Ahoj, jakožto nově příchozí (ne tak co do samotného čtení Autofóra) zdravím všechny zdejší přispěvatele.
V posledních letech mě nic nezaujalo (na papíru) tak, jako
nový Jaguar XE, a to zejména vzhledem k pozadí celého vzniku a profilaci auta – konkurovat 3er, pokud možno být lepší v tom, o čem si Jaguar myslí, že BMW v daném ohledu rezignovalo / slevilo z původních hodnot ze škatulky „radost z jízdy“.
http://www.cnet.com/news/with-accessibl ... n-as-bmws/
http://www.carbuyer.com.sg/news/398-jag ... ies-killer
V současné chvíli se auto představuje na pařížském autosalonu a minimálně z pohledu parametrů má nakročeno stát se dobrým konkurentem pro 3er, což samo o sobě mi (jakožto řidiči 3er a současně vyznavateli jeho vlastností) připadá skvělé, pokud Mnichovským bude někdo šlapat na paty v kategorii středně malého prémiového sedanu orientovaného primárně na řidiče).
Výběr pozitivních aspektů:
- klasická koncepce – motor vpředu, pohod zadních kol
- rozměry (na úrovní současné 3er, výška o 13mm nižší)
- hmotnost – díky masivnímu použití hliníku 1,474kg (ve verzi 3.0 V6 XE S), cca o 100kg méně než 3er (ve srovnatelné verzi 335i)
- manuální převodovka ZF (speciálně pro XE)
- zajímavá nabídka motorů – nejzajímavější asi kompresorem přeplňovaný šestiválec 3.0 V6 z X-Type (250 kW, 450 N.m)
- konkurenční cena (u základních čtyřválcových verzí by cena měla být někde lehce přes 1 mil.)
Jakožto negativní by se dala označit přítomnost elektricky asistovaného posilovače řízení, což se bohužel stává standartem.
Co asi zatím zřejmé není (a tímto, pokud by někdo věděl, prosím o doplnění):
- rozložení hmotnosti mezi nápravami
- s jakými motory bude k dispozici manuální převodovka
- a samozřejmě to nejdůležitější, jak „to jezdí“ .. (takový malý apel na redaktory, byť zatím předčasný)