@Jelass:
Jestli má smysl kupovat Civica v nafte nebo v benzinu si musi kazdy rozhodnout sam. A neni to jenom o spotrebe (tedy o penezich).
Kazdy ma jiny jizdni styl, kazdy ma jinak tezkou nohu a kazdy jezdi jine trasy s jinou potrebou vykonu a tedy i rychlosti. Ja mam proste rad dostatek kroutaku a ten benzinovy Civic proste nema. Aby benzinova verze jela s dynamikou, kterou od auta ocekavam, musim drzet otacky nad 5000. A to je unavne, narocne, hlucne a ve finale drahe. S naftovym Civicem mam za poslednich 10 000km dlouhodobou spotrebu 7,6. Ano, jezdim rychle. Kdyz mi v servisu dali jako nahradni vuz Civica v benzinu, malem jsem naboural, jak zoufale to nejelo. Po trech dnech (nez mi auto opravili), jsem mel spotrebu s benzinem 10,2 litru. To je na auto, ktere ve finale nejede (ne tak, jak bych ja chtel) proste moc. Navic jezdim z 90% dalnice vysokou rychlosti a rocne najedu pres 30 000km, takze u me byla nafta jasna volba. Ale benzinovou verzi nehanim: znam dva lidi, kteri benzinovou verzi vyuzivaji na klidne jizdy na chalupu a jsou nadseni z jeho uspornosti. Tim se dostavam na zacatek - opravdu zalezi na jizdnim stylu.
@mmira:
S brzdama naprostej souhlas, ale to je obecne slabina vsech Hond. Kdyz jsem poprve ve 180kmh musel v mirnem dalnicnim oblouku prudceji na brzdy, malem jsem si nadelal do kalhot, zadek znervoznel jako svin. Take jsem to resil destickami EBC Greenstuff, kotouce ale nechal seriove. A to byl kamen urazu, po pul roce se kotouce zvlnily (vetsi teplo, vetsi treni) a ja se pokorne vratil ke kompletni serii (kotouce i desticky).
Podvozek hlucny je, o tom zadna. I kdyz to nepochybne zlepsi komfort, na 16" kola bych to ale nikdy nedal, je to hnusny.
Na druhou stranu a pres vsechny svoje neduhy mi Civic (zejmena naftova verze) prijde jako dobra volba mezi sviznymi hatchbacky. Prostorny (magic seats vyuzivam casteji, nez bych si kdy pomyslel), rychly, stabilni, jako ojetina docela levny vuz.
A s tim komfortem je to taky relativni: dlouhe streky na dovolenou jezdim zasadne radeji Civicem, nez Passatem 2.0TDI (druhy auto v rodine). Ja si udelam pohodli proste vic v Honde. Passat je houpava skrin s pomalym rizenim, s Hondou si clovek pripada jak v motokare, kor treba kdyz sjizdis z Brenneru dolu do Italie, kde je pekna zakroucena (a uzka) dalnice. Zadny naklony, vysoka prilnavost, tuhe rizeni s velmi primym prevodem, dostatek sily pod pravou nohou. Dalnicni oblouky tam s Hondou projizdim o 20kmh rychleji nez s Passatem. Pokud je dobry povrch, prijde mi Civic proste komfortnejsi a nez Passat / Octavka. Ale mozna zamenuju slovo komfort s pocitem jistoty a stability (pac to je pro me pravej komfort).