Auto pri zaradení spiatočky skape(automat) Jeep grand Cherok
Auto pri zaradení spiatočky skape(automat) Jeep grand Cherok
Dobrý deň, mám jeep grand cherokee 3.1 tdi 2001 (automat). Mám taký problém ,že keď zaradím spiatočku (R) a začnem cúvať tak auto skape, motor by aj cúval ,ale niečo začne ako keby brzdiť auto tak následne skape. Pri zimnom motore chvíľu spiatočka ide ,ale ako náhle prejdem pár metrov tak skape. Robí to ako náhle dám do R. V poslednom čase som si všimol ,že keď idem na jeepe tak niekedy nechce správne radiť rýchlosť na väčší stupeň, musím dať do N a znova do D.
Re: Auto pri zaradení spiatočky skape(automat) Jeep grand Ch
Já máš auto dlouho, respektive kolik ma najeto km/mil a kdy byl naposledy měněný olej v převodovce...? Jestli nikdy za posledních 150 000km, tak vzhůru do specializovaného servisu a provést výměnu oleje.
Re: Auto pri zaradení spiatočky skape(automat) Jeep grand Ch
Auto ma najazdéné 200 000 tisíc kilometrov, olej bol menený pravidelne, je o tom aj servisná knižka. Momentálne je olej čistý. Auto som kúpil len nedávno vo veľmi zachovalom stave. Ešte ma napadlo či to nemôže byť nejaký vadný snímač na prevodovke.
Re: Auto pri zaradení spiatočky skape(automat) Jeep grand Ch
Dělá ti to jen po ohřátí nebo pořád? Tohle spíš vypadá na teplotní čidlo/vysokou teplotu převodovky.
Re: Auto pri zaradení spiatočky skape(automat) Jeep grand Ch
Dá sa povedať ,že skoro stále. Naštartujem a začnem cúvať tak chvíľu ide bez problémov(dajme tomu 1 minutu) a potom začne skapínať auto a už nejde správne. Po naštartovaní dám len do R a už skape a pritom mám stále stlačenú brzdu.
Re: Auto pri zaradení spiatočky skape(automat) Jeep grand Ch
Vyzerá to tak ,že keď sa troška auto zohreje tak už to blbne, keď je úplne chladný motor tak pohode z dvora vycúvam.
Re: Auto pri zaradení spiatočky skape(automat) Jeep grand Ch
Vie mi niekto stým pomôcť?
Re: Auto pri zaradení spiatočky skape(automat) Jeep grand Ch
S tím bych spíše odkázal na offroad forum nebo na fejsu Offroad Poradna, to je tak celé.
Možná pomůže výměna filtru s olejem a proplachnutí / vyčištění převodovky. Serviska serviskou, ale nevím, zda bych jí věřil...
Možná pomůže výměna filtru s olejem a proplachnutí / vyčištění převodovky. Serviska serviskou, ale nevím, zda bych jí věřil...
Re: Auto pri zaradení spiatočky skape(automat) Jeep grand Ch
Kdyby to byl snímač/senzor, tak by auto vyhazovalo v (PCM jednotce - bacha, Bosh ECM je RJ motoru, tak nesplest) kod P0700 (genericka chyba prevodovky). Teoreticky by bez varovnýho světýlka a kódu mohl odejít tlakový senzor (možná stačí vyčistit ten senzor - nový stojí cca 30 USD - je potřeba sundat vanu, filtr, selenoid a pak vyměnit senzor), je docela snadno přístupný.
Když už jsem u toho selenoidu, ten by to taky mohl být. Tlakový ventily jsou docela citlivý a pokud si pamatuju, je tam tlak cca 55-60psi, ale na zpátečce bejvaj tlaky mnohem vyšší (až k nějakým 270psi). Vzhledem k tomu, že to auto má problémy se zpátečkou a drobné problémy když je zařazeno D, tak by to mohl být Tvůj podezřelý (cca 150 USD).
Kontrolní modul převodovky (TCM) je blízko palivovýho filtru a komunikuje s PCM (ECU motoru), ale sama o sobě nevyhazuje žádný chybový světýlka. Chybové kódy by však šly vyčíst z tachometru - když je ráno zima, chce to otočit klíčem na pár vteřin do polohy zapnuto (nestartovat) a vypnout ho nez samo zhasne svetlo zhaveni. Zopakovat tak dvakrat a trikrat a na palubni desce muze byt videt chybovy kod. Opakovat proceduru dokud se nezobrazi DONE (v pameti muze byt kodu nekolik) a pak zkusit ty kódy vygooglovat. Jednotka EDC 15V (Bosh) totiž vyhodí "check engine light" jenom v pripade problemu s motorem, ale alespon se v ni ukladaji kody z TCM a daji se z ni vycist. S teplym autem to nepujde - ta procedura funguje jen kdyz auto zhavi (neptej se mne proc), proto je potreba pockat na studeny auto.
