Ford obecně
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27936
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ford obecně
To pískání je z toho, že ten řemen již nezapadá správně do řemenice. Ta vůle, která je vidět mezi řemenem a řemenicí je naprosto šílená!
Ano, u řemenových převodů, kde není něco správně, se objevuje pískání pouze v určitém rozmezí otáček. A to jenom proto, že níž to nepíská a výš tu frekvenci neslyšíme. Velmi pravděpodobně to dělá vzduch, který se při západu zubu řemene do řemenice, dostává ven nekontrolovatelně, protože za normálních podmínek je profil zubů řemenu i řemenic upraven tak, aby byl vzduch stlačovaný bez zvukového efektu.
Jak tak koukám na ten obrázek, tak mi víc a víc vrtá hlavou ta vůle mezi ozubením řemenu a řemenicí. Nevíš náhodou, zda to tam bylo takhle od počátku nebo je to tak vymleté až po těch 5000km?
BTW: když ten řemen přiložíš k té řemenici, zapadnou všechny zuby přesně?
BTW2: jak je to na té fotce vidět - ten řemen má takovou vůli na šířku? To vypadá, že řemenice je minimálně tak o 1,5 širší než řemen..?
Ano, u řemenových převodů, kde není něco správně, se objevuje pískání pouze v určitém rozmezí otáček. A to jenom proto, že níž to nepíská a výš tu frekvenci neslyšíme. Velmi pravděpodobně to dělá vzduch, který se při západu zubu řemene do řemenice, dostává ven nekontrolovatelně, protože za normálních podmínek je profil zubů řemenu i řemenic upraven tak, aby byl vzduch stlačovaný bez zvukového efektu.
Jak tak koukám na ten obrázek, tak mi víc a víc vrtá hlavou ta vůle mezi ozubením řemenu a řemenicí. Nevíš náhodou, zda to tam bylo takhle od počátku nebo je to tak vymleté až po těch 5000km?
BTW: když ten řemen přiložíš k té řemenici, zapadnou všechny zuby přesně?
BTW2: jak je to na té fotce vidět - ten řemen má takovou vůli na šířku? To vypadá, že řemenice je minimálně tak o 1,5 širší než řemen..?
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon 06 bře 00:25
Re: Ford obecně
To bohuzel nevim...po oprave me nenapadlo kontrolovat hned remen coz asi byla chyba no...spis sem se soustredil na spravne zajeti motoru atd, o auto se po one *katastrofe* vazne staram mozna i vic nez bych mel,vse kontroluji atd,a kdyz sem znovu uslysel toto piskani a otevrel poklop od rozvodu a videl toto,malem me....porazilo,3tydny zpatky sem u toho mechanika byl otevrel to zuby sem jiz mirne nahryzane videl i ja ale rekl ze to je normalni ani s daleka to tenkrat nevypadalo jako ted,ale za ty 3 tydny sem udelal maximalne 300 mozna 350 kilometru a ted to vypada jako na fotce no...jezdim s autem prave vzdy na tyden do rakouska a velice nerad bych byl aby me praskl treba na dalnici,uz sem premyslel ze bych dal vymenit tady v rakousku celou rozvodovou sadu ale to je opet zalezitost minimalne 400 euro, a kdyz si vemu ze nove rozvody mam dane cca 4mesice tak se me do toho zrovna dvakrat nechce, mohl bych poprosit o vasi osobni radu co a jak ? zkusit vymenit jen remen a pockat co to udela nebo rovnou vymenit opet vsechno? je i nejaka jina moznost ktera by mohla ovlivnovat ze ten remen vypada jak vypada ? cetl sem neco o ozubenem kole ale to me hned mechanik rekl ze u mojeho typu motoru neni tak nevim,je to Zetec 2.0 96 Kw,a myslite ze je chytre stim vubec jeste do ceska s rakouska jet? vim sou to otazky tezko zodpoveditelne takto na dalku asi,ale vazne uz sem zoufaly,uz sem i premyslel ze auto necham tak,ale je me to lito kdyz sem do neho ted tolik investoval a jinak az na tento problem slape jako hodinky neni absolutne zadny problem,dekuji za kazdou radu...
