Mk1 Forester S-turbo jako "druhé auto na hraní"?
Napsal: čtv 26 dub 13:08
Ahoj,
za pár měsíců si hodlám kupovat druhé auto ke své současné, po tátovi zděděné, jedničkové oktávce tdi 4x4. Můj původní plán byl ji prodat, pořídit si něco jiného a mít nadále pouze jedno auto, ale pravda je, že zrovna takové auto se prostě neprodává, dokud ještě slouží a není samý problém. Navíc, pokud budu mít dvě a jedno odejde, nebude to tak bolet. Finančně si to myslím dovolit budu moct.
Zároveň ale nechci riskovat, že budu ještě dalších 10 let (nadsázka ) sedlat buďto tuhle oktávku, nebo potenciálně novější, služební. Auta mám rád, rád řídím a v nějakém starším se budu i rád hrabat, pokud bude třeba nebo pokud to povede k nějaké pěkné customizaci.
Má představa je auto s dost nízkou pořizovací cenou a dostatečným fun faktorem pro mě. Nenápadnost by byla plus. Samozřejmě jsem přemýšlel o spoustě aut, a to dost různorodých, vesměs německých (stará BMW) nebo různých Japoncích. Konkrétně pro Subaru mám velkou slabost, přestože ho u nás v rodině zatím nikdo neměl.
Nějak jsem se dopracoval k Foresteru 1. generace ve verzi S-turbo. Spoustu techniky to auto sdílí s tehdejší Imprezou 2.0GT (turbo?), samozřejmě je tedy vyšší, s jinou kastlí a přiškrceným turbem. Imprezy se mi sice líbí, ale jsou dost drahé a nápadné. A těchhle S-turbo Foresterů je teď na mobile.de v rozsahu 1-2k eur asi 5 kusů.
Přiznám se, že mi to auto dost imponuje jak tím, co umí na silnici, tak i mimo. Občas s oktávkou (4x4) jezdím pro zábavu do lehčího terénu, ale tohle je ještě úplně jiná liga (a vím, že pak jsou ještě další, mnohem vyšší ligy ).
Je mi jasné, že to auto nebude bezúdržbové a že je to "starý šrot". Asi každé auto, které bych zvažoval pro zábavu, bude optikou mého okolí staré. Chci se zeptat, na jaké věci bych se měl zaměřit nejvíc při nákupu? Na co ta auta nejvíc trpí, co vyzkoušet, na co dát pozor? Kolik si cca připravit na servis hned po koupi?
Jinak je mi jasné, že po tom, co jsem uvedl, že jsem uvažoval i o starých BMW a teď tu řeším Forester, dostanu spoustu odpovědí stylu "ty vůbec nevíš, co chceš.". No, to je fakt, to do velké míry nevím, takže mi to psát nemusíte Chci 70's-80's BMW, chci Toyotu MR-2, Sierru xr4i a chci i nějakou zábavnou čtyřkolku a spoustu dalších věcí... A na Forestera asi dojde nejdřív
za pár měsíců si hodlám kupovat druhé auto ke své současné, po tátovi zděděné, jedničkové oktávce tdi 4x4. Můj původní plán byl ji prodat, pořídit si něco jiného a mít nadále pouze jedno auto, ale pravda je, že zrovna takové auto se prostě neprodává, dokud ještě slouží a není samý problém. Navíc, pokud budu mít dvě a jedno odejde, nebude to tak bolet. Finančně si to myslím dovolit budu moct.
Zároveň ale nechci riskovat, že budu ještě dalších 10 let (nadsázka ) sedlat buďto tuhle oktávku, nebo potenciálně novější, služební. Auta mám rád, rád řídím a v nějakém starším se budu i rád hrabat, pokud bude třeba nebo pokud to povede k nějaké pěkné customizaci.
Má představa je auto s dost nízkou pořizovací cenou a dostatečným fun faktorem pro mě. Nenápadnost by byla plus. Samozřejmě jsem přemýšlel o spoustě aut, a to dost různorodých, vesměs německých (stará BMW) nebo různých Japoncích. Konkrétně pro Subaru mám velkou slabost, přestože ho u nás v rodině zatím nikdo neměl.
Nějak jsem se dopracoval k Foresteru 1. generace ve verzi S-turbo. Spoustu techniky to auto sdílí s tehdejší Imprezou 2.0GT (turbo?), samozřejmě je tedy vyšší, s jinou kastlí a přiškrceným turbem. Imprezy se mi sice líbí, ale jsou dost drahé a nápadné. A těchhle S-turbo Foresterů je teď na mobile.de v rozsahu 1-2k eur asi 5 kusů.
Přiznám se, že mi to auto dost imponuje jak tím, co umí na silnici, tak i mimo. Občas s oktávkou (4x4) jezdím pro zábavu do lehčího terénu, ale tohle je ještě úplně jiná liga (a vím, že pak jsou ještě další, mnohem vyšší ligy ).
Je mi jasné, že to auto nebude bezúdržbové a že je to "starý šrot". Asi každé auto, které bych zvažoval pro zábavu, bude optikou mého okolí staré. Chci se zeptat, na jaké věci bych se měl zaměřit nejvíc při nákupu? Na co ta auta nejvíc trpí, co vyzkoušet, na co dát pozor? Kolik si cca připravit na servis hned po koupi?
Jinak je mi jasné, že po tom, co jsem uvedl, že jsem uvažoval i o starých BMW a teď tu řeším Forester, dostanu spoustu odpovědí stylu "ty vůbec nevíš, co chceš.". No, to je fakt, to do velké míry nevím, takže mi to psát nemusíte Chci 70's-80's BMW, chci Toyotu MR-2, Sierru xr4i a chci i nějakou zábavnou čtyřkolku a spoustu dalších věcí... A na Forestera asi dojde nejdřív