Zdravím. Chtěl bych Vás tady poprosit o radu.
Již skromných 10 let mi slouží Renault Scénic 2001 2,0 v automatu a chtělo by jej to vyměnit. Najel jsem s ním kolem 160 000 km a aktuálně má na tachometru skoro 280 000 km. Před ním jsem měl již jen Formana, protože to moc velký výběr nebyl.
Problémy s ním nejsou a musím říct, že když jsem vychytal typické neduhy pro tento model, tak jsem už jen dělal běžnou údržbu a jezdil. Už však cítím, že jeho konec se blíží a že ikdyž se o něj starám nadstandardně, tak ho neudržím při životě napořád.
Chtěl bych tedy nějaké novější auto. Na nové nemám (pokud nechci Dácii), takže bych raději chtěl bazarové.
Co bych ideálně po autu chtěl:
Automat - opravdu si mě to rozmlsalo a už manuál nechci.
Klimatizace - jakákoliv, popravdě jsem ji moc nevyužíval, pokud nepočítám dovolené v Itálii.
Variabilní interiér - sedačky ideálně nezávazně na sobě vytahovatelné a sklápěné.
Prostor - Scénic mně dostal vnitřním prostorem pro posádku. Ikdyž mám přes dva metry, tak si za mně v pohodě někdo mohl sednout. Navenek je naopak pro dnešní dobu poměrně malý, takže se s ním vlezu všude. Hledám tedy opět kompaktní MPV podobných rozměrů.
Bezpečné - Ikdyž Scénic na dnešní poměry už není vzorem bezpečnosti, tak chci zachovat stávající - alespoň 6 Airbagů, ABS, ESP, ASR. Věřím, že novější auto bude mít větší pasivní bezpečnost, ale asistenty chci ponechat.
Výkon - Scénic mi na většinu věcí výkonově stačil, ale pokud by bylo silnější, tak bych si nestěžoval. Určitě chci benzín, protože jezdím často krátké trasy a nenajezdím toho moc, s tím, že jej předělám na LPG, jako Scénica.
Cena - Kolem 250 000 Kč
Na co jsem zatím narazil a mohly by se mi líbit:
1. Úplně logicky - Renault Scénic III 2,0. Bohužel všichni si kupují naftu a tak je těchto jako šafránu.
2. Citroen C3 Picasso - Automat se (asi) dělal pouze pro naftové vozy.
3. VW Touran / Golf Plus 1,4TSI - Nějak nemám moc důvěry v tyto malé, nadopované motůrky. Vydrží dost dlouho? Taky se mi jako laikovi zdá, že VW a Škody jsou celkem předražené oproti konkurenci (za stejné peníze méně výbavy). Čím to je?
4. MB třídy B 2,0 T - Nebude to z pohledu na ceny dílů bezedná díra?
5. Seatl Altea 1,8TSI
Nic víc mě asi nenapadá. Máte někdo s těmito auty zkušenosti? Vím, že u ojetiny je to spíše o bývalém majiteli, ale přecijen se najdou modely, které prostě trpí na neduhy více než ostatní. Za jakékoliv sdílení zkušeností či nápady na jiné auto budu velice rád.
Menší MPV
- 970ka
- Mistr volantu
- Příspěvky: 896
- Registrován: pon 25 dub 12:52
- Bydliště: Plzeňský wenkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Menší MPV
Já měl před časem MB B 200Turbo a koupil bych to klidně znovu,skvělý auto,dílů se já nebojím
Carrera S ,Tesla 3 Highland Performance,Audi Q3 TSi, MB SL Cabrio,MB Sprinter, atd ...
Re: Menší MPV
Co takhle Opel Zafira? Bratrovi jsem loni tady v Nemecku poridil Zafiru RV. 2006 Diesel 1,9l s automatem v nejake sport verzi, mela jiz 165tk najeto a stala 3500,- Euro. Problem byl jen s elektrikou (dobijeni baterie a klimatizace) a automat zadrhaval na 4 stupni (po dalsich 20000 km je to stejne, takze zatim nebylo potreba menit). Nebyla ani moc prorezla. Nevim jak je to se spolehlivosti ale benzinove motory jsou alespon tady docela bezne. S dieslem problem zatim nebyl, spotreba na tak stare auto 7,0l ujde.