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon 06 bře 00:25
Re: Ford obecně
zapomel sem este odpovedet na otazku dole nevsiml sem si *BTW* tu prvni otazku ted bohuzel zodpoveded hned nemuzu auto mam zaparkovane trochu dal,zitra muzu vyzkouset,ale na druhou otazku jestl vas dobre chapu,myslite kdyz se na remen podivam s vrchu jestli sou ty *ozubene kola* lajcky receno sirsi nez remen? ano jsou cca jak rikate o 1.5
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27936
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ford obecně
No, evidentní je, že ten řemen prdne a nebude to asi trvat dlouho.
Shodil bych ho pryč.
Osobně bych tipnul, že tam dal člověk špatný řemen, i když mechanik by asi neměl - pokud jsem to dohledal správně, měl by tam být řemen šíře 25,4 mm o počtu zubů 129 a délce 1229 mm, což je rozteč 9,525. Pokud je to 2.0 16V, Rok výroby 08.1998 - 12.2001, 1988 ccm, 131 HP.
Vyměnit pouze řemen, je ta nejlevnější cesta. Pokud se po pár stech km objeví stejné poškození, řekl bych, že se nějaká kladka někde přidírá. Takhle z fotky se to fakt blbě určuje, protože těch příčin poškození ozubení může být fakt více.
1,5 cm je fakt dost - to je naprosto v rozporu s normovanou vůlí pro ozubené řemeny. To by napovídalo, že ten řemen je nedostatečně široký a tudíž nezvládá přenést požadovaný výkon... 1,5 cm je cca rozdíl (včetně tolerance) mezi normovanou šíří 100 (25,4mm) a 150 (38,1mm).
Asi by to chtělo zjistit, co tam má být opravdu za řemen
Shodil bych ho pryč.
Osobně bych tipnul, že tam dal člověk špatný řemen, i když mechanik by asi neměl - pokud jsem to dohledal správně, měl by tam být řemen šíře 25,4 mm o počtu zubů 129 a délce 1229 mm, což je rozteč 9,525. Pokud je to 2.0 16V, Rok výroby 08.1998 - 12.2001, 1988 ccm, 131 HP.
Vyměnit pouze řemen, je ta nejlevnější cesta. Pokud se po pár stech km objeví stejné poškození, řekl bych, že se nějaká kladka někde přidírá. Takhle z fotky se to fakt blbě určuje, protože těch příčin poškození ozubení může být fakt více.
1,5 cm je fakt dost - to je naprosto v rozporu s normovanou vůlí pro ozubené řemeny. To by napovídalo, že ten řemen je nedostatečně široký a tudíž nezvládá přenést požadovaný výkon... 1,5 cm je cca rozdíl (včetně tolerance) mezi normovanou šíří 100 (25,4mm) a 150 (38,1mm).
Asi by to chtělo zjistit, co tam má být opravdu za řemen
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon 06 bře 00:25
Re: Ford obecně
dekuji moc moc za radu,napisu mechanikovi ted mail co tam dal za remen presne a pak napisu,prave me psal ze tento typ remenu instaluje jiz 16 let..coz me prijde uz samo o sobe divne ze 16 let...prave nad kladkou uz sem taky uvazoval,jenze me prijde divne ze sem piskani slysel i kdyz praskl poprve pak teda vymenil ten praskly rozvodak a tvrdi me ze aj kladky,nebyla by to az moc velka nahoda kdyby se predtim pridirala kladka rozvodak tudiz praskl pak se dali nove kladky a remen jezdil sem na ne v pohode zadne *piskani* a ted po 5000 km by se znovu pridirala kladka ? no napisu mu mail a uvidim,ale asi jako nejlepsi reseni bych ted videl vymenit ten remen-uz ale ne u tohoto mechanika rozhodne asi,je to ten typ motoru presne jak ste psal,tak se asi zkusim podivat tady v rakousku a vymenit ho tady-snad jen za vymenu remene+praci nebude chtit az tolik,popravde me ani zas tolik o penize nejde jak o to aby to bylo v poradku,ale mam strach abych nedal vymenit cely rozvodak komplet a pak sem zistil ze to treba nebylo vubec tim a jen tak vyhodit dalsich 400e..,jina moznost co by to mohlo zpusobovat me ale vazne nenapada,no uvidim napisu mu mail a az odepise co tam teda dal za rozvodak napisu,zatim dekuji moc za radu
Re: Ford obecně
Mne z Tvojho textu vyplýva, že ten mechanik je blbec alebo hajzlík. (Skôr to druhé) Hádam by si to mal u neho reklamovať.
