HondaMan píše:Osobně mám taxi spojené se Suberbem. SII 2.0TDI by nemusel být marná volba.
Z úplně jinéo soudku. Nedávno jsem jel v taxi Renault Fluence LPG. Za 300 by mohla být nový (skladovka) včetně LPG. Pokud nechceš být "luxusní" dročkou, tak by mohl udělat dobrou službu. Za sebe radši pojedu novým Fluence než 8 letým Superbem nebo Octou.
Díky za tip, koukal jsem po netu a ojetina s r.v. 2011/2012 se pohybuje kolem 200k, nový auto nebo roční je okolo těch 300-320k. Akorát teda u ojetiny z Francie si nejsem úplně jistej tou spolehlivostí, nemáte někdo zkušenost? U novýho auta předpokládám, že alespoň ty první 2-3 roky by měly být bez větší investice (předpokládejme nájezd 40-60k km za rok).
delphin píše:Za mě je výběr úplně špatně. Jako taxi, auto, které tě má živit a ve kterém máš vozit zákazníky, nemá být 8 let stará ojetina. Osobně odmítám používat taxi s auty staršími než 3 - 4 roky.
Takže pokud máš na auto 250 - 300 t Kč, vzal bych to jako základ a zbytek vzal třeba na leasing. Nemusí to být nutně MB třídy E nebo VW Passat, jako snad u každého německého letiště.
Kamarád, co taxikaří ve Vídni, si pořídil kombíky Peugeot 508 a je spokojený. Začínal s 1.6 HDI s automatem, když doběhl leasing ho vyměnil za 2.0 HDI s automatem a hodlá se ho držet i dál.
Taxi má být prostorné, pohodlné, úsporné a čisté auto ve výborném stavu. A to Octavia z roku 2008 opravdu nebude.
Peugeot jsem dal jako příklad, že není jen koncern VW. Ale pokud chceš auto z této stáje a má být za rozumné peníze, tak mi vychází jen Superb. Ale opět, nový.
Osobně se nebráním žádné značce, ale z doslechu a pár článků mi bylo doporučeno vyhnout se ojetině z Francie, Itálie atd. V první řadě kvůli spolehlivosti a v druhé kvůli méně dostupným a dražším dílům a servisům. Jasně, že bych bral novýho Superba nebo Passata, jenže tam je cenovka položená trochu někde jinde, než mám momentálně k dispozici. Navíc je to jako vstupní investice poměrně vysoká položka, proto bych na začátek uvítal něco z nižší cenové kategorie. Na druhou stranu určitě nechci vylítanou dvojkovou oktávu nebo superba, který jsou dotažený z Itálie (kde dělaly taxíky) s omlazovací kúrou tachometru.
k86 píše:Hlavne neco kam se ti bude dat turbo a jine ojebavky.
Zalezi kolik meris, ja treba se svejma 194cm kdyz lezu do OII za stejne vysokeho cloveka tak je to skoro bez sance
S výškou nebude problém, mám kolem 175 cm, takže místa vzadu zbejvá víc, než dost.
EDIT k příspěvku: Předpokládejme, že vozidlo by mělo být schopné ujet cca. 40-60k km za rok a mělo by sloužit alespoň 2-3 roky (pak by se dalo uvažovat o obměně).