Na vymene selenoidu a senzoru na 44RE prevodovce toho moc neni.
Potrebujes:
-4295875 tesneni vany (mozna netreba)
-4412879 senzor rychlosti (tam mozna problem nebude)
-56041403AA transducter (senzor tlaku a teploty)
-4617210 Governor (Selenoid)
- napln do převodovky
- filtr (když už je to otevřený)
Musí se sundat vana (pozor na těsnění), vykoupeš se v oleji, vyteče ho kolem necelých čtyř litrů, počkáš čtvrt hodiny aby z toho vykapalo co nejvíc, vyndáš filtr. Selenoid a senzor jsou oba na takovy maly desce, vedou do toho dva konektory - ty se odpoji, potom se cela deska se senzorem a ventilem vynda, senzor a ventil vymenis, vratis to cele zpet na misto a pripojis konektory, dáš nový filtr, pokud je těsnění v pořádku, tak vyčistit, trošku silikonu na těsnění (pokud ste Ti nezdá, vyměnit), vrátit vanu, nalejt zhruba čtyři litry převodovkovýho oleje.
Sady na přestavbu převodovky stojí okolo pěti tisíc, podle mne máš i šanci někde na vrakovišti najít střelenýho Jeepa s vhodnou převodovkou - 44RE se az tak casto nekazi, takže by nemusely hned hrozit podobný problémy. Těhle dieselů se prodalo docela dost i v Evropě.
Zkus si někde poblíž bydliště najít nějaký servis, který nabízí repase automatických převodovek, aby Ti pomohli. Už jich je docela dost, většinou se dají pogooglovat i nějaké reference.
Když už jsem u toho selenoidu, ten by to taky mohl být. Tlakový ventily jsou docela citlivý a pokud si pamatuju, je tam tlak cca 55-60psi, ale na zpátečce bejvaj tlaky mnohem vyšší (až k nějakým 270psi). Vzhledem k tomu, že to auto má problémy se zpátečkou a drobné problémy když je zařazeno D, tak by to mohl být Tvůj podezřelý (cca 150 USD).
Kontrolní modul převodovky (TCM) je blízko palivovýho filtru a komunikuje s PCM (ECU motoru), ale sama o sobě nevyhazuje žádný chybový světýlka. Chybové kódy by však šly vyčíst z tachometru - když je ráno zima, chce to otočit klíčem na pár vteřin do polohy zapnuto (nestartovat) a vypnout ho nez samo zhasne svetlo zhaveni. Zopakovat tak dvakrat a trikrat a na palubni desce muze byt videt chybovy kod. Opakovat proceduru dokud se nezobrazi DONE (v pameti muze byt kodu nekolik) a pak zkusit ty kódy vygooglovat. Jednotka EDC 15V (Bosh) totiž vyhodí "check engine light" jenom v pripade problemu s motorem, ale alespon se v ni ukladaji kody z TCM a daji se z ni vycist. S teplym autem to nepujde - ta procedura funguje jen kdyz auto zhavi (neptej se mne proc), proto je potreba pockat na studeny auto.
Na vymene selenoidu a senzoru na 44RE prevodovce toho moc neni.
Potrebujes:
-4295875 tesneni vany (mozna netreba)
-4412879 senzor rychlosti (tam mozna problem nebude)
-56041403AA transducter (senzor tlaku a teploty)
-4617210 Governor (Selenoid)
- napln do převodovky
- filtr (když už je to otevřený)
Musí se sundat vana (pozor na těsnění), vykoupeš se v oleji, vyteče ho kolem necelých čtyř litrů, počkáš čtvrt hodiny aby z toho vykapalo co nejvíc, vyndáš filtr. Selenoid a senzor jsou oba na takovy maly desce, vedou do toho dva konektory - ty se odpoji, potom se cela deska se senzorem a ventilem vynda, senzor a ventil vymenis, vratis to cele zpet na misto a pripojis konektory, dáš nový filtr, pokud je těsnění v pořádku, tak vyčistit, trošku silikonu na těsnění (pokud ste Ti nezdá, vyměnit), vrátit vanu, nalejt zhruba čtyři litry převodovkovýho oleje.
Sady na přestavbu převodovky stojí okolo pěti tisíc, podle mne máš i šanci někde na vrakovišti najít střelenýho Jeepa s vhodnou převodovkou - 44RE se az tak casto nekazi, takže by nemusely hned hrozit podobný problémy. Těhle dieselů se prodalo docela dost i v Evropě.
Zkus si někde poblíž bydliště najít nějaký servis, který nabízí repase automatických převodovek, aby Ti pomohli. Už jich je docela dost, většinou se dají pogooglovat i nějaké reference.