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon 06 bře 00:25
Re: Ford obecně
PalaS: neco pravdy na tom co pises asi bude,holt i spatna zkusenost zkusenost...reklamovat bych reklamoval uz davno samozrejme kdybych mel zaruku,ale tu kdybych mel tak to tak neresim..ano vim muzes me napsat moje chyba ze sem to nedelal v autorizovanem servisu ze zarukou mel bys pravdu,ale po tom co sem auto koupil a za cca 4 mesice se me potkal motor sem jaksi nemel pomysleni dat castku za opravu ktera by asi mozna i dvojnasobne prevysila hodnotu auta...jak rikam chybami se clovek uci no
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27936
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ford obecně
hele, ono ani autorizák není zárukou ničeho...u VW mi v Liberci opravovali rozpadlé rozvody (zlaté to TSI) a mechanik nedotáhl napínací kladku - oprava byla za 115 000,- a auto ujelo necelých 500km
Opravdu bych shodil ten řemen, zkontroloval, zda se kladky fakt otáčí bez odporu a pokud ano, nahodil tam nový řemen (cenově řemen 400,- + práce) a sledoval, zda se vizuelně poškozuje. Vizuální kontrola je v podstatě jedinou metodou, jak kontrolovat poškození řemene. Krom měření napnutí, samozřejmě... Což mne přivádí k další možnosti - špatné předepnutí. Z fotky se to fakt špatně hádá...ale nevěš hlavu, nejsi ani první a ani poslední, kdo hledá příčinu z fotky Příčina bývá často fatálně-triviální. Je potřeba si uvědomit, že řemen je v tomto případě ta nejslabší součást a každá vada se projeví nejdřív na něm - buď se deformuje nebo rovnou přetrhne.
Opravdu bych shodil ten řemen, zkontroloval, zda se kladky fakt otáčí bez odporu a pokud ano, nahodil tam nový řemen (cenově řemen 400,- + práce) a sledoval, zda se vizuelně poškozuje. Vizuální kontrola je v podstatě jedinou metodou, jak kontrolovat poškození řemene. Krom měření napnutí, samozřejmě... Což mne přivádí k další možnosti - špatné předepnutí. Z fotky se to fakt špatně hádá...ale nevěš hlavu, nejsi ani první a ani poslední, kdo hledá příčinu z fotky Příčina bývá často fatálně-triviální. Je potřeba si uvědomit, že řemen je v tomto případě ta nejslabší součást a každá vada se projeví nejdřív na něm - buď se deformuje nebo rovnou přetrhne.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Ford obecně
Autorizák je většinou garance alespoň jakési minimální kvality (za nejvyšší cenu), šikovný garážista ale může být mnohdy lepší. Toho tvého bych ale už na auto šáhnout nenechal za žádných okolností.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon 06 bře 00:25
Re: Ford obecně
tak uz mam asi reseni,podiva se na to otcuv znamy automechanik prekontroluje kladky atd a pokud se bude zdat vse v poradku vymenim ten remen,tentokrat si klidne priplatim aby to byl vazne remen ktery tam ma byt,nerikam ze ten co tam je ted tam byt nema chyba muze byt urcite i jinde ale momentalne me to asi prijde jako nejlepsi moznost,pak sem jeste pridam znacku atd toho remene az dostanu odpoved,jeste otazka: jak velka muze byt moznost ze i kdyz ted dam novy remen tak ten po chvili muze teoreticky prasknout taky pokud je zavada nekde jinde?moc teto problematice nerozumim a seznamuji se stim spis az ted co to resim,muze teoreticky opotrebovana nebo zadrena kladka nak upadnout a tim padem narusit chod remene a motor se potka i tak? vim blba otazka ale chci si to vazne rozmyslet a promyslet nez do toho pujdu,nebo mam proste vymenit remen jezdit semtam ho zkontrolovat a bud a nebo dej se vule bozi ?