Je to koncipovano pro 5/7 mist, i kdyz ty dve v kufru jak to byva jsou spise nouzovky pro tchyne. Ta stredni rada se da docela dost soupnout dozadu, tak by jste nemel mit problem s mistem. My s tim jeli v 6 do Bulharska, pres 2500km tam a zpatky, a nebyt pokazene klimy bylo by to celkem fajn. Jizdnimi vastnosti i motorem dle meho nazoru predcila moji Octavii II s Faceliftem 1,6 TDI, RV 2010, musim ale rict, ze me moje Octavie vubec nesedla.
Zafira v benzinu s automatem a cca. 100tkm, RV od 2010 zacina tady v nemecku na 9000 Euro, 150tkm, RV 2007-8 od 6000 Euro.
Je to koncipovano pro 5/7 mist, i kdyz ty dve v kufru jak to byva jsou spise nouzovky pro tchyne. Ta stredni rada se da docela dost soupnout dozadu, tak by jste nemel mit problem s mistem. My s tim jeli v 6 do Bulharska, pres 2500km tam a zpatky, a nebyt pokazene klimy bylo by to celkem fajn. Jizdnimi vastnosti i motorem dle meho nazoru predcila moji Octavii II s Faceliftem 1,6 TDI, RV 2010, musim ale rict, ze me moje Octavie vubec nesedla.
Zafira v benzinu s automatem a cca. 100tkm, RV od 2010 zacina tady v nemecku na 9000 Euro, 150tkm, RV 2007-8 od 6000 Euro.
Re: Menší MPV
970ka: A ty díly jsou tedy dražší než běžné nebo jsou relativně normální? Když jsem se díval na autokelly, tak se mi zdají spotřebáky srovnatelné třeba jak na ten Scénic III. Jak dlouho jste jej měli? Znáš vyloženě nějaké neduhy toto auta? Proč šlo pryč?
janci82: Zafiru opravdu ne. Velikostně je poměrně stejná jako Scénic III, ale bohužel se mi prostě nelíbí. Navíc v benzínu jsem automat v mém cenovém rozpětí nenašel. Jsou tam ty úplně staré a potom úplně nový za půl míče.
janci82: Zafiru opravdu ne. Velikostně je poměrně stejná jako Scénic III, ale bohužel se mi prostě nelíbí. Navíc v benzínu jsem automat v mém cenovém rozpětí nenašel. Jsou tam ty úplně staré a potom úplně nový za půl míče.
- 970ka
- Mistr volantu
- Příspěvky: 896
- Registrován: pon 25 dub 12:52
- Bydliště: Plzeňský wenkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Menší MPV
Já jsem to měl když to mělo najeto 40tkm,tak jsem nic nepotřeboval a běžný servis stojí u většiny aut plus mínus stejně,prodalo se,že se připletlo do cesty něco většího Audi A5.
Carrera S ,Tesla 3 Highland Performance,Audi Q3 TSi, MB SL Cabrio,MB Sprinter, atd ...
Re: Menší MPV
Cemukoliv s TSI se vzhni, hlavne 1.8TSI, to je megapruser
MB - B bych se nebal, jen nejake servisni ukony v motoru jsou horsi (a drazsi) kvuli ko nstrukci auta - sendvicova pdolaha, tak je potreba s tim troche pocitat
MB - B bych se nebal, jen nejake servisni ukony v motoru jsou horsi (a drazsi) kvuli ko nstrukci auta - sendvicova pdolaha, tak je potreba s tim troche pocitat
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Re: Menší MPV
Takže to Béčko si chci někde projet. Podívám se po bazarech.
Já měl za to, že TSI byly průsery jenom ty první, řetězové. Těch už moc nebude, ne? Nebo to jsou obecně ty TSI tak špatné?
Já měl za to, že TSI byly průsery jenom ty první, řetězové. Těch už moc nebude, ne? Nebo to jsou obecně ty TSI tak špatné?
Re: Menší MPV
TSI neni pruser jen kvuli rozvodum, ale praskani pistu, vlozek valcu, spotreba oleje 2.5l/1000km
fakt se tomu radeji vyhnout
fakt se tomu radeji vyhnout
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw