A6 3,0TDI - dobrá volba?
A6 3,0TDI - dobrá volba?
Zdravím, chtěl bych se na vás obrátit s žádostí o pomoc při výběru auta. Nyní jezdím v Octavii III (2013, liftback, 1,2 TSI 77kw, naj. 105tkm) a řeším tak nějak co dál. Nedávno jsem měnil práci a dojíždím téměř každej den 150km, ročně cca 35tkm. Jsme docela aktivní rodina, jezdíme hodně na hory, máme na cestě druhé dítě a po několika krizovkách a nutnosti dojet v jakémkoliv počasí jsem se rozhodl, že rozhodně chci čtyřkolku. Moc nemusím SUV, crossovery, MPV apod. Protože to bude jediné auto v rodině preferuju nějaké velké kombi. Nejlépe by se mi líbila jetá A6 Avant 3,0 TDI quattro s cenovkou kolem 400-500t. Náklady na provoz budou asi trošku vyšší, ale není to pro mě zásadní priorita. Řeším, jestli je to tak nějak vůbec "smysluplná a rozumná" volba. Lze uvažovat i o jiných velkých kombících se 4x4, ale mimo Legacy mají většinou Haldex. Ještě zvažuju že si prostě nechám Okt. (za určitých kompromisů) a dojezdím ji do smrti (zatím je vše OK), při takhle vysokým nájezdu km si ale nejsem jistý jak dlouho vydrží a myslím že ekonomicky to nemá smysl... Díky za názory!
- 970ka
- Mistr volantu
- Příspěvky: 898
- Registrován: pon 25 dub 12:52
- Bydliště: Plzeňský wenkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: A6 3,0TDI - dobrá volba?
No ,nevím,solidní kus v quattru a třílitru je min .tak za sedm stovek,aby to nebyl odlítaný kus.Mrkni ještě na Pašíka,třeba alltracka,nebo Superba,ten by se cenově mohl vejít.
Carrera S ,Tesla 3 Highland Performance,Audi Q3 TSi, MB SL Cabrio,MB Sprinter, atd ...
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28158
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: A6 3,0TDI - dobrá volba?
Souhlas....za tyhle peníze to bude servisní sebevražda.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: A6 3,0TDI - dobrá volba?
Polozil bych si otazku zda je opravdu nutne trvale 4×4 a nebude stacit nektery z proaktivnich systemu, jinak ta nabidka stejne moc siroka nebude.
Chapu, zes preskocil A4 ktera je pro rostouci rodinu mala, totez Mercedes C a jsme zase u Ecka. Subaru se resilo v nekterem vlaknu o ctyrkolkach, nektere modely (tusim s manualem) jsou stale trvale ctyrkolky, ovsem tam je zas pruserovy boxer diesel.
Chapu, zes preskocil A4 ktera je pro rostouci rodinu mala, totez Mercedes C a jsme zase u Ecka. Subaru se resilo v nekterem vlaknu o ctyrkolkach, nektere modely (tusim s manualem) jsou stale trvale ctyrkolky, ovsem tam je zas pruserovy boxer diesel.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: A6 3,0TDI - dobrá volba?
Já jsem si to tak nějak myslel, jen jsem se potřeboval nějak ujistit... I ten Haldex je pro mě přijatelný, Sup i Passat budou rozhodně větší sázka na jistotu. Díky moc!
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28158
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: A6 3,0TDI - dobrá volba?
Určitě budou...v běžných podmínkách ten Haldex svou službu splní na jedničku.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: A6 3,0TDI - dobrá volba?
Jestliže nová A6 3.0TDI 4x4 stojí dva miliony a víc, za jak dlouho a v jakým stavu její cena spadne na 400 až 500 tisíc? Zrovna tahle nejžádanější kombinace bude jako ojetina nejdražší. Takže v uvedené cenové kategorii to bude dozajista past.
Doporučuji si nějaký současný haldex páté generace zajet vyzkoušet. Pro běžného uživatele naprosto dostačující. Byl jsem sám překvapený, co dokáže projet obyčejný Leon Experience/Seat Ateca/VW Tiguan. Takže jako velký kombi ti v klidu poslouží okta/superb/passat/alltrack podle rozpočtu. Pokud máš ušetřených 500 tisíc na nákup ojetiny, tak zvaž, zda si další kus ceny nedát do financování a pořídit něco novějšího, třeba ještě částečně v záruce.
Věčně glorifikovaná stálá čtyřkolka u Suabru platí jen pro variantu s manuální převodovkou. Automat má jejích variantu "ala-haldex".
Já osobně jsem za posledních 20 let ježdění na hory s předohrabem vytahoval řetězy jen dvakrát. Takže klidně dojezdi i tu oktu, pokud se do ní vejdete a ještě ušetříš. Často stačí mít pořádný zimní pneu a vyjedeš toho hodně.
Lze uvažovat i o jiných velkých kombících se 4x4, ale mimo Legacy mají většinou Haldex.
Doporučuji si nějaký současný haldex páté generace zajet vyzkoušet. Pro běžného uživatele naprosto dostačující. Byl jsem sám překvapený, co dokáže projet obyčejný Leon Experience/Seat Ateca/VW Tiguan. Takže jako velký kombi ti v klidu poslouží okta/superb/passat/alltrack podle rozpočtu. Pokud máš ušetřených 500 tisíc na nákup ojetiny, tak zvaž, zda si další kus ceny nedát do financování a pořídit něco novějšího, třeba ještě částečně v záruce.
Věčně glorifikovaná stálá čtyřkolka u Suabru platí jen pro variantu s manuální převodovkou. Automat má jejích variantu "ala-haldex".
Já osobně jsem za posledních 20 let ježdění na hory s předohrabem vytahoval řetězy jen dvakrát. Takže klidně dojezdi i tu oktu, pokud se do ní vejdete a ještě ušetříš. Často stačí mít pořádný zimní pneu a vyjedeš toho hodně.
Re: A6 3,0TDI - dobrá volba?
Souhlas, dnešní H5 i předchozí H4 jsou někde úplně jinde než dřívější H1 či H2. Pro výjezd na zimní kopec naprosto dostačující (ovšem nevyhrabou se ani zdaleka tam, kam fiaťácká viskoza v pindici, v tomto případě spíše sněžné rolbě...)
Z hlediska řidičského požitku jsou to ovšem pořád "předohraby" s více či méně se připojujícím zadkem, čili .... zadohrab předělaný na 4-hrab (např. Xdrive) to prostě není a nebude....
Z hlediska řidičského požitku jsou to ovšem pořád "předohraby" s více či méně se připojujícím zadkem, čili .... zadohrab předělaný na 4-hrab (např. Xdrive) to prostě není a nebude....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: A6 3,0TDI - dobrá volba?
nevylučoval bych ani A4 Avant quattro, zas tak menší oproti A6 není, zvlášť v konfiguraci 2 + 2 děti a s daným rozpočtem se na 3.0 TDI dostane
Re: A6 3,0TDI - dobrá volba?
Tady jedna "zánovní" A6. Na fairplayautu se asi hodně fetuje.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))