Levné auto na dojíždění po dálnici
Re: Levné auto na dojíždění po dálnici
Takže 330xD žere ve 120km/h po dálnici 8,5? To se mi nezdá. Můj bývalý, 1,8 tuny vážící naftovým dvoulitrem poháněný SUV, povoz (navíc 10 let starej a ke všemu hnůjdaj, prostě všecho špatně) jezdil Praha Jižní město-Vidlákov 20 kiláků po okresce od Jihlavy. (tzn. do kopce) při dodržování limitu za nějakých 7,5-7,8. V opačném směru (tzn. z kopce) o půl litru míň. A to prosím zásadně v pátek nebo v neděli odpoledne, v teoreticky nejhustším provozu.
*A asi jsem hloupej, ale nedovedu si představit práci, kvůli kterých bych jezdil 200 kiláků denně autem a zároveň se mi chtělo kvůli 2 000 měsíčně řešit další auto do baráku. Poučíte mě někdo prosím?
*A asi jsem hloupej, ale nedovedu si představit práci, kvůli kterých bych jezdil 200 kiláků denně autem a zároveň se mi chtělo kvůli 2 000 měsíčně řešit další auto do baráku. Poučíte mě někdo prosím?
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Levné auto na dojíždění po dálnici
Taky mě to zadání nejde na rozum, žádný ideálnější scénář využití pro třílitrový dieslový automat než dlouhá cesta po dálnici ve 120-130 km/h si neumím představit, a jestli v takovém režimu bude žrát 8,5l/100 tak je s ním prostě něco špatně a není o tom třeba diskutovat.
V opačném případě to žere více než o dalších 150 kg těžší E38 s benzinovou R6, což nepovažuju za pravděpodobné.
Možná bys měl na tu dálnici zajet a ověřit si to.
Většinu spotřeby normálně prosereš rozpohybováním těžké váhy a prokluzem měniče, což na dálnici odpadne.
Jinak pokud chceš dieslové auto stvořené pro tvůj účel raději šetřit jako youngtimera či proč, ze zmíněných kandidátů bych vzal cokoliv, jakýkoliv co nejzachovalejší exemplář. U SDI bude bonusem že nemusíš řešit turbo.
U aut z kategorie kde předchozí majitelé často neměli peněz nazbyt ani na palivo, natož na olej nebo preventivní výměnu něčeho co se úplně nerozpadlo si můžeš být celkem jistý že má nejlepší za sebou.
//
EDIT:
Automat má očividně taky a Xdrive bude maximálně trocha mrtvé váhy a pár deci navíc
V opačném případě to žere více než o dalších 150 kg těžší E38 s benzinovou R6, což nepovažuju za pravděpodobné.
Možná bys měl na tu dálnici zajet a ověřit si to.
Většinu spotřeby normálně prosereš rozpohybováním těžké váhy a prokluzem měniče, což na dálnici odpadne.
Jinak pokud chceš dieslové auto stvořené pro tvůj účel raději šetřit jako youngtimera či proč, ze zmíněných kandidátů bych vzal cokoliv, jakýkoliv co nejzachovalejší exemplář. U SDI bude bonusem že nemusíš řešit turbo.
U aut z kategorie kde předchozí majitelé často neměli peněz nazbyt ani na palivo, natož na olej nebo preventivní výměnu něčeho co se úplně nerozpadlo si můžeš být celkem jistý že má nejlepší za sebou.
//
EDIT:
Automat má očividně taky a Xdrive bude maximálně trocha mrtvé váhy a pár deci navíc
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Levné auto na dojíždění po dálnici
Se spotřebou je něco divně, když 2,5t vážící starý Land Rovery (Disco 2/Range P38)jedou za 8-10l, za 12l s 2-3tunovým přívěsem.
Nekupoval jsi pneu s jiným profilem, než je origo ?
Nekupoval jsi pneu s jiným profilem, než je origo ?
MG - radost až na kost.
Re: Levné auto na dojíždění po dálnici
Známý(á) mý 330xD e91 AT (myslím že 160 kW či kolik), nalítáno hodně přes 300 tis km a to dost neurvalým ("babským") přístupem a dlouhodobou má okolo sedmi... a to je v tom denně 2*25km po dálnici - většinou kilopadeplus....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Levné auto na dojíždění po dálnici
Pravda je, že s bmw jezdím tempomat 140, ale pod 8 jsem dalku ještě nejel ani po okreskách pri 90. Pneu mám technicakove nejmenší jaké tam dám 225/45/17. A nevím, ale ve svém okolí mám další dva 3-litry a jezdíme cca za stejno, já možná celkově i s nejmenší spotřebou. Za cca 30k km mám 8,7/100.
