Hyundai a Kia kvalita?
Re: Hyundai a Kia kvalita?
kamarádka má Kia Picanto, ročník 2010(?), nevím přesně. A vše relativně v pohodě, jen prý brzdy odcházej rychle, po 30kkm nový kotouče a druhý desky, a to není žádný závodník. A je pravda že když sem v tom jel, tak to má neskutečně(!) přeposilovaný brzdy. takže stačí pohladit brzdu a už koušu volant. Ale chtít po tom opravdu brzdný výkon, tak to brzdy zdávají po druhým zabrždění...
Re: Hyundai a Kia kvalita?
To by mě zajímalo jak se to reálně vyplatí/nevyplatí oproti například koupě Fluence 1.5dci - nebo něčeho podobného kolem 180 tisíc Kč. Samozřejmě záleží kolik najedu a jak dlouho to pak budu mít. Ten fluence dle mě vydrží cca 5let úplně v pohodě. Každý trochu normální auto by mělo tak 10 let vydržet ok (můj pežot drtí 15rok a dědova mazda ma 20 let a vše jezdí), ale dobře dáme 3roky jetej + 5 let ok celkem 8, ale v našem vlastnictví 5 let.řidičBOB píše:Popravdě - já bych si dnes autovpro soukromé účely nekoupil. Je hafo operáků, které se tváří slušně. Takže, pokud bych se vešel s km do 20t ročně nebo jak to tam mají, tak bych do auta neinvestoval.
Takže něco podobnýho cca stojí 6000 Kč na operák za měsíc. Za 5 let za to dám tedy 360 000 Kč. Za fluenca dám cca 180 tisíc Kč za rok 2012 najeto kolem 110 tisíc. Tím pádem za opravy, pneu, pojištění bych měl dát dalších 180 000 kč, aby se to minimálně srovnalo.
Pokud interval prodloužíme na 8 let, tak to bude dokonce 576000 kč. Tedy nějaké autíčko za 180 tisíc + narvat do oprav skoro 400 tisíc korun? Já za podstatně jetějšího, byť benzinového pežota za dobu užívání cca 8 let nedal více jak 80 tisíc korun se vším všudy. pokud tedy dám 40 tisíc nahoru za to, že to je diesel, tak stejně máme ušetřeno 280 tisíc (400-120).
Výhoda operáku je samozřejmě v tom, že máte každých 2 - 3 roky nové auto, ale jinak pokud si vaše auto hodláte nějakej pátek nechat, budete se o něj nějak normálně starat a nepostihne vás fatální závada, tak se to dle mě finančně nevyplatí. Ale možná počítám blbě, tak prosím o názor.
Další nevýhoda je, že máte dané kilometry, co mužete max. najet a pokud přetáhnete, tak se dost prohnete cca 1-2kč za kilometr.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27878
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai a Kia kvalita?
jasně - ale v tom tvém srovnání srovnáváš nové vs. ojeté...takže to pak samozřejmě vychází ve prospěch ojetého. Já jsem si ojetinu nikdy nekoupil (nepočítaje studentská léta), takže pro mne je tato kategorie automaticky out.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Hyundai a Kia kvalita?
Tak pokud chceš nové, tak pak je ten operák asi výhodnej. Navíc můžeš mít nové každejch pár let a nemusíš to prodávat atd. To pak souhlas. Já zas nový nechci, příjde mi to jako vyhazování peněz, navíc když trh s ojetejma je tak velkej a daj se sehnat dobrý kousky.
-
- Adept autoškoly
- Příspěvky: 11
- Registrován: čtv 03 zář 09:55
Re: Hyundai a Kia kvalita?
Taky jsem o tom přemýšlel, půjčit si auto ve Škodovce na rok. Jenomže nemám k tomu moc důvěru. Nevím jestli je to dobrá volba. Myslím že Rapid vychází na nějakých cca 4000 měsíčně a pak si ho člověk třeba odkoupit. No nevím .... . Kamarád měl půjčenou Fabii v plné výbavě motor TSI za nějakých asi 3000 Kč.
-
- Adept autoškoly
- Příspěvky: 11
- Registrován: čtv 03 zář 09:55
Re: Hyundai a Kia kvalita?
Tak pronájem na rok jako zaměstnanec na Škoda Rapid Spaceback za 3320 Kč s 5% spoluúčastí na pojištění. Myslíte že je to dobrá splátka za pronájem?
Fabie Combi stojí skoro stejně 3270 Kč.
Fabie Combi stojí skoro stejně 3270 Kč.
Re: Hyundai a Kia kvalita?
to bych asi neresil a i pres lehkou nenavist ke Skode, bych to bral
Re: Hyundai a Kia kvalita?
A má to aspoň automatickou klimu a tempomat?