Chápu, na tu A6 asi definitivně zapomeneme - věděl jsem to tak nějak od začátku...
Když se na to ale podívám jinak - doporučuješ dojezdit tu Oktu jako možnou variantu. Když se na to podívám ekonomicky (nejsem ekonom), je obecně dobrej nápad koupit nové auto a dojezdit ho celé až do konce? Nebo ho po nějaké době prostě poslat do světa a peníze využít na nákup nového? Každej rok užívání auta tě přece něco stojí na ztrátě hodnoty. Není pak tedy lepší tuto "ztrátu" udržovat +/- stejnou následným prodejem a nákupem nového?
A6 3,0TDI - dobrá volba?
Re: A6 3,0TDI - dobrá volba?
Ideální čas na prodej je 3-5 let.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: A6 3,0TDI - dobrá volba?
Na to podle mě neexistuje jednoznačná odpověď. Auto sice každý rok ztrácí na hodnotě, ale to to nové bude taky a daleko více, jelikož největší ztráta hodnoty je vždy hned po koupi. Z logiky věci, za luxus v podobě neustále zánovního auta se platí.
Řekněme, že auto má životnost 15 let a stojí 500 tisíc. Pokud jej za 5 let prodáš za 200 tisíc a koupíš nové opět za 500, jsi v tom za dalších 300 tisíc. Za dalších 5 let opět 300 tisíc a ještě jednou 300 tisíc. Celkem 1,4 milionu za 15 let. Pokud ho dojedeš, jsi v tom za 15 let za milion. Je to značně zjednodušený příklad, ale je z něho zjevné, která varianta je ekonomicky výhodnější. Čím častěji si budeš dopřávat radost v podobě nového auta, tím více tě to bude stát.
Jediná varianta, kdy je výhodnější auto prodat je ta, když začne dlouhodobě vyžadovat takovou nadstandardní servisní péči (nad rámec běžné údržby, která je nutná i pro nové auto), která spolu se současným tempem ztráty hodnoty převýší ztrátu hodnoty nového auta, což se stává málokdy. Ne nadarmo se říká, že nové auto je nejhorší investice
Do hry tedy vstupují další proměnné - jak moc velký problém představuje to, že tu a tam starší auto vyžaduje neplánovaný servis a tedy není neočekávaně k dispozici; jak je na tom s bezpečností atd.
Tak to aspoň vidím já.
Řekněme, že auto má životnost 15 let a stojí 500 tisíc. Pokud jej za 5 let prodáš za 200 tisíc a koupíš nové opět za 500, jsi v tom za dalších 300 tisíc. Za dalších 5 let opět 300 tisíc a ještě jednou 300 tisíc. Celkem 1,4 milionu za 15 let. Pokud ho dojedeš, jsi v tom za 15 let za milion. Je to značně zjednodušený příklad, ale je z něho zjevné, která varianta je ekonomicky výhodnější. Čím častěji si budeš dopřávat radost v podobě nového auta, tím více tě to bude stát.
Jediná varianta, kdy je výhodnější auto prodat je ta, když začne dlouhodobě vyžadovat takovou nadstandardní servisní péči (nad rámec běžné údržby, která je nutná i pro nové auto), která spolu se současným tempem ztráty hodnoty převýší ztrátu hodnoty nového auta, což se stává málokdy. Ne nadarmo se říká, že nové auto je nejhorší investice
Do hry tedy vstupují další proměnné - jak moc velký problém představuje to, že tu a tam starší auto vyžaduje neplánovaný servis a tedy není neočekávaně k dispozici; jak je na tom s bezpečností atd.
Tak to aspoň vidím já.
Rychlost zabíjí!