Nejde o to, že je to BMW modla, ale je to prostě drahé. Dáte mi snad za pravdu, že cena servisu na 50k km je výrazně dražší než např na 1. Octavii, ne? Pravda, že kupuji origo díly, ale přeci jen na 1,7 tunove auto kotouče starline nepatří...
A i co se týče bezpečnosti, radši budu jezdit ve fabii já než přítelkyně s malým. To BMW považuji za relativně bezpečné. Do města to má 18 km, takže se mi zdá, že je na to diesel taky lepší než benzín.
Jaké tedy auto na dojíždění? Koncern 1.9 nebo máte tip na něco jiného?
Nejde o to, že je to BMW modla, ale je to prostě drahé. Dáte mi snad za pravdu, že cena servisu na 50k km je výrazně dražší než např na 1. Octavii, ne? Pravda, že kupuji origo díly, ale přeci jen na 1,7 tunove auto kotouče starline nepatří...
A i co se týče bezpečnosti, radši budu jezdit ve fabii já než přítelkyně s malým. To BMW považuji za relativně bezpečné. Do města to má 18 km, takže se mi zdá, že je na to diesel taky lepší než benzín.
Jaké tedy auto na dojíždění? Koncern 1.9 nebo máte tip na něco jiného?
Re: Levné auto na dojíždění po dálnici
Jako kdyby to tak bylo, byl bych šťastný, ale nezdá se mi to. Já mám teda starší verzi 135kW, ale i na sprintmonitoru je dlouhodobý průměr stejného stáří a motoru 8,82. Včera jsem to kontroloval, když jste se do mě tak opreli. Jinak já mám taky naketo 307k. Nicméně auto mělo vždy kvalitní servis pouze v jednom autorizovaném servisu.pavproch píše:Známý(á) mý 330xD e91 AT (myslím že 160 kW či kolik), nalítáno hodně přes 300 tis km a to dost neurvalým ("babským") přístupem a dlouhodobou má okolo sedmi... a to je v tom denně 2*25km po dálnici - většinou kilopadeplus....
Re: Levné auto na dojíždění po dálnici
8,5 pri tempomate na 140 buď niečo nie je v poriadku alebo je to hore kopcom. Zrovna takéto bmw s toľkoto km by podľa mňa mal byť ten verný sluha, ktorý ma každý deň odvezie veľký počet kilometrov s nižšími nákladmi. Rovnaký ročník zadokolka z manuálom sa vraj s ľahkou nohou zmestí do 7l a za dokonalých podmienok sa tam dá zahliadnuť aj menej ako 6, čo sú úžasné hodnoty. Ale určite automat + Xdrive dá nejaký ten litrík hore. Pneu sú ok ? Tlak v nich ? Žiadna truhla na streche ? Vozík za autom ? Stále je možné nejazdiť 140 ale 120, hneď máš aspoň o pol litra menšiu spotrebu.
Mysli na to, že bawor ti zostáva a väčšina servisných nákladov sa nezmení. Olej budeš musieť meniť tak, či tak, aj keď iba raz ročne, poistku za to tiež platíš.
K tomu sa ti pripočíta poistka a servisné náklady dalšieho auta, dalšia sada gúm, dalšie prezúvanie. Keď to dobre spočítaš, tak vyjde lepšie to prejazdiť v bmw.
Ale k veci, keď už auto s nízkou spotrebou, tak
Clio 1,5 dci, možno niečo francúzske 1,4 Hdi, ale aj 1,6ky 66kw vedeli byť úsporné. Má to kratšie prevodovky, ale 140 to ide, keď sa to už na tú rýchlosť rozbehne v pohode.
VW je všeobecne drahý ako jazdený. Ale keď už tak hocičo s 1,9 Tdi 66/81kw. Omnoho komfortnejšou alternatívou je Audi A6 81 kw alebo A4 B5 66/81 kw, možno aj A3. V A6ke som sa viezol a že už mala tiež nalietané nespočet km a bolo to veľmi príjemne, auto pôsobilo zachovalo a robustne.
Rozdiel v cene náhradných dielov nie je veľký. To bmw dajme tomu, že má tie diely trochu drahšie, ale oproti oktávií to nie je až taký rozdiel ako si myslíš.
Či nebude problém v autorizovanom servise. Bol by si prekvapený koľko by ti ušetril šikovný garáž-majster. Celkovo si myslím, že ťahať 15 ročné auto do autorizáku je nezmysel.
Mysli na to, že bawor ti zostáva a väčšina servisných nákladov sa nezmení. Olej budeš musieť meniť tak, či tak, aj keď iba raz ročne, poistku za to tiež platíš.
