Ford Mondeo 2005 kombi

Cadillac, Dodge, Ford, Hummer, Chevrolet, Chrysler ad.
Odpovědět
tanyya
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: úte 21 led 20:53

Ford Mondeo 2005 kombi

Příspěvek od tanyya »

Zdravím, potřebovala bych poradit - letos a minulý rok jsme dělali na fordu dost oprav, ať už spojka, starter, brzdy, kotouče atd. Když jsme si mysleli, že to nejhorší je za námi, auto začalo mít obrovskou spotřebu a vstřiky jsme odeslali na test do Prahy, kde zjistili, že se do vstřiků dostávají mechanické části z čerpadla, oprava je vyčíslená na 40 tisíc. Chci se zeptat, investovali byste to do něj ještě? Auto nám celých deset let (koupili jsme ho v roce 2010) sloužilo dobře, jezdilo výborně dlouhé vzdálenosti i po Evropě, ale od té doby, co jsme ho začali používat "do školky a zpátky" se začalo hrozně srát. Říkám si, co se tam ještě zásadního může pokazit?
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1919
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Ford Mondeo 2005 kombi

Příspěvek od Zajda »

https://www.tipcars.com/magazin/poradna ... -tdci.html
Něco k problému, na konci tipy na servisy.

40 000 bych do toho auta dal jedině by zbytek byl v perfektním stavu.
I tak to bude snad i víc než jeho hodnota.

Otázka je co cena opravy zahrnuje a jestli se nějaký šmelinář nechystá namastit kapsu, jste ideální sponzoři.
Je třeba zrepasovat nebo vyměnit vstřiky i s čerpadlem, kompletní palivové vedení a minimálně vyčistit, když už ne vyměnit, palivovou nádrž. Jinak nové díly vzápětí odpraví staré piliny a můžete si to dát znovu a pořádně.

Každopádně poskakování přes několik ulic je nejextrémnější režim pro jakýkoliv spalovací motor.
Diesel je na to obzvlášť háklivý.
Když už, tak se musí výrazně zkrátit intervaly výměny oleje, který se více ředí palivem a degraduje.

Když pomineme elektromobily a hybridy, ideální by byl malý primitivní benzinový motor s nepřímým vstřikováním paliva (MPI atd.), nejlépe v novém malém autě, nakonec by to vyšlo levněji k provozu.

Co se může pokazit dál?
Režim s nezahřátým a navíc degradovaným olejem nedělá dobře mimo jiné třeba turbodmychadlu.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Ford Mondeo 2005 kombi

Příspěvek od jirka87 »

Ani HOVNO neopravovat. Protože jediná správná metodika u tohoto Tdci je vyměnit CELÝ palivový systém přesně jak to píše Zajda. Taky se musí vstřiky nakódovat atd..Tam je tuším vstřikování Delphi nebo Denso. Určitě to nebyl Bosch.

Měl jsem stejné auto, stejný problém. Za 25tis jsem koupil dobře servisovaný, ale značně ojetý kus (320Tkm) s tím, že houpe volnoběh. To jsem teda už věděl, že vstřiky jsou načaté, ale potřeboval jsem velké auto a věděl jsem, že najedu jen hrozně málo, takže než ty vstřiky definitivně umřou, mám čas. Ale přesně jak píšeš, při šetrné jízdě na dlouhé trasy to žralo 8L nafty.

Nakonec jsem do toho auta cca 15 000Kč vrazil abych odstranil nějaké jiné neduhy a ve finále za 25 000Kč (tedy tak, jak jsem koupil) auto prodal s tím, že jsem kupujícího řádně upozornil, že tam je problém s tím vstřikováním.

Auto z roku 2005 (a zkušeností s tím mám hromadu) NIKDY, opakuji NIKDY nepřestane překvapovat. Znám to až moc dobře. To si teď řekneš - udělám čerpadlo a vstřiky a bude klid. Hovno leda. Za měsíc budeš dělat turbo, za další měsíc něco jiného a furt dokola.

Bude následovat série průserů a oserů a zpravidla to bývá nějak takto :

odejde váha vzduchu, regulace turba apod.. (apropo 2005ky už mají podle mě elektronicky řízené naklápění lopatek turba a to je dost mastné oproti podtlaku co jsem měl já)
přestane stahovat některé okno, ale nebude to stahovačkou..přerušená kabeláž někde
v nejeméně vhodnou chvíli to přestane topit - výměna radiátoru topení
na krátkých trasách u nafty je spíš otázkou času, kdy 15leté těsnění pod hlavou půjde srát
atd atd atd

Vstřiky vrazit zpátky, udělat inzerát, hezky nafotit, napsat reálný stav auta, vypsat servisní historii, upozornit na vadu a prodat. Vždycky jsem prodal. Vždycky. A kolikrát to ani tak nebolelo, protože když člověk není dement a nelže o tom, jaké je to super auto, lidi to ocení. Alespoň já to tak mám. Řeknu vždycky naprosto přesně všechno co o autě vím, taky se to tak napíše do smlouvy a obě strany mají klid.

Myslel jsem si, že tu situaci vyřeším atmosferickým benzínem. Ne. Jediné co to vyřeší je co nejmladší a co nejméně ojeté auto. Bohužel. 10let jsem se tomuto postoji bránil, ale poté co jsem v opravách různých vraků v podstatě promrdal cenu nové Fabie nebo podobného auta už říkám - neexistuje spolehlivá 15letá ojetina.
Odpovědět