Focus 2. gen
Focus 2. gen
Zdravím.
Koukám teď čím dál víc po Ford Focus combi 2. generace. Modely 2008 a 2009 v benzínu a převážně 1.6.
Máte někdo s tímto autem zkušenost? Zajímá mě hlavně: Spolehlivost auta (motoru), spotřeba, prostor na sezení vepředu i vzadu, jízdní vlastnosti, prostě cokoliv kladného i negativního.
Kupovat budu ojetinu do 150 tis.
Pokud ho někdo nedoporučuje, tak co jiného zvolit. Děkuji
Koukám teď čím dál víc po Ford Focus combi 2. generace. Modely 2008 a 2009 v benzínu a převážně 1.6.
Máte někdo s tímto autem zkušenost? Zajímá mě hlavně: Spolehlivost auta (motoru), spotřeba, prostor na sezení vepředu i vzadu, jízdní vlastnosti, prostě cokoliv kladného i negativního.
Kupovat budu ojetinu do 150 tis.
Pokud ho někdo nedoporučuje, tak co jiného zvolit. Děkuji
Re: Focus 2. gen
FF2 je dobré auto, pokud od něj neočekáváš pohodlí..benzínům(snad kromě STčka) dramaticky chybí 6ka, na 5ku při 130kmh točí přes 4200rpm. Kombinovaně si 1.6 vezme kolem 7-8l, město 10l..spolehlivost-náš kus výborná, za 5 let co ho máme: mikrospínač dveří, servohadice za 5k, zadní tlumiče + nějaké silentbloky, přidřený zadní brzdič..jinak jen běžná údržba, určitě neplatí Fordem tam, vlakem zpátky..nikdy nás nikde nenechal. Prostoru na sezení je dostatek, mám 185cm a vejdu se všude..samozřejmě není to na pravidelný dlouhý cesty ve více lidech..já například s tím nechci ani na dálnici, ve 130 to řve jak motorovka, odhlučnění blížící se nule..ale jsem zvyklý na ticho v 7er, takže mám trochu zkreslený úsudek. K jízdním vlastnostem ještě to, že na okreskách je podvozek ideálně tvrdý, po městě i na kostkách vcelku ucházející. Kdyby tam byla šestka + to mělo pár kW navíc (protože těch 74 s tím fakt moc hejbnout neumí), dokázal bych si to představit jako daily car, ale takhle koukám spíš po mondeu
Re: Focus 2. gen
Přesně takovou odpověď jsem potřeboval, děkuju.
Existuje ještě nějaká obdobná alternativa co do mých požadavků? (musí to být kombi do 150 tis.)
Existuje ještě nějaká obdobná alternativa co do mých požadavků? (musí to být kombi do 150 tis.)
Re: Focus 2. gen
Taky přidám svou zkušenost. Mám mk2 focuse z roku 2009 už 4 roky. Je to klasická benzínová 1.6 16V 74kw. Motor naprosto bez problémů, výkon na běžné ježdění stačí, ale když se chceš pořádně projet(a k tomu podvozek hodně svádí) tak výkon samozřejmě chybí a musí se hodně vytáčet, omezovač má myslím na 6,8k rpm, ale točit to až tam nemá smysl protože pocitově i podle grafu z brzdy už tam jde výkon hodně dolů. Každopádně pokud nebudeš od obyčejný 1.6 v rodiným autě čekat zázraky, tak budeš spokojen. Převodovce vážně chybí 6ka, mě při 135 tacho točí 4k rpm. Prostor je přesně jak psal oxik, takže naprosto dostačující, mám hatchback a ve 3 lidech na týdenní dovolenou naprosto bez problémů. S oxik-em souhlasím i v případě odhlučnění - je to špatný, mk1 fabia má lepší odhlučnění pokud se tedy bavíme o odhlučnění motoru a náprav, protože aerodynamický hluk je ve focusu naopak nízký.
Za 4 roky vlastnictví nenastal ani jeden problém. Jen běžná údržba, takže olej po 10k km, svíčky, brzdy...Jinak jsem dával jiný středový tunel, protože původní neměl loketní opěrku a částečně jsem odhlučnil zadní část auta. Aktuálně má najeto cca 118k km.