K tomu sa ti pripočíta poistka a servisné náklady dalšieho auta, dalšia sada gúm, dalšie prezúvanie. Keď to dobre spočítaš, tak vyjde lepšie to prejazdiť v bmw.
Ale k veci, keď už auto s nízkou spotrebou, tak
Clio 1,5 dci, možno niečo francúzske 1,4 Hdi, ale aj 1,6ky 66kw vedeli byť úsporné. Má to kratšie prevodovky, ale 140 to ide, keď sa to už na tú rýchlosť rozbehne v pohode.
VW je všeobecne drahý ako jazdený. Ale keď už tak hocičo s 1,9 Tdi 66/81kw. Omnoho komfortnejšou alternatívou je Audi A6 81 kw alebo A4 B5 66/81 kw, možno aj A3. V A6ke som sa viezol a že už mala tiež nalietané nespočet km a bolo to veľmi príjemne, auto pôsobilo zachovalo a robustne.
Rozdiel v cene náhradných dielov nie je veľký. To bmw dajme tomu, že má tie diely trochu drahšie, ale oproti oktávií to nie je až taký rozdiel ako si myslíš.
Či nebude problém v autorizovanom servise. Bol by si prekvapený koľko by ti ušetril šikovný garáž-majster. Celkovo si myslím, že ťahať 15 ročné auto do autorizáku je nezmysel.
Re: Levné auto na dojíždění po dálnici
Možná by bylo lepší jezdit trochu víc nad limit, bmw pak žerou míň, bez legrace..
Re: Levné auto na dojíždění po dálnici
Vím, že to není úplně ontopic, nicméně mi to nedá.
Měl jsem BMW e91, 160 KW, 325i a při dálniční 120 (Rakousko) si to nevzalo víc jak 7,5 litru benzinu (!). Olej v automatu se mění v ZF, za 11000 Kč, 1x za 60000 km.
Auto bylo taky 4x4, taky automat, takže těžká kráva.
Ad olej dražší specifikace - celá náplň nemůže stát víc než 1000 Kč, pokud nekupuješ za férový ceny BMW autorizáku. Nevím, celé mi to přijde takové zvláštní.
Jinak k autům bych asi volil hlavně nejlepší kus, protože s takovýmhle nájezdem bude asi jedno co to je za značku, ale spíš co to sežere na následným servisu. Ale teda, když to vezmu kolem a kolem - stejně bude třeba to BMW servisovat (intervaly na čas), stejně bude třeba platit pojistky, gumy, no. Asi bych jezdil to BMW, co se může stát horšího než že za ty 2 roky prostě napůl klekne.
To bude rok 2019, to auto bude 18 let starý a vlastně nebude tolik potřeba, je to těžký, ale zvážil bych co je v BMW v jakém stavu, jestli to vydrží 2 roky provozu a prostě to jezdil s tím, že se to pak střelí a koupíš pro rodinu něco novějšího.
Měl jsem BMW e91, 160 KW, 325i a při dálniční 120 (Rakousko) si to nevzalo víc jak 7,5 litru benzinu (!). Olej v automatu se mění v ZF, za 11000 Kč, 1x za 60000 km.
Auto bylo taky 4x4, taky automat, takže těžká kráva.
Ad olej dražší specifikace - celá náplň nemůže stát víc než 1000 Kč, pokud nekupuješ za férový ceny BMW autorizáku. Nevím, celé mi to přijde takové zvláštní.
Jinak k autům bych asi volil hlavně nejlepší kus, protože s takovýmhle nájezdem bude asi jedno co to je za značku, ale spíš co to sežere na následným servisu. Ale teda, když to vezmu kolem a kolem - stejně bude třeba to BMW servisovat (intervaly na čas), stejně bude třeba platit pojistky, gumy, no. Asi bych jezdil to BMW, co se může stát horšího než že za ty 2 roky prostě napůl klekne.
To bude rok 2019, to auto bude 18 let starý a vlastně nebude tolik potřeba, je to těžký, ale zvážil bych co je v BMW v jakém stavu, jestli to vydrží 2 roky provozu a prostě to jezdil s tím, že se to pak střelí a koupíš pro rodinu něco novějšího.
Re: Levné auto na dojíždění po dálnici
Tak jsem schválně koukal na spritmonitor a vypadá to, ze automat v té "staré herce" prida na spotřebě víc jak 1.5l/100 a neco dalšího ještě prida 4x4...
Začínám pomalu věřit, že to není rozbité ale špatné od nova...
Začínám pomalu věřit, že to není rozbité ale špatné od nova...
2.9T RWD