení opravdu lehce)
- posez nemusí vyhovovat každému a sám chci vyměnit držáky sedačky, aby na mě tolik nefoukalo
- je potřeba pečlivě kontrolovat hladinu oleje (nevhodně zkonstruovaná měrka)
BMW
+ působí dospělejším dojmem
+ silnější motor s lepším zvukem
+ bude méně reznout - vhodnější pro celoroční provoz
- gumovější řízení a řazení
Na co si dát pozor můžeš napsat uživateli Vrooom. Má sice kupé, ale technicky by mělo být stejné.
Možnost (skoro)každodenního použití, zábava i v malých rychlostech, manuální převodovka, rozumné provozní náklady, cena kolem 250 tisíc.
Konečný výběr probíhal mezi
BMW Z4 e85
Mazda MX-5 NC
Mini Cooper S
Mini vypadlo jako první protože to je předokolka (chtěl jsem změnu, racionální důvod pro vyřazení nebyl). Nakonec zvítězila Mazda MX-5 NC 2.0 s pevnou střechou. Hlavní důvody výběru: Strmější převod řízení, přesnější řazení, pro mě vhodnější rozmístění pedálů (lépe se mi dávkovaly meziplyny) a užší sedačka, která mě lépe obepínala. Celkově se mi zdálo, že Mazda reagovala na povely daleko rychleji a ochotněji.
Kdybych měl obě auta porovanat, tak:
Mazda
+ vypsal jsem výše
- Sehnat nerezavý kus je stejně těžké jako najít dvacetiletou pannu (přes zimu půjde moje nejspíše na vyvaření a jestli s ní chceš jezdit po celý rok bude to hlavní problém, který budeš řešit)
- v zimě jde hodně ztuha řazení (6q; na fórech se píše, že to vyřeší použití čistě GL4 oleje, ale stejně trvá kolem 15 km než jde řazení opravdu lehce)
- posez nemusí vyhovovat každému a sám chci vyměnit držáky sedačky, aby na mě tolik nefoukalo
- je potřeba pečlivě kontrolovat hladinu oleje (nevhodně zkonstruovaná měrka)
BMW
+ působí dospělejším dojmem
+ silnější motor s lepším zvukem
+ bude méně reznout - vhodnější pro celoroční provoz
- gumovější řízení a řazení
Na co si dát pozor můžeš napsat uživateli Vrooom. Má sice kupé, ale technicky by mělo být stejné.
Re: Miata NC nebo e85 ? (skoro každodenní použití)
Ztko ma zajimavejsi motor R6, muzes mit lepsi interier pokud ma rozsirenou kuzi + sportovni sedacky. Ale zase je tezsi a bude vic zrat spotrebni veci (i kdyz mi to neprijde nijak hrozny a gumy to treba moc nezere ) Nejhrosi vec je KO elektricky posilovac, ale asi to jde resit (aspon u me to slo opravit), ale pokud se to nepovede, je to vymena za 70k ... Bmw by si mozna mohlo lip drzet cenu.
Bmw trochu taha na nerovnostech vsude mozne po ceste diky ruzne sirokym gumam a od zadnich gum je docela hluk, protoze sedis v jejich blizkosti. Na to, ze to je 10let stary pekac to ma docela MI . Jestli po takovych vecech jdes.
Bmw trochu taha na nerovnostech vsude mozne po ceste diky ruzne sirokym gumam a od zadnich gum je docela hluk, protoze sedis v jejich blizkosti. Na to, ze to je 10let stary pekac to ma docela MI . Jestli po takovych vecech jdes.