U focusu mk1 byla 1.6 známá tím, že žrala olej. To u mk2 už neplatí, protože má jiné pístní kroužky + další upravené věci kvůli EU. Koroze je známý problém v podstatě u všech fordů, ale můj konkrétní kus je na tom vcelku dobře. Kastle je komplet čistá, bez koroze a to i pod zadníma podběhama, ty jsou kobercové a vsáknou do sebe vlhkost, což perfektně nastartuje korozi. Nápravy mají znatelnou povrchovou korozi, ale nic neobvyklého pro 7 let staré auto provozované v česku to není. Jsem automechanik, takže mám možnost si to auto v práci zvednout, takže mám i fotky podvozku. Pokud budeš mít zájem můžu ti je poslat.
Za 4 roky vlastnictví nenastal ani jeden problém. Jen běžná údržba, takže olej po 10k km, svíčky, brzdy...Jinak jsem dával jiný středový tunel, protože původní neměl loketní opěrku a částečně jsem odhlučnil zadní část auta. Aktuálně má najeto cca 118k km.
U focusu mk1 byla 1.6 známá tím, že žrala olej. To u mk2 už neplatí, protože má jiné pístní kroužky + další upravené věci kvůli EU. Koroze je známý problém v podstatě u všech fordů, ale můj konkrétní kus je na tom vcelku dobře. Kastle je komplet čistá, bez koroze a to i pod zadníma podběhama, ty jsou kobercové a vsáknou do sebe vlhkost, což perfektně nastartuje korozi. Nápravy mají znatelnou povrchovou korozi, ale nic neobvyklého pro 7 let staré auto provozované v česku to není. Jsem automechanik, takže mám možnost si to auto v práci zvednout, takže mám i fotky podvozku. Pokud budeš mít zájem můžu ti je poslat.
Re: Focus 2. gen
Mel jsem 2x 2.0TDCI jednou 2005, pak 2011, celkem dohromady mnou najeto cca 300tkm, na podvozek se nesahalo, shorel motorek zadniho sterace, jednou zarezla predni brzda, jinak nic.
Mel jsem Ghii a Titanium X, podvozkove a rizenim to je velmi povedene auto, rozhodne doporucuju
Mel jsem Ghii a Titanium X, podvozkove a rizenim to je velmi povedene auto, rozhodne doporucuju
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Re: Focus 2. gen
Díky za zkušenosti. O naftě neuvažuju, neprojedu ročně tolik.
Co třeba mondeo?
Máte někdo zkušenost s jiným, podobným benzinem v kombajnu?
Co třeba mondeo?
Máte někdo zkušenost s jiným, podobným benzinem v kombajnu?
Re: Focus 2. gen
Známý měl mondeo 2008 s nejnevhodnějším motorem co šlo - s benzínovou 1.6 Ti-Vct s 81kW. Jeho konkrétní kus byl naprostý základ, takže vážil cca 1400kg a na takovou váhu je 81kw šíleně málo. Jezdil běžně za 8.5- 9l/100km. Jinak podvozkem je to podobný focusu, jen je samozřejmě víc cítit ta váha a velikost auta. Odhlučnění je o několik úrovní nad focusem. Tomuhle motoru se určitě v mondeu obloukem vyhni, vetšina lidí asi chápe, že je to s tím motorem naprostý nesmysl. Lidi z fóra si naopak chválí 2.0 16V 107kW. Tam už je dynamika prý slušná a spotřeba kolem 8l je reálná. Je to asi nejlepší volba.
Další motor byl 2.3 16V 117kW, ale těch bylo hrozně málo, takže jak je na tom se spolehlivostí netuším. Nejvýkonější beznín byl 2.5T 20V pětiválec, který se dával do focusu ST a RS. V mondeu měl 162kW, což z něj udělalo docela střelce s nádherným zvukem a díky turbu i s vysokým krouťákem. Turbo má ale částěčně zásluhu i na spotřebě, která se téměř nikdy nedostane pod 10l. Každopádně benzínových mondeí je oproti focusu málo, takže nebude takový výběr.
Teď jsem si přečetl, že hledáš auto do 150k, takže se tě bude týkat asi mondeo mkII, jelikož mkIII o kterém jsem psal výše do 150k asi neseženeš.
