Vybiram si nove auto je mi 27 let

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
roman25451
Adept autoškoly
Příspěvky: 17
Registrován: ned 24 dub 14:30

Re: Vybiram si nove auto je mi 27 let

Příspěvek od roman25451 »

jen lehce selskym rozumem mi prosim vysvětlete toto tema třeba Mazda 3 G120 Benzín Maximální točivý moment
210/4.000 Nm / ot./min v čem poznam změnu motoru nevyznam se v tom jestli je to třeba při zrychleni nebo u vyššiho rychlostniho stupně potahne lip než třeba tadyk dam slabši volbu Honda Civic 1.8 i-VTEC Točivý moment [N.m/min] 174/4300 Nm / ot./min u civiku je Největší výkon [kW/min] 104/6500 a u mazdy 88(120) kW(k) nebo ještě pro zištěni vykonu u Turba Nissan Pulsar DIG-T 115 Točivý moment [N.m/min] 190/2000 Největší výkon [kW/min]85/4500 jo a ještě rozdil u nisana [N.m/min] 190/2000 a timto Honda [N.m/min] 174/4300 diky za odborne vysvětlení :)
roman25451
Adept autoškoly
Příspěvky: 17
Registrován: ned 24 dub 14:30

fordfocus 1.5ecobost spolehlivost ?

Příspěvek od roman25451 »

mam zajem si vyzkoušet noveho focuse 1.5 ecoboost prosim jestli mate nekdo skušenosti s timto motorem zajmalo by mě jeho spolehlivost a taky jak to jede celkově proč ano nebo proč focuse 1.5 ecobost ne diky za rady
lampa
Pan Řidič
Příspěvky: 280
Registrován: pát 31 led 21:40

Re: Vybiram si nove auto je mi 27 let

Příspěvek od lampa »

Ciste teoreticky auto s vetsim kroutakem silneji zabere a vic zatlaci do sedacky. Jenomze se do toho musi jeste zapocitat prevody, takze auto s vetsim kroutakem a delsimi prevody muze ve vysledku jezdit hure, nez auto s lehkymi prevody a mensim kroutakem. Nejlip to poznas, kdyz si do tech aut sednes a zkusis to. Kazdopadne moc velke rozdily bych mezi temito motory nehledal.
roman25451
Adept autoškoly
Příspěvky: 17
Registrován: ned 24 dub 14:30

Re: fordfocus 1.5ecobost spolehlivost ?

Příspěvek od roman25451 »

a taky spotřeba benzinu kolik bere
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16735
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Vybiram si nove auto je mi 27 let

Příspěvek od pavproch »

sloučeno

prosím, nezakládej pro každou svou myšlenku nové vlákno když už jedno "své" máš

díky
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
roman25451
Adept autoškoly
Příspěvky: 17
Registrován: ned 24 dub 14:30

Re: Vybiram si nove auto je mi 27 let

Příspěvek od roman25451 »

ok ja jsem novej na foru ještě se zaučuji ale uš ok
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16735
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Vybiram si nove auto je mi 27 let

Příspěvek od pavproch »

Abys neřekl, že Tě pořád jenom buzeruju za pořádek na foru...

Tady máš grafické srovnání těch dvou motorů (Pulsar GDI-T a honda 1.8iVtec)

Obrázek

Ten Pulsar (poté co mu začne foukat turbo) prostě "zabere" více ale také se záběrem "skončí" v nižších otáčkách, zatímco ta honda v nižších otáčkách nezabere tak mocně, ale o to do vyšších otáček "táhne".

Prostě klasický rozdíl mezi turbo a atmo motorem.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
roman25451
Adept autoškoly
Příspěvky: 17
Registrován: ned 24 dub 14:30

Re: Vybiram si nove auto je mi 27 let

Příspěvek od roman25451 »

diky za vysvetleni ale jeste mi vrta hlavou tato myslenka nejak se mi zalibil jeste ford focus 1.5 ecoboost ma to vysoky kroutak takze to potahne pěkně aspon co jsem viděl na videich na youtube jeste si to musim vyskouset na živo každy mi řika že turbo mi odejde že to nejsou stavěne motory do osobaku a pak budu muset za opravu platit aspon 50 tisic chtel bych se dozvedet jestli mate s tim ecoboost nejake zažite skušenosti na vlastni kuži nebo dejme tomu jestli mate čich pro tento motor diky za odpovědi :) \m/
roman25451
Adept autoškoly
Příspěvky: 17
Registrován: ned 24 dub 14:30

Re: Vybiram si nove auto je mi 27 let

Příspěvek od roman25451 »

k tematu u me posledni zpravy přidavam ještě par vjet když ho vyskoušim toho forda v skusebni jizdě tak si ho vychutnam a jestli to bude dobre tak pak nebudu vědět ktery typ si vybrat ci atmosferu u hondy civic nebo turbo u forda hmm davam vam prostor ....
Uživatelský avatar
vonkreuz
Letec
Příspěvky: 1136
Registrován: stř 08 srp 22:02

Re: Vybiram si nove auto je mi 27 let

Příspěvek od vonkreuz »

Velmi ve zkratce.
Atmosférické motory - relativně menší počet součástek, menší plnící tlaky. Auto jsou většinou snadněji ovladatelné plynem a tedy vyhledávanější "těmi co tomu rozumí".
Turbo motory - vyšší počet součástek, vyšší plnící tlaky. Nutný rozumný uživatelský přístup- nastartovat, nechat cca 2 minuty zahřát na místě, prvních cca 10km rozumná jízda, žádné vytáčení otáček a zběsilé předjíždění, aby se ohřál olej, který se používá také na mazání turba. Pak tomu mužeš dávat kládu. Při dojezdu do cíle, zmírnit tempo jízdy, po zastavení nevypínat motor, nechat zase cca 1-2 minuty běžet motor na volnoběh a tzv. dochladit turbo. Turbo motory při běžné jízdě mají v současnosti dobrou spotřebu, jak to začneš honit, tak spotřeba poroste. Ale to platí i u atmosféry.
Celkově platí, nenechat se uchlácholit originálními sevisními "long life" intervaly 30 000km a měnit olej po max. 15 000km, ať už zvolíš atmo nebo turbo.
Odpovědět