Pro mkII platí podvozkově i prostorově to samé. Nejslabší motory byly 1.8 16V v několika výkonových variantách, jedna z nich byla přímovstřiková. Dynamika s nimi není nejhorší, ale 2.0 107kW, který se dával i do mkIII je spolehlivější, o dost víc dynamický a je asi tou nejlepší volbou. Další byl 2.5 24V V6 125kW - dobrá dynamika i spolehlivost, spotřeba kolem 10l. Vrcholovou variantou bylo ST s 3.0 V6 166kW. Je to samozřejmě sportovní verze, takže tužší a nižší podvozek a další věci jako sedačky atd. Spotřeba nad 10l, ale vynahrazená skvělým nastavením podvozku, řízením a výkonným motorem s nádherným zvukem.
Všechno co jsem napsal je buď z mé vlastní zkušenosti, zkušenosti lidí z mého okolí, nebo kolegů z jiného fóra.
Další motor byl 2.3 16V 117kW, ale těch bylo hrozně málo, takže jak je na tom se spolehlivostí netuším. Nejvýkonější beznín byl 2.5T 20V pětiválec, který se dával do focusu ST a RS. V mondeu měl 162kW, což z něj udělalo docela střelce s nádherným zvukem a díky turbu i s vysokým krouťákem. Turbo má ale částěčně zásluhu i na spotřebě, která se téměř nikdy nedostane pod 10l. Každopádně benzínových mondeí je oproti focusu málo, takže nebude takový výběr.
Teď jsem si přečetl, že hledáš auto do 150k, takže se tě bude týkat asi mondeo mkII, jelikož mkIII o kterém jsem psal výše do 150k asi neseženeš.
Pro mkII platí podvozkově i prostorově to samé. Nejslabší motory byly 1.8 16V v několika výkonových variantách, jedna z nich byla přímovstřiková. Dynamika s nimi není nejhorší, ale 2.0 107kW, který se dával i do mkIII je spolehlivější, o dost víc dynamický a je asi tou nejlepší volbou. Další byl 2.5 24V V6 125kW - dobrá dynamika i spolehlivost, spotřeba kolem 10l. Vrcholovou variantou bylo ST s 3.0 V6 166kW. Je to samozřejmě sportovní verze, takže tužší a nižší podvozek a další věci jako sedačky atd. Spotřeba nad 10l, ale vynahrazená skvělým nastavením podvozku, řízením a výkonným motorem s nádherným zvukem.
Všechno co jsem napsal je buď z mé vlastní zkušenosti, zkušenosti lidí z mého okolí, nebo kolegů z jiného fóra.
Re: Focus 2. gen
2.0i je nejlepší volba, pokud nějaký zachovalý v požadovaném rozpočtu seženeš. 1.8i je použitelná pro klidnější řidiče. Existuje několik výkonnostních variant. Nebrat 1.8SCi přímovstřik. Mondeo samozřejmě zásadně uvnitř větší. Avšak také těžší.James_CZ píše:Teď jsem si přečetl, že hledáš auto do 150k, takže se tě bude týkat asi mondeo mkII,
Re: Focus 2. gen
Kdyby někdo z vás chtěl koupit kombajn za 150 tis., co by jste volili? Kam by jste ho šli hledat a koupit?
Jinak díky za všechny informace, před koupí mého prvního auta chci znát všechny fakta.
Jinak díky za všechny informace, před koupí mého prvního auta chci znát všechny fakta.
Re: Focus 2. gen
Zalezi jak ches auto provozovat, najezd km rocne a podobne. FFII neni spatna volba, ale musim uznat, ze OII / G5, 6 ma interier lepe zpracovany, vse ostatni hraje do karet fordu, podvozek, rizeni, motory, jedinej konkurecni a funkcni motor os VW je 1.6 MPI 77kw, jinak TSI nebrat.
Ja mam 194cm a za me si v teto kategorii aut nikdo nesedne, kufr ma OIIC neporovnatelne vetsi, o tom zadna.
mel jsem jak FFII, FFII FL, OIIFL I G6 a nejlepe mi sedl G6, ale tam zase nemaji odpovidajici fungujici benzinovej motor
Ja mam 194cm a za me si v teto kategorii aut nikdo nesedne, kufr ma OIIC neporovnatelne vetsi, o tom zadna.
mel jsem jak FFII, FFII FL, OIIFL I G6 a nejlepe mi sedl G6, ale tam zase nemaji odpovidajici fungujici benzinovej motor
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw